Inlägg från: Bimbim79 |Visa alla inlägg
  • Bimbim79

BF Juli 2017 ny

Första barnet hamnade på neo efter snitt, då låg jag i egen 2 sal i 2 dygn innan de vart tvungna att belägga den platsen. Blev rätt kul, va en klasskamrat till mig som jag inte träffat på några år. Där låg vi å pumpade tittade på dåliga tv och försökte läka. Va ju ensamstående då och hon hade barn hemma med sin man så det va rätt skönt att ha nån att prata med.
    Barn nr 2 hade jag egen sal första dygnet, sen ville jag bara hem. 3:e fick jag dela rum efter 5 timmar. Då ville jag hem direkt, hon bara grät för hennes man inte kunde stanna och barnet skrek för amningen krånglade för henne så då va det lugnare hemma. Blev ändå inte utskriven förrän dagen efter då läkaren inte hade tid.
    Denna gången hoppas jag iaf på eget rum första dygnet, då känns det ju ok att vara kvar, annars vill jag ju hem så fort som möjligt. Mina 2 nu yngsta 8 och 9 kommer vara hos sin pappa och tonåringen sköter ju sig själv så både jag å maken kan vila och mysa några dygn innan det är fullt hus igen :)

• Bimbim79

Vilka olika referens ramar man har :) vi har 30 -40 minuter till förlossningen. Men hade jag bott i andra änden av länet hade det varit 1-1 h 20 minuter till förlossningen. 10 mil enkel resa samma som for mina föräldrar, och inte de bästa vägar. Vi har E22 att följa som ändå är ok, men enfilig vissa sträckor som innebär att skulle nåt hänt så är det tokstopp. Här brukar inte förlossningen vara full, trångt ja men vet inte nån som blivit skickad vidare. Annars är det ju 1,5 timme till i bil till nästa ställe. Så just att hinna dit, och få komma in oroar mig inte. Däremot vet jag ju att det är sällan partnern får stanna mitt i semestern. Får helt enkelt hoppas på komplikations fri förlossning så vi får komma hem hela familjen istället :)

• Bimbim79

Måste ju gå att beställa valios ersättning utan palmolja även i Sverige? Verkar dessutom som det finns återförsäljare i Sverige så dax att börja kolla sortimentet, borde ju gå att få lokala handlaren att ta hem? Nu är jag inte super beläst i finska språket men vad jag förstår efter en sömnlös natt med Google som sällskap så säljs den på vissa platser i Sverige med? Problemet med ekologisk palmolja är ju samma som vanlig, dessutom finns det ingen säker märkning som säger att den är ekologisk! Blir fantastiskt trött! Har mejlat valio i Finland iaf. Såg de har en fb grupp ska honom där å se om jag hittar nåt svar!

• Bimbim79
    GrönaDruvan skrev 2017-06-09 19:14:24 följande:

Puh...allt var bra...kan jag slappna av..

Va skönt!
    Jag är väl knäpp som längtar efter smärtan, men samtidigt får det ju gärna dröja iaf till efter midsommar.
    Hade grannarna på besök igår kväll/ natt. Blev sent, känner mig nästan bakfull idag! Seg och omotiverad, men lilleman är lika pigg som alltid, så vila är lite jobbigt :)
  • Bimbim79

Har igår och idag fått som kramp i ljumskarna, nästan så benet låser sig, mest på höger sida men vid ett par tillfällen även vänster. Nån mer som märkt nåt sånt? Fogarna känner jag ju av i blygdbenet när jag går/står mycket men annars är det ganska lugnt med det.

• Bimbim79
    LeyasMamma skrev 2017-06-10 20:55:33 följande:

Gud vad jag längtar efter ledighet och semester nu! Börjar kännas att man är höggravid och trött. Bara 4a dagar kvar att jobba innan jag går hem. Och 28 dagar kvar till bf.... som jag längtar!

Det är fantastiskt skönt att vara hemma! Har ju gravid penning denna gången så gick hem 60 dagar innan. Fattar inte hur jag orkade med barn nr 3, äldsta då 5, pojken på 15 månader höggravid och jobbade sista natten 3 dagar innan jag åkte in till förlossningen! Helt galet! Nu när jag fick gå hem så långt innan kände jag att jag inte hade orkat ett enda pass till! Tar fp tom sista augusti, sen tänkte jag faktiskt ta semester och han tar fp så vi kan vara hemma tillsammans! :) lullar runt här hemma å fixar å donar i mitt egna tempo, sover middag osv :)
  • Bimbim79
    LeyasMamma skrev 2017-06-10 23:46:59 följande:
    Låter fantastiskt skönt! Måste verkligen varit tufft att jobba tills 3 dagar innan förlossningen förra gången! Inte dåligt jobbat med 2 små sen innan. Min "lilla" tjej är ju 7 år snart så hon är väldigt redig och förstår att jag behöver vila, på gott och ont. Men kommer bli skönt att känna mig som en fungerande mamma för henne igen innan denna lilla kommer, om hon inte kikar ut tidigare är klart :)
    Det är märkligt för jag kan inte komma ihåg att jag tyckte det va speciellt jobbigt, men va väl så mycket i det då så det liksom rullade på! Kommer inte ens ihåg speciellt mycket av graviditeten men barn nr 3, mådde rätt bra samt att jag hade ju fullt upp med grabben som va 15 månader när lillasyster föddes. Den äldsta har alltid varit väldigt empatiskt lagd o tyckte det va ok att mamma låg på soffan å hon lekte jämte, o så sov vi middag ihop. Denna gången förstår ju alla barnen att mamma behöver vila, de kör kundvagnen i affären o hämtar grejer, bär åt mig, tar upp saker från golvet osv. Jätteduktiga, även om man får sära på 8 och 9 åringen iaf en gång om dagen pga syskon gräl :)
    Har ju väninnor som gått hem från jobbet först när värkarna börjat :) är väl bara inse att vi all är olika :)
  • Bimbim79
    LeyasMamma skrev 2017-06-11 19:13:17 följande:
    Härligt att barnen hjälper dig så mycket! Det gör min stora med i den mån hon kommer ihåg det. Vill inte kräva för mycket av henne heller "bara för att" jag är gravid, utan vill att det ska rulla på som tidigare :) ja jag har några kollegor som jobbat till dagen innan förlossningen, men då är de på kontoret :) ja de kan man verkligen konstatera att vi är ^^
    Nä kräva vill man ju inte, däremot har de alltid fått hjälpa till rätt mycket efter förmåga, å ju större de blir ju fler saker faller sig naturligt. Sin egen tvätt ska ju vikas å läggas in, diskmaskinen tömmas, sopor ska ut osv. Vi har toaletter på 3 plan så en uppgift är ju kontrollera att det finns toapapper på alla plan, är alla på övervåningen kan man ju gasta ihjäl sig i källaren efter papper. Märkte ju när jag bodde ensam att grabben tog på sig att hjälpa till då han blev "mannen" i huset. Och som det typiska mittbarn han är så är han en liten gentleman, öppnar dörrar o medlar mellan systrarna. Verkar som de alla 3 ser fram emot en liten, på sina egna vis. Tror alla 3 kommer växa med sina uppgifter och skämma bort lillebror :)
  • Bimbim79

Oroväckande regelbundna förvärkar igår kväll/natt. Klockade dem lite i smyg för att inte oroa maken, gav sig efter 3 timmar blev inte heller tätare än 7-8 minuter emellan. Har sen sovit gott men vaknade med kramp vid 8.30.

Svar på tråden BF Juli 2017 ny