BF Juli 2017 ny
Urs men fy vad jobbigt! Finns det något man kan göra för att motverka/ underlätta?
Urs men fy vad jobbigt! Finns det något man kan göra för att motverka/ underlätta?
God jul allihop! Igår berättade vi för de blivande farföräldrarna, deras första biologiska barnbarn där de får vara med från början. De blev väldigt glada! De fick en julklapp med en body i som det står "Farmors och farfars gullunge" på.
Imorgon blir det att berätta för min pappa (min mamma lever inte längre) och han ska få en fotboll ... för med denna bebisen får han sitt kompletta fotbollslag av barnbarn då det blir nr 11. Han har själv sagt att han väntar på den elfte spelaren ... Får se om han förstår utan att vi behöver förklara!
Vi berättade igår till nära å kära men dummaste frågan fick ju min kille .. -vill du ha det där barnet? Var det planerat? Trodde inte du ville ha barn!
Känns skämmigt att få dom frågorna av min mamma och syster. Blääää
Jag vet att jag är jätte tidigt ute, skyller på för mycket fritid. Men är de någon som har börjat fundera på vagnar? Liten, stor, småhjul,stora hjul och märken och sådant?
Jag tycker också att jag kännt något ibland! Men svårt att veta, kan också vara tarmarna eller muskelryckningar. Bm som gjorde kub/nup UL sa att har man moderkakan i bakvägg och har varit gravid tidigare kan man känna tidigare än v.16.
Idag har vi vart och gjort KUB. Ny BF 1/7. Jag fick göra om blodprovet (gjorde det för tidigt) så resultaten kommer först om en vecka, men jag oroar mig inte så mycket... kul att de att något lever där inne. Fostret var tydligen lite lat och fotoskygg och det tog en lång stund innan de fick en bild som var användbar. Jag fick göra lite gymnastik och skaka magen i försök att få ungen att röra på sig så att nacken blev synlig.
Själva UL gjorde lite ont, undrar om det är vanligt? Har faktiskt inte haft ont eller haft några tydliga symptom senaste tid, men när utrustningen tryckte mot livmodern kändes det lite som att trycka mot ett blåmärke, och fick lite kramper efteråt.
Här är en bild på min lilla krabat.
Just nu har jag ont hela tiden men blir även värre ju mer av dagen det går. Inte sovit något inatt.
Jo till slut blev samtalen klara, sjukskriven nu 75 % fram tills den 18/1. Först då fanns tid till gyn läkare så blev sjukskriven av läkare på vc idag. Så skönt, nu behöver jag inte fundera på hur länge jag kommer klara jobba och så. Och kämpa på och få ont. Nu vankas tv serie maraton på Netflix i ett halvår :D
Har ni några tips?
Ja förstår det men ...om 2 personer räknar att dom samma dag är i v 10+0 då borde ju datumet va samma vid bf ? Det är uträkningen jag blir så fundersam på. Då kan ju inte den ena ha en bf dagen efter den andra
Jag mår också rätt hyfsat. Illamåendet är så gott som borta, vilket är skönt! Foglossningen är däremot värre, vilket är som förväntat. Sätter upp delmål för hur länge jag ska orka jobba ... sportlovet är första målet att nå. Magen syns tydligt och folk har börjat fråga. Har haft en och annan smärtsam sammandragning också, hade det tidigt med dottern också. En aning oroande. Känner av bebisen emellanåt, mysigt! Imorgon blir det en tidig glukosbelastning (bläää) och på måndag är det äntligen dags för KUB. Är i v12+2 idag.
Jag för min del tänkte ge tygblöjor en chans denna gång. Sa jag iofs med förra barnet också, men blev aldrig av.
Någon som använt tygblöjor?
Kände bebisen tydligt både i går kväll och i kväll, så mysigt! Känns som att någon petar på mig inifrån.