Inlägg från: basio |Visa alla inlägg
  • basio

BF Juli 2017 ny

Glömde visst säga att den här krabaten kommer antagligen börja i förskolan i januari 2019. Alltså vid 1,5 år.

• basio
    GrönaDruvan skrev 2017-03-27 19:01:49 följande:

Får jag fråga hur mycket onyttigt ni äter varje dag?

Börjar nästan få lite ångest hur mycket jag går och småäter...äter ju stora mängder mat också, så får ju i mig mycket nyttigt, så på det sättet är jag inte orolig, men att det ska vara så svårt att låta bli!!!

Idag har jag lyckats trycka i mig:

-1 Dammsugare

-6 rutor marabou helnöt

-1 donut + Festis

-nästan en hel godispåse (sån färdig liten)

Då är dagen inte slut än!!

Igår blev det väl några kakor till och choklad och säkert nåt mer...haha

Jag har ett enormt sötsug även i vanliga fall ... och har ätit alldeles för mycket sött nu. Men jag försöker skärpa mig och äta andra saker mellan måltiderna som frukt eller ett knäckebröd. Jag hade rätt högt värde när jag gjorde glukosbelastning i v12 så känns som att det kan vara bra att försöka låta bli att äta så mycket kakor, godis osv. Och jag har fått stora barn tidigare ... men oj vad jag är sugen på choklad och kakor! Jag älskar att baka godsaker också och då finns det ju hemma hela tiden ...
  • basio

Vad sällan vissa av er får gå till BM... nästa vecka har jag glukosbelastning, är då i v29+ och efter det är det varannan vecka som gäller. Vilket jag är glad för då mina kids kommit tidigt ...

• basio
    Haiduchi skrev 2017-05-09 19:09:48 följande:

Hur tidigt har dina barn kommit innan ?

V36+0, v36+4 och v37+3. Alla välmående!
  • basio
    Haiduchi skrev 2017-05-10 12:31:41 följande:

Gått längre och längre med varje barn. Se om du följer trenden denna gången med. ;)

Ja, det blir spännande! Fast tvåan kom enligt äl i v36+0 han med. Och han gjorde utbrytningsförsök redan i v32. Trean kom nog så pass sent eftersom jag i stort sett bara var sängliggande. Jag tycker det räcker till v36+0 ... efter det får han gärna komma!
  • basio
    Haiduchi skrev 2017-05-13 09:13:44 följande:

Bebisen ligger fortfarande fel, misstänker jag starkt iaf. Ska till bm på onsdag.

Det spänner ut på sidorna av magen, kan liksom inte luta mig fram, måste sitta med svankad rygg annars trycker magen på för mycket.

Hon verkar ha mindre utrymme att röra sig på, rör sig mindre än för några veckor sen och de puffar jag känner är inte sköna.... tror även att en del rörelse känner jag helt enkelt inte. Kände ju ingenting när hon tydligt rörde sig på ul för 2 veckor sen.

Hur känns era magar? Är det några som vet hur bebisen ligger ?

Låter inte alls skönt!!

Min spellevink ligger med huvudet ner, känner hicka långt ner. Han har även fötter och händer långt ner eftersom han ligger som en fällkniv, alltså dubbelvikt. Ibland verkar han dock böja på knäna och sparka högre upp. Han har legat så i ett par veckor. Han ligger lite snett med huvudet enligt ul för en vecka sen så han har inte ställt in sig helt än. Men jag är bara i v29+5 och han är fjärde barnet så han kan nog vända sig ett tag till.
  • basio

Någon som har eller har haft hepatos med tidigare barn? Tog leverprover förra veckan som inte var bra, imorgon blir det prover på lever och gallsyror. Har klåda i handflator och fotsulor. När jag pratade med läkaren idag fick jag veta att det blir medicinering och eventuell tidig igångsättning om mina värden är för höga. Jag är i v31+0 nu så vill ju gärna gå i alla fall en månad till.

Fick klåda även med dottern, men hon föddes två dagar efter att proverna togs så jag fick aldrig veta provsvaren den gången.

• basio

Får väl också uppdatera mig lite till bf-listan även om det stämde på den gamla.

Har bf 30/7 och väntar en liten gosse. Fjärde barnet.

De tre storasyskonen kom i v36-37 så hoppas på bebis i början av juli.... så trött på detta nu!

• basio
    acinnaleh skrev 2017-06-22 15:45:23 följande:

Hej hej, en 49cm lång tjej på 31xx gram föddes 11.15 idag. Nu ligger vi och myser :)

Grattis!! Härligt att det gått bra!
  • basio
    KaffeOchHybris skrev 2017-06-27 05:07:20 följande:

Vår lilla tjej ankom för några timmar sen :) vi myser tillsammans i sjukhussängen. Ska berätta lite mer när vi är hemma, men allt har gått bra.

Stort grattis! Ska bli roligt att läsa hur det hela gick.
Svar på tråden BF Juli 2017 ny