Inlägg från: noova87 |Visa alla inlägg
  • noova87

BF Juli 2017 ny

narie24 skrev 2017-06-02 18:50:18 följande:

Idag var jag och hämtade ut två babyboxar. Helt okej grejer faktiskt. Det var kul att rensa ut i badrummet och göra plats för några av de kommande bebissakerna :).

På måndag hämtar vi vagnen. Ska skriva en lista sen över allt som behöver köpas från Apoteket o annat. Insåg att det är mer som

behövs än vad jag tänkte.

Idag har jag haft så ont när jag gått. Fått plötsliga hugg och ilningar. Måste stanna till en stund så lättar det för stunden. Skönt när man lyfter upp magen lite grann. Det har tryckt på mkt neråt och magen har spänt och hållt på.

Såhär kände jag först sista veckorna med tvåan.

Gissar att det blir så med trean, och att det bara kommer kännas mer och mer.

Någon som känner igen sig?

Har hämtat ut våra, apoteket hjärtat, Lloyds och babyproffsen, och fått hem ifrån vi föräldrar, bara libero kvar. Ärligt talat så tyckte jag mycket var skit, vissa saker var mer ok. Den som jag tyckte var bäst hittills var apoteket hjärtat. Ganska mycket av det vi fick i boxarna gav jag bort eller slängde, det jag gav bort var typ nästan samtliga våtservetter, varuprover från wendela och Pampersblöjorna. Pampersblöjorna vägrar jag och använda pga. innehållet, det gäller även våtservetterna, duger mest till fläckborttagning av bläck/tusch eller till städning. 

Fick iaf. välja en gratis body från KappAhl som jag redan hämtat ut ifrån kupongerna ifrån vi föräldrar. 

Hade väl hoppats på lite bättre rabattkuponger på något vi i alla fall vill köpa. 

• noova87

Man googlar och beställer, typ babyboxen, apoteket hjärtat förutsätter att du är medlem där och går och söka på deras hemsida.

• noova87
    narie24 skrev 2017-06-02 20:44:04 följande:

I en av boxarna fick man en mam-flaska vilket jag precis tänkt köpa. Bra att ha hemma ifall

att.

Den behöll vi med plus de nappar som var med. Kanske köper någon mer som är mer miljövänlig för och se vilken bebin tar eller om hon tvärvägrar napp. Har tänkt och försöka amma så får se hur det går i annat fall lär ju behövas nappflaskor med. Sonen gav jag väl upp tyckte var jobbigt och sen han verkar ha liten tunga så behövde ha en amningsnapp vilket jag tyckte var ett helsike. Mjölk fanns ju så var ju inte det. 
    GrönaDruvan skrev 2017-06-02 21:01:18 följande:
    Ja...så känner jag hela tiden. Supersvåra att gå och gör ont. Släpper något när jag håller upp magen.
    Minns inte att det kändes såhär med de andra två!
    Du citera nog fel person, men jag har själv haft lite svårt med ryggen och bäcken. Varit bättre i några dagar. Trampa snett idag och fick inte ont i foten utan i bäcken igen bläää. Har haft stödbälte vilket hjälpt en aning. Vilket jag inte behövde med sonen. Försökt och vila en del med också. Men tycker nästan är värst på natten att det är svårt och komma upp ur sängen. Vilket maken klagar över. Barnmorskan tyckte han kunde sova på soffan om det var så.  

• noova87

Bor själv i Stockholm och vill helst inte stanna mer än nödvändigt på bb om jag inte är tvungen. Vill hem direkt känns lugnare så om möjligt. Fick eget rum förra gången och fick ha min man på rummet mer än en natt. Var väl där i 4 dagar och tyckte det var hemskt. Ville bara hem så mådde bara dåligt av miljön. Fasar för att behöva dela rum med andra, känner mig inte alls bekväm med det. 

Är också orolig inför förlossningen. vore ju hemskt om man inte fick plats alls i Stockholm. Barnmorskan sa iaf. att i så fall man får ersättning om man behöver åka taxi till förlossningen och hem, hitta på nätet. Vi har ingen bil eller körkort. Mår jag bra så är det nära och gå till buss till och från hemmet till sjukhuset utan byten om vi får det jag valt. 

• noova87
    narie24 skrev 2017-06-06 22:14:06 följande:
    Ja, vart hamnar man om det är fullt på Danderyd, Huddinge, SöS? Minns med dottern att det var tal om Uppsala.
    Ja du Södertälje, Västerås har väl osv. Karolinska och bb Stockholm har ju förlossning med men det är väl om samtliga i Stockholm är fulla. Kul om man behöver ligga ute med pengar för taxi till annan stad Lär ju inte bli billigt även om man skulle få igen dem.
  • noova87
    Summerchild skrev 2017-06-07 01:02:48 följande:
    Jag har åkt 2 ggr sjuktaxi till västerås och från oxå.... ena gången 75kr ...8 mil bort och gratis 20 mil bort.... vet inte varför man skulle ordna taxi själv om man nu kontaktar sjukhuset först. Dom ordnar väl det än? LR har dom slutat med sjuktaxi ? Kolla upp det
    Inte hundra själv men stod på nätet att du får ligga ute med pengar för sjukresa till förlossning men får igen pengarna senare. Men och behöva ligga ute med flera tusenlappar. I så fall hoppas jag att de pröjsar utan att man ska ligga ute med den summan. Speciellt om man inte vet när man får igen den summan. 

www.1177.se/Stockholm/Regler-och-rattigheter/Sjukresor-i-Stockholms-lan/

Fast tror om man bor mer åt södra halvan om stan så lär det nog vara mer Eskilstuna än Uppsala och Västerås. Fast fy f-n och åka i mer än en timme med taxi/bil med värkar. 
  • noova87
    Wooden skrev 2017-06-07 11:47:47 följande:
    Tänk då på alla dom som inte bor i en stad där det inte finns förlossning. Treansresa: Hur långt skulle du ha till närmsta om det är fullt i Gällivare? (Vilket väl inte är troligt om jag förstår saken rätt)

Jag har ca 45 minuter till min närmsta, och den ligger ändå i ett annat landsting. Ca en timme till de två förlossningsavdelningar som finns i mitt landsting. Så att sitta i bilen med värkar ett tag är inte mycket att göra åt tyvärr. Ska tilläggas att jag bor i en stad där det finns sjukhus men där förlossningen är nerlagd sen många år. Så bor liksom inte på landet. 

Vi har dock bil, så är inte aktuellt att behöva åka taxi eller sjuktransport.
    Jag vet att det finns de som inte bor i en stad eller har en förlossning, men oftast är man då redan inställd på att dels åka och avståndet till närmsta eller näst närmsta stad eller vad det kan vara. Samt antagligen varit på den orten av olika anledningar så man hittar. 

Så nej jag är inte inställd på eller vill föda i annan stad, av olika anledningar. Okej om inte blir första eller andra valet men bara det är inom Stockholms län. Och då kan det ju bli en stund i taxi med värkar i vilket fall åker mest kommunalt så vet inte hur lång tid det tar. 

• noova87
    narie24 skrev 2017-06-08 17:53:02 följande:
    Alla är väl typ lika "dåliga" med tanke på palmoljan? Provat både Semper o Nan. Kommer nog köpa en tetra med nan PRO som buffert. Men hoppas såklart att amningen kommer igång och rullar på.
    Funderade på samma, hoppas jag klarar av att amma denna gång. Känns inte kul någon av innehållsförteckningarna på ersättningen Då väntar vi ett barn där det mycket väl kan bli strul men när ingen aning. 

Sonen hade mest Nan. 
  • noova87
    Delilah2001 skrev 2017-06-08 20:18:44 följande:
    Finns det ingen utan palmolja?
    Hittar ingen själv funderar på Hipp eller holle om det skiter sig, inte för att jag vet om de är bättre men åtminstone ekologiskt. Dock fortfarande palmolja. Visserligen lite dyrare 
Svar på tråden BF Juli 2017 ny