Inlägg från: Vet hur det känns |Visa alla inlägg
  • Vet hur det känns

BF Juli 2017 ny

noova87 skrev 2017-07-26 17:22:38 följande:

Vår lilla flicka föddes igår kväll 25 juli vid åtta tiden. Kände av vissa värkar på dan den 24 juli då bf v.40+0 blev värre vid kvällen vid tio tiden. Höll ut hela natten och åkte in vid 6-7 tiden på morgonen. Då 2-3 värkar på 10 minuter. Var egentligen fullt på förlossningen så fick ligga i ett undersökningsrum sen gå omkring i två timmar på sjukhuset och sen tillbaka till undersökningsrummet. Först efter ytterligare någon timme där fick ett vanligt förlossningsrum och lustgas. Dröjde rätt länge innan jag fick epidural då bm vart upptagen länge.  Efter det tog de vattnet vid femtiden därefter så gick det undan lagom till krystvärkarna slutade edan och funka  

Vi fick åka hem nu imorse nu så rätt skönt det. 

Vi ringde till barnvakten vid elva tiden 24 så hon sov hemma hos oss. Rätt jobbigt och ta nattbussar osv. Hon hann ju ta tunnelbanan innan den sluta gå. Men var ju osäker. Efteråt känns det ju rätt beslut. 

Grattis till dottern. Skönt att allt gick bra men jobbigt att det var fullt.
  • Vet hur det känns
    Sladdis17 skrev 2017-07-27 05:43:35 följande:

Inatt kom äntligen på stora kille ut :) 02.45, 27/7, på bf + 10. Tänkte uppdatera sen när vi fått sova ut lite. Har varit vaken i 25 h nu ???? Trött men lycklig att det är över och att allt gick bra.

Fantastiskt!! Grattis!! Jaa vilket kämpande! Bra gjort :) vad vägde han?
  • Vet hur det känns
    Bimbim79 skrev 2017-07-27 07:46:06 följande:

Grattis!! Sitter här å läser med avundsjuk längtan i blicken ;) synd om personalen, och skönt ni fick plats där ni ville. Märkte också av högtrycket när vi låg inne. Här är inte risken att inte få komma in. Men man märker på personalen att de inte har andrum mellan patienterna, å såklart måste ju de som är i aktiv fas och utdrivningsskede prioriteras.

Upptäckte nu på morgonen att de har mitt körkort kvar därinne. Men förhoppningsvis ska jag ju in snart igen. ;)

Snart så är det din tur.. förstår att det måste vara så sjukt jobbigt att behöva vänta.. du är väll över bf nu också? Du föder nog idag/natt :)
  • Vet hur det känns
    Wooden skrev 2017-07-27 11:42:15 följande:

Tack för alla lyckönskningar här i tråden! Har läst men inte uppdaterat om hur det gick! Såg att jag skrev här den 25/7 kl 18.21 att vi skulle tillbaka på ny bedömning efter att ha strosat runt lite och ätit på ett köpcentrum. Nya bedömningen sa först "det har nog inte hänt så mycket" och vi pratade om att vi skulle chansa och åka hem för att komma tillbaka om det drog igång men bm ville ändå att en kollega också skulle undersöka mig. Sagt och gjort; kollegan kommer in och känner och tycker att det är öppet 7 cm! Hon masserar och drar och det gör sjukt ont. Första bm får känna igen och håller nog med. Nu har jag blivit undersökt typ 10 minuter i sträck.

Oklart om jag öppnade mig från 3-7cm under timmarna vi var ute eller om själva undersökningarna gjorde att det tog värsta farten. Kl 19 kom vi till förlossningssalen. Började med lustgas (Love it!), satt på pilatesboll och väntade på att vattnet ev skulle gå. Värkarna gjorde riktigt ont men det gick bra med bar lustgasen! Vid 21 tog bm hål på hinnorna som var riktigt sega och då blev allt väldigt intensivt. Vår fina Bianca föddes kl 22.10 efter några få krystvärkar under ganska kort tid (har inte sett journalen). Hon var 50cm lång och vägde 3710g och är alldeles ljuvlig! Vi åkte hem efter 12 timmar och har varit hemma ett dygn nu. Allt känns bra! :)

Grattis till er andra som också fött! Och lycka till till er som fortfarande väntar!

Åååh vilken härligt förlossning! Tur ni inte åkte hem :) hoppas jag får något liknande när det väl är dax. Idag gick min slempropp ialf så något händer ju. Drygt att vänta..
  • Vet hur det känns
    Vårivfresa skrev 2017-07-27 15:32:28 följande:

Den 27/7 kl00.13 kom vår älskade dotter Alina på 3032g och 49cm lång! :)

Grattis till bebis.. hoppas förlossningen gick bra :)
  • Vet hur det känns
    Wooden skrev 2017-07-27 17:09:26 följande:

Min slempropp lossnade på förmiddagen. Då hade jag iofs haft värkar under natten men det var ju verkligen ett tecken på att det var på gång för mig! :) lycka till!

Jag håller tummarna :)
  • Vet hur det känns
    Summerchild skrev 2017-07-27 22:00:05 följande:

Snart är det din tur oxå :) spännande...

Dryg väntan.. var på specmvc igår och var nu öppen 1 cm, tappen var 3 cm lång, mogen. Gick inte att sätta igång genom att bara ta hinnorna så antingen kommer vi på en ny bedömning nu på söndag och var det mognare då så lovade läkaren att starta det. Men eftersom min bf är på söndag så känner jag att jag hellre vill att det startar naturligt hemma. Någon gång nästa vecka kommer han (om han gör som sina systrar
  • Vet hur det känns
    Joline84 skrev 2017-07-27 20:12:59 följande:

Idag kom våran lilla kille ut strax efter 14:00 med planerat snitt. Han var en riktig medelbäbis på 3508 gr o 50 cm. Vi mår båda fint.

Stort grattis!! Vilken vecka+dag var du i?
  • Vet hur det känns
    basio skrev 2017-07-28 06:51:05 följande:

Igår 27/7 kom vår store lille kille kl 18:43 efter att jag blev igångsatt genom att de tog hål på hinnorna kl 15:50. Det gick väldigt fort och lilleman mådde inte bra i utdrivningsskedet så en barnmorska hängde på magen och tryckte på, inte någon trevlig upplevelse. Han ville inte heller skrika direkt när han föddes utan var väldigt slapp och blå. Men efter några minuter tog han sig och började skrika. En ganska skrämmande upplevelse då det aldrig hänt med de andra barnen ...

Elvin vägde 3780 gram och är hela 54 cm lång. Han föddes i v39+3. Nu pausar vi på BB och jag kämpar med min foglossning som gör det svårt att ta mig till skötbord, matsal osv. Längtar tills maken kommer hit igen ...

Stort grattis!! Samma bf som mig hade du :) jag längtar som en tok!! Läskig upplevelse med yttre press men skönt att han kom ut och återhämta sig snabbt. Förstår känslan och smärtan med denna skit foglossning. (Har samma) kämpa på.. snart är smärtan borta.. läkaren sa till mig att den brukar försvinna inom nån/några månader. Upplevde du att förlossningen vart jobbigare/ svårare att röra sig pga foglossningen? Njut av BB bubblan nu :)
  • Vet hur det känns
    Sladdis17 skrev 2017-07-28 12:05:06 följande:

Här kommer min förlossningshistoria :)

Vaknade av regelbundna värkar kring 05 på onsdag. Låg och klockade i en timma innan jag klev upp, då kom det blod längs benen. Ringde förlossningen kring 07 som tyckte jag skulle avvakta ett tag. Värkarna fortsatte bli starkare och starkare och tätare lite i vågor. Vid 14 åkte vi in, har ca 50 min till förlossningen. När vi kom in var tappen fortfarande bakåtriktad och jag var inte öppen alls. Sjukt irriterande!

Blev utskickade på stan ett tag. Gick i möbelaffärer och åt middag. Kring 19 var värkarna så onda och med ca 2-3 min mellanrum så vi åkte tillbaka. Ännu inte hänt nåt. Då bröt jag ihop. Kändes så hopplöst att inget hänt fast jag hade så ont.

Tog in på patienthotellet och fick med mig en sovdos. Men jag kunde inte ligga ner för då blev jag illamående. Kräktes som en gris. Fick ny dos, kräktes igen. Var så trött och slut och somnade till i perioder sittandes mellan värkarna som kom glesare men inte avtog i styrka. Under en kaskadkräkning tror jag vattnet gick men hade en av landstingets bindor på som sög upp allt. Ringde förlossningen vid 23 och sa att jag kräkts igen men de kunde inte ge en till dos eftersom vi inte kunde veta att jag kräkts upp den senaste. Då sa jag att de fick hitta på nåt annat för nu orkade jag inte mer.

Vi kom in på förlossningen men trodde vi skulle bli utskickade igen. Som tur var möttes vi av världens coolaste och bästa bm som sa att nu var det slutsvamlat, nu skulle det bli bebis :) Fick lustgas direkt. Avvaktade någon timma sen satte hon in värkstimulerande dropp. Vid 01 var jag 6 cm öppen. Närmare 02 fick jag spinalbedövning som blev en skänk från ovan. Innan den var jag i en smärtbubbla. Blundade och orkade inte prata. Sen när den började verka blev jag som en ny människa. Resten gick snabbt och relativt enkelt. Tre krystvärkar så var han ute. Bf + 10.

02.45 föddes Wilmer. 4425 gram och 54 cm. Stor precis som jag misstänkte innan. Han hade navelsträngen runt halsen när han kom ut och fastnade med ena axeln. Bm tyckte nig navelsträngen var högsta prio när hon hjälpte till att få ut honom så på läkarundersökningen på morgonen visade det sig att han antingen brutit eller har en spricka på högra nyckelbenet. Inget man gör nåt åt och det läker på en vecka, men han kan ha ont i några dagar och det märker vi när man ska lyfta honom och så. Annars mår vi alla bra och är redan hemma. Åkte hem efter ca 10 timmar :)

Wow va tufft!! Förstår att du ville ge upp efter den smärtan!! Är det vanligt att man har pinvärkar sådär? Som inte gör något? Jag hade så med 2an och fick sovdos efter det så blev det bättre?

Vilken liten knubbis :) tur att allt gick bra och att han kom ut trotts sprickan.. så han inte fastna.

Stort grattis till bebis!!
Svar på tråden BF Juli 2017 ny