Inlägg från: Vet hur det känns |Visa alla inlägg
  • Vet hur det känns

BF Juli 2017 ny

Malimari skrev 2017-07-29 11:52:18 följande:

Gah bf+3 idag. Jag orkar inte mer haha!

Bf imorgon för mig.. så jäkla drygt att bara vänta och vänta.. slemproppen har gått 3 dagar i rad nu.. kommer ut som en golfboll.. rätt mycket sammandragningar men sen händer inget mer..
  • Vet hur det känns
    Bimbim79 skrev 2017-07-29 16:50:16 följande:

Skämtade med mamma här, snart testat allt, akut snitt, start ala film vatten avgång PLASK, lång latensfas hänga i bokhyllan åka in o krysta ut på några timmar, å nu verkar det bli igångsättning! Kanske ska utbilda mig t bm istället :) har ju personlig erfarenhet av snart alla olika varianter ;)

Förlåt att jag skrattar men åååh va jag tycker synd om dig! Snart så.. vi kan ju inte gå över i det oändliga (tack o lov!!)
  • Vet hur det känns
    Summerchild skrev 2017-07-29 21:59:56 följande:

Jag hann varken med bio lr badhuset i slutet hehe

....heja er som är kvar ....vet inte hur många som är kvar i graviditeten men 2 vet jag säkert iaf...

Heja heja

Tror vi är 5 st som är kvar.. denna väntan.. händer det inatt? Blir det augusti bebis? Jag vill verkligen inte att bebis föds 1 augusti!!! Den dagen tänker jag knipa :) tror stenhårt på 2 eller 3 augusti.. ska bli spännande att se om jag har rätt.

Så mysigt att du har din Elvin på utsidan.. mys!
  • Vet hur det känns
    Malimari skrev 2017-07-29 22:21:27 följande:

För mig spelar datum ingen roll bara han kommer ut och det snart haha! Åh jag vill så gärna att det startar.

Förstår det!! :) Har en dotter här hemma som fyller år den 1 augusti så hon är orolig att hon ska få dela födelsedagen med sin lillebror.. men men man kan ju inte bestämma :)
  • Vet hur det känns
    Bimbim79 skrev 2017-07-30 11:32:06 följande:

Känner igen det där, mina flickor är födda 14 och 15 december, fick åka in på hennes kalas ;) hade bara hans familj hemma o farmor som ändå skulle vara barnvakt så alla åt tårta öppnade paket å lekte med kusinerna. Å jag stod vid diskbänken å flåsade ;) lyckades iaf dra ut på det över midnatt så de fick varsin dag. Men vad gör man, när bebis vill ut vill den ut :)

Jag hoppas jag klarar det samma :) idag har jag konstant mensvärk.. liksom molar hela tiden.. hoppas det snart startar.. hur går det för dig? Inga känningar?
  • Vet hur det känns
    K g skrev 2017-07-30 12:01:38 följande:

Jag är också kvar men smyger i kulisserna mest ;) Är på bf+2 nu och räknar med att få vara gravid till igångsättning eller i alla fall närapå så länge. Antagligen får jag sist i tråden. Börjar kännas tungt och tråkigt att inte orka någonting. Får ont av allt, bara att stå upp är jobbigt. Har en del förvärkar men det gör nog ingen skillnad direkt. Kul att tråden är igång fast de flesta redan fått sina bebisar. Det är så spännande att följa alla, både innan förlossning och efter. Grattis till er som fått! Och vi andra får kämpa på ett tag till :)

Hoppas det snart startar.. har du fler barn? Gick du över med dom? Tror vanligast är att det startar mellan bf+1 och +4
  • Vet hur det känns
    K g skrev 2017-07-30 13:53:36 följande:

Ja jag har två som båda kom ca 2 veckor efter beräknat. Den sista blev det igångsättning med men kroppen var ganska redo så jag tror att det är ungefär så länge jag behöver gå. Har samma pappa till alla tre så det blir nig ingen skillnad nu. Hoppas dock på att det blir lite tidigare denna gång, så segt att vänta ju!

Tror nog att du kanske går över lite då :/ men jag kan ju hända fel, hoppas!!! Jag frågade min läkare och han sa att oftast så följer man samma mönster om det är samma pappa. Jag har ju bf+3 och bf+4 så innan bf+7 räknar jag kallt med att jag fött.. hoppas du slipper gå över!!! Det är ju så jäkla drygt!!
  • Vet hur det känns

Förväntansfull här.. är öppen 4 cm med 1 cm kvar av tappen.. man känner fosterhinnan precis vid öppningen. Nu startar det nog inatt eller imorgon natt.. tror inte jag går så länge till nu

• Vet hur det känns
    Vårivfresa skrev 2017-07-30 15:59:06 följande:

Här kommer våran förlossningsberättelse!

Onsdag 26/6 blev vi igångsatta runt 10-tiden med ballongmetoden. Det var flera som ville titta på när de skulle sätta ballongen så jag kände mig lite väl uttittad men det gick bra. Efteråt kändes det lite konstigt och jag var orolig hela tiden att den skulle dras ut.. Timmarna gick och jag börjar få mer och mer sammandragningar men det gjorde inte för ont ännu.

Vid 18-tiden var det dags att dra i den men vips så ramlade den ut! Då var jag öppen 3cm. Efter det så började sammandragningarna göra ännu ondare och till slut fick jag lustgas. Efter några timmar började jag få dropp som skulle få fart på sammandragningarna då jag inte öppnat mig så mycket mera...

Vid 23-tiden hade jag alldeles för ont och narkosläkaren tillkallades så att jag kunde få epidural. Vid 23.20 hade han lyckats få till det och jag började räkna ner tills den skulle börja hjälpa! Vid midnatt var jag helt plötsligt öppen 8cm och där gick det snabbt! 00.03 började jag krysta och vår dotter kommer ut 00.13! Slemmig och alldeles underbar :)

Efteråt ville inte livmodern dra ihop sig roligt så jag förlorade över 2L blod och fick sy några bristningar men det var inget jag funderade över utan bara njöt av att hon äntligen fanns på mitt bröst.

Nu i efterhand märks förlusten av blodet men fick påfyllning av järn och sprutor. Personalen var helt fantastiska och verkligen levde upp till vad vi ville utifrån vårt brev.

Det är såå häftigt vad vi kvinnor klarar av! Hejja oss!

Tack för förlossnings berättelsen :) läskigt det där med blodet.. tur att allt gick bra!! Grattis
  • Vet hur det känns
    Leeandra skrev 2017-07-30 17:43:19 följande:

Kämpa på, . Själv på BF +5 ( enligt mig ) och BF+0 enligt RUL . Magen har kraschat totalt och slemproppen har börjat komma i mängder som skulle göra en snigel avundsjuk så jag hoppas det händer något snart! Trött på att vänta...

Åååh så spännande!!! Wiee snart så har vi bebisarna här!!
Svar på tråden BF Juli 2017 ny