BF Juli 2017 ny
Bf+4 och inte en enda känning. Mutter..
Bf+4 och inte en enda känning. Mutter..
Underbart! Då är det snart pågång!
Min tapp har ca 1 cm kvar, öppen 3 när jag va inne i veckan å trodde det startat, men den inre är fortfarande sluten? Visste typ inte ens att det gick?! Men kan ha å göra med koniseringen och ärrbildning där säger bm. Förhoppningsvis händer det väl nåt mer nu med alla förvärkar samt att de va där o rotade runt, men lär inte vilja åka in i första taget, vill inte bli hemskickad igen :(
Haha ja förarbetet är ju liksom gjort ;) vet jag gick öppen 4 cm med yngsta tösen ca en vecka. Åkte in å de gjorde en svepning, ingen smärta alls, hade kalas hemma, sen drog det ju klart igång vid 21, va öppen 6 när jag kom in med Eda är hon född 01.30. 2 kryst så vart hon ute, inte en spricka. Förhoppningsvis föder jag lite stiligare denna gången, låg på rygg o skulle upp (vill inte föda på rygg) men hon gled ut när jag stod på fötter och händer, typ i brygga ;) tur vi va i sängen!
Har inget hänt till 3:e skulle jag ringa å få en tid den 4:e för kontroll vet inte om de sätter igång då men det vore ju skönt så jag slipper gå över nästa helg med! Men känns ju som 100 år dit!
Vaknade av värkar, har inte börjat klocka än, är ju så trött på dessa falsklarm. Men de gör rejält ont när de kommer. Ska avvakta 10 minuter, har tagit 2 alvedon, vågar inte gå in i duschen om det inte lugnar sig utan att väcka maken. Kan det få vara min tur nu?
Ljust rosa på pappret när jag var på toa, och emellan känns ingenting!
Vad härligt.... heja nu! .....hoppas du får en juli bebis :)
Vet inte hur man gör för att svara på vissa inlägg men bimbim heja vad spännande!
Idag vaknade jag också av spänd nedre del av magen. Och lite bakåt ryggen. Har ju noll erfarenhet av hur det känns när det "kör igång". Hade så svaga värkar när jag sattes igång och de smärtsamma kom ett par tre timmar efter de tagit vatten och satt dropp.
Men det är väldigt distinkt "smärta". Klockat sen fyrtiofem min och de kommer var 4-8 min ca 30-40sek.
Hoppas det! Vore så spännande! Vi vet inte kön så är gaaalet nyfiken. Minns det var en så bra motivation när man ville ge upp. Nyfikenheten tog över. Haha
Ringde sös nyss men det var fullt. Så ska lämna lillskrutt till barnvakt och se hur det tar sig.
Du då?
Har lyckats sova några timmar. Men 10-12 minuter emellan värkarna som nu även molar i ländryggen. Fortfarande ljusrosa flytningar, men varken ger sig eller kommer igång ordentligt. Detta är ju så långdraget så antagligen vänjer jag mig vid smärtan efterhand, är ju rätt skönt så man slipper den akuta smärtan direkt.
Här är en till som mest smyger runt i kulisserna. Har väl skrivit i tråden någon gång, men läser iaf det ni skriver :)
Nu är jag på bf+8. Igår åkte vi in till förlossningen pga minskade fosterrörelser. Efter massa undersökningar både igår och idag så har det visat sig att lillan i magen är lite liten. Hon ligger precis på gränsen inom det "normala" -20,5 % så beräknas i dagsläget väga ca 2900 nånting och borde ligga runt 3700 när man har gått över så länge. Imorgon är det besök igen på mvc och då skulle de visst besluta om jag ska gå tiden ut och sättas igång nästa måndag i v.42+0 eller om de ska sätta igång mig direkt vilket jag hoppas på. Så jobbigt att gå en hel vecka extra och oroa sig. Sonen, som nu är 2,5 år, föddes på bf+1 så det känns ju som att det är något som inte stämmer riktigt när det aldrig kommer igång. Fick iaf en hinnsvepning igår, men det har inte gett mer än rejäla sammandragningar utan värk inatt och att resten av slemproppen kom ut. Nu har jag inte haft en sammandragning på ett par timmar. Så trist med denna evighetslånga väntan...
Här tittade en liten dotter ut vid 11-tiden. Efter en vecka med förvärkar och lossnande slempropp satte det ordentlig fart imorse och hon var född efter 4 h. Fick ringa hem mannen från jobbet och han Hanna ta hemma en halvtimme innan hon föddes . Tur vi hade planerat en hemfödsel för vi hade aldrig hunnit in i tid. Nu tar vi det lugnt, ammar och gosar.
På håret en julibebis iaf, .