Inlägg från: Bimbim79 |Visa alla inlägg
  • Bimbim79

BF Juli 2017 ny

Treansresa skrev 2017-07-02 09:54:53 följande:

Nu är det klart att det blir en igångsättning idag. Antingen hinntagning eller tabletter. Jag tror dock inte på hinnorna då jag i fredags inte var öppen för det. Senast tisdag vid lunch ska bebis vara ute, annars snittar dom:)

Nu vart jag nervls

Va skönt för dig att de lyssnade på dina önskemål! Hoppas igångsättningen fungerar, å oavsett har du ju din bebis senast tisdag :) låter så härligt att liksom ha ett datum sådär ;) jag ägnar halva nätterna åt att vandra runt i huset med mina sammandragningar o mensvärk. Kollade kalendern, maken har tatueringstid på tisdag, väntat 7 månader på den, skulle ju inte förvåna mig om vi hamnar på förlossningen istället bara för att, typiskt när man typ inte har nåt annat planerat! :)
  • Bimbim79
    narie24 skrev 2017-07-02 10:59:48 följande:

Ngn som känner igen sig i det här? Senaste veckan efter jag ätit frukost har jag blivit helt sänkt. Skakig, matt, tyngandes och lätt illamående. Mina tarmar har varit ur form hela magen. Mår allmänt dåligt.

Brukar bli bättre när jag tvingar mig igång för dagen, ätit lunch osv.

Japp, behöver typ sova frukost ;)
    Samma symtom som första trimesten, trött, illamående, matt, svimningskänslor, kallsvettas mm. Känns som jag inte riktigt får luft! Bm sa de va rätt vanligt! Magen gått från förstoppad till tvärtom, många toalettbesök. Behöver kissa varje gång jag byter ställning.
  • Bimbim79
    Sladdis17 skrev 2017-07-02 12:53:56 följande:
    Samma här! Jag har också funderat om det är vanligt. Illamående, matt och skakig. Blir dålig i magen efter nästan varje måltid. Fast halsbrännan däremot är nästan borta så jag gläds åt det i alla fall :)
    Halsbrännan har jag fått tbx :/
  • Bimbim79
    Summerchild skrev 2017-07-02 16:30:31 följande:

Rätt mkt förvärkar här oxå... vet inte om han kickar igång dom men legat lugnt i soffan men känns som att det kommer 4i timmen ...märkligt :) ....har vågat känt efter för nån dag sen. Försiktigt och tappen är mjuk som gelé ...kort men stängd så snälla stanna kvar några veckor till. Det är nu man börjar oroa sig :(

När har du BF? Jag räknas ju som fullgången på tisdag, vill helst slippa bli kvarliggande, men bebis är ju klar nu, ska bara tjocka på sig lite. Förvärkar i princip konstant, maken äntligen börjat vänja sig :) å tar det mer med ro, typ säg till om jag ska göra nåt eller om vi behöver åka in!
  • Bimbim79
    Treansresa skrev 2017-07-03 00:39:01 följande:

2229 kom en underbar liten pojke ut! Moderkakan hade ett svart hörn=kantsläpp så tur jag stod på mig:)

Grattis!!! Ja du va ju på rätt plats!
  • Bimbim79

Grattis preet90, å va fort det gick!

Jag hade ännu en natt med massa sammandragningar. Magen blir verkligen som en hårdpumpad basketboll. Sjukt att den ens kan bli så hård! Har ca 2 rejäla sådan på 10-12 minuter. Håller på några timmar sen ger det sig. Men de gör ondare för varje gång det börjar. Vaknade av sammandragningar, samt kissnödig efter 4 timmars sömn. Påminner ganska mycket om yngsta dotterns förlossnings start som höll på i dagar. Men så va jag öppen 6 när jag kom in o det verkligen började göra ont.
    Lite orolig för att det ska bli bråttom när det är dax, små ont lite hela tiden som saktar ökar gör ju att man vänjer sig vid smärtan. Vet sista biten gick fort ( beräknat på att jag hade Eda, hade ju gått ännu fortare utan den såklart) men vi får se! Maken har lugnat sig iaf!

• Bimbim79
    Haiduchi skrev 2017-07-03 22:56:17 följande:

Hur mycket känner nu av ers bebisar i magen nu? Tycker hon rör sig mindre, visst 40+1 idag, men hon rör sig så ojämnt att jag hinner noja minst en gång om dagen om att hon knte känns. Men sen kan jag ha ett två pass med mycket rörelse per dag. Hur ofta bör man känna? Buffat massor nu på magen men får ingen mega reaktion precis......

Lika mycket som innan, fast mer som han sträcker på sig än sparkar runt å voltar! Hade ju ett dygn då han Sov eller nåt, skrämde mig rejält så åkte in å kollade flöde i navelsträng moderkaka ctg kurva mm. Allt va bra o efter det så "känner jag igen honom igen"!
  • Bimbim79
    Lady K skrev 2017-07-03 23:14:58 följande:

Måste bara fråga om någon varit med om att få som en grop/platt del runt naveln? Ca 1 dm i diameter. Är det att magmusklerna delat sig som helt plötsligt syns och känns så tydligt? Tyckte jag var så fin med min runda gravidkula, nu ser den ut som en puckelpist...speciellt vid sammandragningar.

Japp en liten platt del runt naveln typ lite större än en femma. Det är magmusklerna som är delade! Märker om jag gör en situp att magen blir typ konformad, trycker ut mellan musklerna :/
  • Bimbim79

Det är ingen här som tjatat än iaf om när bebis kommer. Jag är dessutom inte så enormt stor, men apotekstjejen som jobbade när jag hämtade ut mediciner häromdagen frågade eller snarare konstaterade att nu är det inte sålänge kvar va? Man går ju som en pingvin, och vet hon har en liten tös själv så hon kommer väl ihåg hur tungt det va sista tiden. Min mamma är med ganska lugn, hon tar förgivet att vi hör av oss om det är nåt och om vi behöver hjälp med barn eller liknande. Svärmor är nervös inför förlossningen då hon själv haft det fruktansvärt med sina, förtidiga, 8 sena missfall, sprucken livmoder min man i kuvös i ett län och hon i Lund på Op. Så henne ringer vi aldrig om vi vill in på extra kontroll då bryter hon ihop.
    Jag följer gärna med på en födda tråd, men vet av tidigare erfarenhet att man har så mycket mindre tid att sitta på FL när bebisen väl är några veckor. :)
    Nu är iaf maken tatuerad, så inga andra tider saker bokade, vaknad av rejäl sammandragning mensvärk imorse innan vi skulle iväg, hade visst skrikit till i mellan landet av sömn och vakenhet så han va typ inställd på att missa tiden, men det lugnade sig. :) trött på detta trycket nedåt hela tiden, det pressar verkligen på ordentligt så vila o sova ladda!
    Drar å sliter i bäckenet, och ca 4-5 rejäla förvärkar/ sammandragningar som börjar överst i magen å pressar nedåt i timmen.
    Ska nu "bara" fånga in tonåringen så jag kan gå å lägga mig i lugn o ro :)

• Bimbim79
    Summerchild skrev 2017-07-05 18:03:40 följande:

Vad är ett förlossningsbrev....viktigt lr? Jag har aldrig skrivit nåt sånt.... varför ? :O

Kan även vara bra att få med om tex partnern har nåt speciellt önskemål, mediciner tex EP diabetes etc så de vet, de ska ju finnas för att stötta partnern med.
Svar på tråden BF Juli 2017 ny