Inlägg från: Bimbim79 |Visa alla inlägg
  • Bimbim79

BF Juli 2017 ny

Haiduchi skrev 2017-07-07 16:17:26 följande:

Nu jäklar!

Var hos bm, fick hinnsvepning vid ca 13.20 typ.

Tappen var oförändrad men hon kunde få in två fingrar jämfört med ett finger i onsdags. Så minsann har värkarna gjort något!

Hon svepde rejält, kändes mycket mer än i onsdags!

Sa att vi fick ta oss en färdknäpp sen ikväll.

Kommer hem runt 14, dottern hade somnat i bilen, så vi skyndar oss in til sängen, haha! Märker då att slemproppen gått!!!! Hann dock knte fullborda då vi här dottern gå från bilen. Hahaha

Och har nu sen ca 14.30 värkar! De känns som igår och kommer mer tätt än igår!!!!!

Hoppas hoppas verkligen det är på riktig nu!!!

Chillar i soffan med min febriga dotter!

Hoppas det är på riktigt och skönt isf att man hinner inför kvällen få iväg henne till barnvakt och sova där! Eventuellt kvällen efter med att hon sover där.

Vågar inte klocka än dock för varje gång jag börjat med det så har värkarna slutat. Inte gjort något röra på sig test dock. Men pallar inte röra mig ur soffan :)

Å va spännande, då kanske det drar igång för dig nu!!! Håller tummarna! Du får göra lite knäböj ;)
  • Bimbim79
    Delilah2001 skrev 2017-07-07 18:54:50 följande:

Igår föddes Lucas, vi mår bra!

Nästan 3500 g, född i v 38+2.

Världens finaste, kan fortfarande inte ta ögonen från honom!

Grattis!
  • Bimbim79

Jahapp å ja som trodde slemproppen släppte förra veckan? Nu kom iaf resten! Med besked! Mensvärk å sammandragningar verkar vara det som gäller! 2 alvedon å sova! Hur går det för er andra? Många som är på g, avtar det eller åker ni in? :)

• Bimbim79
    Vet hur det känns skrev 2017-07-08 07:14:07 följande:
    Då håller jag tummarna att det är på gång nu!! Spännande!! Snart är bebis här :)
    Med risk att låta bitter så gillar min kropp att jävlas ;) har ju trott de varit på g flera gånger. Men förr eller senare är det väl på riktigt :)!
  • Bimbim79
    LeyasMamma skrev 2017-07-08 11:36:10 följande:

Bf idag... känner verkligen inget alls, så allt möbelbärande igår gav inte så stor utdelning :D imorn är det officiellt övertid ;( vill verkligen INTE gå över 9 dagar denna gången med....

Tråkigt, är ju världens längsta dagar varje dag nu! Även om jag inte har BF ännu så har jag ju fått mina andra tidigare så jag hade ju hoppats på att det gällde denna med :/
  • Bimbim79
    Treansresa skrev 2017-07-08 19:17:20 följande:

Nu är det 6 dagar sedan Lilleman kom till världen! Vi har varit hemma sedan i måndags med blodprov dagligen pga början till gulsot. Nu ikväll klev han över gränsen på 350 för att sola så han är på sin första solsemester nu:)

Är helt förundrad över hur vaken och pigg han är! Han är också riktigt stark och barnläkaren sa att vi får ha koll på honom så han inte vänder sig på skötbordet eller i sängen redan. Rygg vägrar han sova på utan lägger sig på sidan själv. Så det är tur att vi har babynest

Namnlös är han fortfarande, vi kan inte komma på vad han passar i att heta.

Kul han är så pigg trots gulsoten! De brukar ju bli lite slöa av det. Inte dåligt med solsemester innan man hunnit bli en vecka :)
  • Bimbim79

Storl på kläderna oroar jag mig inte över än! Maken vägde 2000g när han föddes, hans bror 2500g. Mina barn 1935g, 3600, 3750g, längd på mina va 40cm, 51 cm, 49 cm. Jag va 49 cm och vägde 3140g så vi är inga stora personer iaf inte i början :)
    Har bara enstaka plagg i 50 sen massa 50/56. Hittat massa mellanstorlekar med 54, 60, osv.
    Här händer fortfarande ingenting, ska ut å klippa gräset alla kanterna så får vi se om de har nån effekt :)

• Bimbim79
    GrönaDruvan skrev 2017-07-09 14:56:24 följande:

Min lilla Olle har haft storlek 44 och 50 än sålänge. Han är 3 veckor imon.
    Många 50 är fortfarande pösiga på honom.
    Vi vägde honom förut i en skål på köksvågen, haha...verkar som om han nu väger runt 3300 ungefär, men imon får vi svaret då vi ska till BVC igen.
    Känns som han gått upp en del sen sist, och jag hoppas också det, eftersom han gått upp så lite förra gången och har jag tur slipper jag isåfall börja med ersättning.
    Känns iaf som han växt i skinnet lite nu..syns på hans små lår!

Lilla plutten men han lägger på sig iaf! Min stora tjej va 40 cm o vägde 1935 när hon föddes i v 38. Låren va som min tumme, storl 56 hade hon hur länge som helst. Storl 68-74 när hon började dagis vid 13 månader! Svårt att hitta gå omkring å leka plagg i de storlekarna. Overaller mm. Hon va dessutom blöjtorr när hon hade storl 80, vilket ställde till det en del! Hon är fortfarande nätt men ganska lång, väger nu 13,5 år ca 43 kg så samma kurva som jag från ca 3 års ålder! :)
  • Bimbim79
    GrönaDruvan skrev 2017-07-09 16:34:15 följande:
    Men oj så liten hon var! Varför va hon så liten? Kan förstå om hennes lår va som din tumme då, för Olles lår kändes inte mycket större i början heller, även om de var större såklart. De ser nästan ut som små fågelungar när de inte växt i skinnet, hihi
    Olle har så jätte tunna armar också, så gulligt.
    Levde i ett destruktivt förhållande med mycket stress psykisk fysisk misshandel som resulterade i 3 stress infarkter på moderkakan, vilket gjorde att näringen tog slut! Allt fungerade å hon fick så hon klarade sig men inget överflöd. Slutade växa i v 31-32 ca. Men pigg och fullt klar bara väldigt väldigt liten när hon kom :)
  • Bimbim79
    Haiduchi skrev 2017-07-09 19:19:40 följande:
    Hoppas städa funkar för dig!

Jag provade idag att klippa gräset med vår åkgräsklippare och gräsmattan är rätt så ojämn. Skumpat rundor i ca 45 minuter, haha !

Nu har jag provat att vila ute henne, nu kör jag på plågas ut. Men än så länge lugnt. 8 dagar över !!!! Ah!!!!!

Men skönt att ha det städat och fint tills bebisen kommer, nu får ni inte stöka ner, hihi
    Jag har städat, tvättat, klippte gräset med den gamla klipparen, den får man putta förhand ingen drivning på den! Burit ut skräp, sprungit upp å ner från källaren. Burit matkassar, men han ligger därinne å stortrivs :/ mensvärk å magen hård som ett bowlingklot, men han bara ligger kvar å myser! :)
Svar på tråden BF Juli 2017 ny