Inlägg från: Bimbim79 |Visa alla inlägg
  • Bimbim79

BF Juli 2017 ny

narie24 skrev 2017-07-09 20:06:17 följande:
    Låter kämpigt :(
    Ja det va det ju, men blev bra till slut! Hon är en härlig 13 åring idag och har utvecklats precis som hon ska! Sin ADD har hon dock från fadern, även om han hade värre drag av inslag med sociopati. Men nu har vi det kanon!
  • Bimbim79
    narie24 skrev 2017-07-09 23:05:35 följande:

Fullmåne idag tydligen! Ngn som känner av det??

Ja har alltid gjort! Går inte sova med fullmåne, kryper i hela kroppen, min cykel har alltid varit synkad med månen dessutom! ÄL vid fullmåne typ. Får väl ut å yla lite ;)
  • Bimbim79
    Summerchild skrev 2017-07-10 10:18:59 följande:
    Ja här blir det igångsättning om 10 dagar. Så jag vet ju iaf nånting. Men har känslan av att tillståndet är ganska allvarligt om risk för att jag får havandeskapsförgiftning innan. Haft ont i huvet vid läggdags. Snurrig och supersvullen överallt. Michelin gubbe. Högre undertryck. 7kg vikuppgång på 2-3 veckor. Diabetiker. Med smygande lågt (2.2mmol) socker eftersom jag är yr märker jag inget. (Riskerar kanske nåt farligt att hända.) Så allt talar om för att det är på väg att bli havandeskapsförgiftning igen en 2a gång. Vilar nu bara. Torsdag ska jag till smvc men vet inte om jag ska vänta 3 dagar eller ringa direkt. Jag drar mig för att vara fånig och klaga. Det är ju bara 3 dagar.
    Jag tycker du ska ringa, havandeskaps är inte fånigt. Bättre ringa en gång för mycket än en för lite!
  • Bimbim79
    Summerchild skrev 2017-07-11 01:31:57 följande:

Det här med amning igen... eftersom jag har trott att jag hade för tunn mjölk... kan det inte vara så att som jag gjorde bytte bröst mitt i amningen å gav den första tunnaste mjölken från båda?

Läst att man ska låta barnet suga klart på ena för att få även den fetaste mjölken på slutet å nästa gång man ammar tag nästa bröst.... men då gör det ju jätteont i ena bröstet samt osymetrisk....

Nån som ammar så?

Nu helammade jag bara dottern för 13 år sedan, men då lät jag henne suga klart på ena först innan jag bytte. Sen började jag med det andra nästa gång. Visst ömt som f-n va det i början, blödde vid nåt tillfälle. När väl produktionen kom igång kunde jag pumpa båda lite först sen låta henne amma efter. Just för att öka upp det! Alltid lättare att pumpa ett fullt bröst och barnet lyckas ju alltid suga ut de där dropparna man inte tror finns.
    Jag fick ju sitta typ dygnet runt i början, ammade henne i princip konstant i 2 månader. Sen varannan timme till hon va 4 månader då började vi med Smakisar som man skulle "på den tiden"
    Jag låg ofta o ammade, sov i princip mig igenom det annars hade det aldrig gått! Vaknade av att det gjorde ont och då bytte vi sida :) samsovning/ kängurumetod! Var ensam med henne så vi hade vår egna lilla amningsbubbla hon o jag ;)
  • Bimbim79

Vecka 39 idag! 38+0. Inget av mina andra barn har stannat längre än 38+4 så nu håller vi tummarna :)
    Mvc idag, får se vad de säger angående urinodling mm.

• Bimbim79

Hjärtat sitter åt vänster. Livmodern ligger mer åt höger än vänster därav man kan få ömhet / problem med lever galla osv. Största sannolikhet trycker det på vävnad runt lungan eller liknande!

• Bimbim79

Mvc i morse, SF ökat som det ska, han ligger rätt långt ner när jag står men när jag lägger mig å drar upp benen för att hon ska kolla så är han rejält ruckbar, klart fjärde barnet lär ju inte fixera sig. Molande värk, svårt att sova! Bltr hade iaf gått ner, jag med, antagligen kissat ut den vätska jag hade samlat på mig. Urinodlingen va negativ så va inte det som retat igång sammandragningarna heller!
    Han skakar på huvudet mycket oskön känsla, sådär som de gör när de letar efter bröstet, misstänker det e en liten tumsugare som letar efter tummen när han gör så! Fantastiskt obehagligt är det iaf, ilar i hela bäckenet.

Lycka till nu alla ni som är i startgroparna!

• Bimbim79
    sobrio88 skrev 2017-07-11 19:55:46 följande:

Jag blir tokig snart... Började få värkar imorse, regelbundet på en gång. Har haft 6 minuter mellan värkarna fram tills för ca 3-4 timmar sen. Då blev det helt plötsligt 7 minuter mellan värkarna fast dom gör ondare nu än vad dom har gjort under dagen. Trots tens och alvedon. Hur länge kan det hålla på så här?

Så hade jag det i förra veckan, åkte in tillslut, hade typ inte hänt nåt, fick en sovdos åkte hem å sov nästa 9 timmar i sträck! Nu går jag här å längtar efter att det ska dra igång igen :/
    Men du lär ju märka om det börjar bli dags att åka in! Hade så med yngsta i nästan en vecka, på 1177 står det 14-20 timmar, den infon hade inte min kropp läst ;)
  • Bimbim79
    sobrio88 skrev 2017-07-11 20:31:22 följande:
    Nej andra.. Men första drog igång med att vattnet gick (hade bara lite molvärk under dagen innan) och så började värkarna en halvtimme efter vattenavgång. Var då redan på väg till sjukhuset för kontroll av vattnet och när jag kom in var jag såpass öppen att jag fick stanna kvar så jag hade aldrig någon koll på värkarna egentligen. Jag börjar faktiskt överväga att ringa in och fråga om jag får komma in på kontroll och se om det händer något överhuvudtaget :)
    Bimbim79 skrev 2017-07-11 20:19:30 följande:Så hade jag det i förra veckan, åkte in tillslut, hade typ inte hänt nåt, fick en sovdos åkte hem å sov nästa 9 timmar i sträck! Nu går jag här å längtar efter att det ska dra igång igen :/
    Men du lär ju märka om det börjar bli dags att åka in! Hade så med yngsta i nästan en vecka, på 1177 står det 14-20 timmar, den infon hade inte min kropp läst ;)
    Jag börjar faktiskt överväga att ringa in så jag får komma på kontroll och kanske få en sovdos om det inte har hänt något. Annars är man väl helt slut när det väl är dags ;)
    När jag väl kom in med yngsta, då va det öppet 6 cm men då gjorde det ONT. Men fram till dess va de rätt lugnt! Men bättre åka in å kolla iaf. Vi har ju inte jätte långt men det kändes som 100 mil när varje liten sten eller streck på vägen skar som knivar i magen! Å han vågade ju inte köra lugnt in heller ;)
  • Bimbim79
    sobrio88 skrev 2017-07-11 21:53:45 följande:
    Ja smärtan börjar ju bli värre så ska nog ta och ringa in om en stund så jag kan få komma på kontroll iaf :)
    Ja det brukar ju vara ett ganska säkert tecken på att det inte är falsklarm när det ökar!
Svar på tråden BF Juli 2017 ny