Inlägg från: Bimbim79 |Visa alla inlägg
  • Bimbim79

BF Juli 2017 ny

narie24 skrev 2017-07-18 19:24:46 följande:

Nu har vi fått ett rum, skönt att vi fick plats!

Värkarna kommer lite tätare men fortf under kontroll. Har lite feber så får se vad som händer.

Adrelinet pumpar, hjälp!

Oj då! Skönt att ni fick komma in iaf! Missfärgat vatten o feber kan de ju inte skicka hem med?
    Lycka till nu!
  • Bimbim79
    narie24 skrev 2017-07-19 02:22:47 följande:

Halloj alla! 23:55 föddes vår "lilla" tjej. Hon vägde 4340 gr och är 53 cm lång så det var bra att jag inte gick över mer.

Vattnet gick vid 17.15 och vi var på plats på SöS vid 18.30. Vattnet var brun-oranget. Jag hade feber och fick penicillin för ev infektion.

Hade onda värkar direkt när jag kom in men var bara öppen 3 cm vid 21. Blev så deppig för jag hade så ont. Körde på lustgas men fick även epidural strax efter. Fick lite andrum några värkar men vips var jag öppen 10 cm vid 23. Sen var det vidrigt och jag skrek i masken, gjorde sjukt ont! Fick panik och trodde aldrig det skulle gå. Sista värkarna var brutala men efter bara ngn krystvärk var hon ute. Vilken total lycka! Skrek av glädje. Hon skrek direkt och började snabbt suga. Hon har dessvärre också aningens feber, vet inte vad det beror på.

Nu sover hon hos pappa. Jag är helt väck men kan absolut inte sova. Eftervärkar som gör ordentligt ont. Strax ska vi flyttas till BB-hotellet.

Så glad över att vi fick plats och personalen har varor grymt proffsig. Galnaste upplevelsen man kan uppleva!

Nu har jag fått ner hur det gick det till lite kort, så man kommer ihåg sen när hormonerna börjar spruta. Beredd på bröst och hormonchock.

Grattis, vad fort det gick! :)
  • Bimbim79
    Vet hur det känns skrev 2017-07-19 13:08:16 följande:
    Känns piss.. men dom vet väll vad dom gör så jag får lite på doktorn. Han sa ialf att jag inte ska gå hela tiden ut (bf 30/7) så då antar jag att dom startar mig på ett eller annat sätt den 26e (hoppas jag)

Han sa att pga snittet så måste dom vara försiktiga vid igångsättning så det inte blir komplikationer.. det konstiga var att för en vecka sen så var min livmodertapp mogen och långt fram men nu var den omogen och långt bak. Hur skjuta kan det ändras.. men men litar på doktorn
    Surt å vänta, men risken är ju att ärret i livmodern brister om de trycker på en igångsättning för fort! Därför min son tog 32 timmar, snitt med första de fick "stänga av värkarna med morfin sen sakta puscha på med oxytocin fram å tbx. Så tom mina spontana värkar blev på gränsen till för starka då de inte ville riskera akutsnitt, och sprickor i ärret. Däremot va de inte lika försiktiga 15 månader senare när dottern skulle ut, då visste de ju att "jag höll"! Får se hur det blir med denna lille, är ju snart 14 år sedan snittet och snart 9 år sedan senaste förlossningen. Helt sjukt, är i vecka 40 har aldrig varit gravid så här länge, å inställd som jag va på v 38 :( idiotiskt av mig men de andra 3 kom ju då, å nu äldre, koniserad, kontrollerad x 2 för att se att jag inte öppnas i förtid. Å ändå går jag här å vaggar å ingenting händer!
  • Bimbim79
    Malimari skrev 2017-07-20 07:26:26 följande:

Kl 22 igår började jag få regelbundna sammandragningar som kändes som mensvärk. Det har hållt i sig hela natten men nu återstår endast lite molvärk plus att jag är helt slut så klart. Grr.

Surt samma som jag för en vecka sen! :( man blir ju helt färdig och besviken. Fick sov dos då sen har det varit lugnt bara molvärk på kvällarna.
  • Bimbim79
    Summerchild skrev 2017-07-20 13:04:19 följande:
    Ja 3 cm öppen sa dom...är det moget? Ja dom tog hinnorna på en gång å nu har ju 2 timmar gått men svagaste värkar så nu ska jag ut å promenera :)
    Tur det är sommar :) promenader är alltid bra, då
    Känns det som man gör nåt iaf :) lycka till nu!
  • Bimbim79
    Malimari skrev 2017-07-20 15:00:58 följande:
    Har återigen täta sammandragningar som känns av men kan inte säga de egentligen gör särskilt ont. Men kan inte koppla bort dem liksom. Är man knäpp som önskar sig mer smärta? :P
    Bimbim79 skrev 2017-07-20 12:56:11 följande:

Surt samma som jag för en vecka sen! :( man blir ju helt färdig och besviken. Fick sov dos då sen har det varit lugnt bara molvärk på kvällarna.

Ja såå besviken. Är verkligen färdig med att vara gravid nu, särskilt när det är så varmt.
    Min mage är hård som ett bowlingklot 20 timmar /dygnet typ, enormt tryck nedåt, måste typ gå bredbent! Molvärk/ mensvärk, sticker eller ilar till rejält ibland, men inga värkar. Slemproppen gick för nästan 2 veckor sedan, mjuk tapp hon fick lätt in ett finger! Men INGENTING händer! Klart man längtar efter smärtan, det är det coolaste av allt man upplever ju, även om man ångrar den längtan precis mitt uppe i det! Sa till maken att jag vill det ska göra ont på riktigt snart och jag vet jag kommer får äta upp de orden när det väl startar men då ser man ju målsnöret iaf!
  • Bimbim79

Ännu en natt med rejäla jag får nog kalla det värkar, 6:e minut från kl 00-07 då ebbar de ut. Vandrat som en osalig ande i köket/ hallen hela natten. Med leksugen kattunge i hälarna som förvisso gav upp å somnade efter några timmar. Har kunnat sova nu på fm, fortfarande sammandragningar trots vila. Suck varför kan det inte bara dra igång?

• Bimbim79

Grattis summerchild!!! Va skönt allt gick bra iaf! Olustigt när de inte har tid ordentligt, måste kännas utlämnande!

• Bimbim79
    Vet hur det känns skrev 2017-07-21 13:42:22 följande:
    Åååå så drygt!!! Håller tummarna att der snart startar. Positiva är ju att livmodern ialf övar då är det ju nära :) när är ditt bf eller går du på övertid nu?
    Enligt Rul 24/7, enligt ivf 20/7 nåväl känns som 2 månaders övertid då de andra kom i 38+
    Känner också att det är lite lurigt med dessa smygvärkar eller vad vi ska kalla dem. Vart ju öppen 6 när jag kom in med yngsta dottern för 9 år sedan, hade öppnats tyst, ren tur jag hann få smärtlindring då när det väl började göra ont blev det galet intensivt på 20 minuter. Utan edan hade hon varit ute efter 20-30 min, å det vet jag faktiskt inte om min snittade livmoder eller mitt underliv klarat av, nu hann jag få Eda som saktade ner det så det tog 4 timmar och jag kunde andas lite mellan värkarna. Vill inte hamna i det panik tillståndet jag fick då när jag inte fick luft pga smärtan, fick syrgas men det hjälper ju inte när det känns som man sitter fast i ett skruvstäd! Men men det kommer säkert igång, träningsvärk i magen har jag efter detta dygnet, molandet fortsätter och varierar i frekvens å styrka. Blev restaurang till middag idag, orkar inte ens tänka på att starta upp köket! Ligger mest å lyssnar på ljudbok och försöker hindra buskatten från att bita i sladdarna till hörlurarna!
  • Bimbim79
    Summerchild skrev 2017-07-21 21:13:28 följande:

När tecknar ni försäkring på era barn? Å varför lyckas inte jag via webben... existerar inte hans personnummer än?

Ring till bolaget så lägger de in :) kan va strul i början annars med person nr etc!
Svar på tråden BF Juli 2017 ny