-
Med sonen, vatten avgång men kom inte igång ordentligt fick jag dropp enbart! Fungerade bra.Summerchild skrev 2017-07-11 23:58:42 följande:Ja jo funkade ju för mig med dropp å ta hinnor. Vet inte vad som erbjuds idag.
-
Lycka till!Any80 skrev 2017-07-12 14:01:29 följande:Vattnet har gått 4 värkar på 10 min
-
Grattis! Stor tjeja!Any80 skrev 2017-07-12 22:17:34 följande:
Idag kl 18:04 kom vår prinsessa hon var 4040 gr och 53 cm lång :))) igångsättning var ändå effektiv :))
-
Mötte en fd kollega idag hennes är 1 månad. Å ser så liten ut, visst är det märkligt att de känns som elefanter när de ska ut å så är de så små :)KaffeOchHybris skrev 2017-07-12 21:38:57 följande:
15 dagar idag och varit på viktkontroll igen på BVC. Idag ungefär 100g över födelsevikten! Woop :)
Nu när magen har gått ner så undrar man nästan hur i helsike hon fick plats där inne.
-
Hittar inte nya tråden? Nån som kan länka?
-
Tackar!Treansresa skrev 2017-07-13 13:46:36 följande:www.familjeliv.se/forum/thread/77831233-nu-ar-bebisarna-har-bf-juli-2017
Har idag bakat med de 2 "små" mest för att fylla dagen med nåt som inte innebär ut å flänga. Kan va skönt att ha nån kaka i frysen med när bebis kommit! Jag är inte den bakande typen direkt men ibland kan det va kul! Mest stora tjejen som fixar muffins å grejar i köket, tyvärr innebär det oftast mer städning för min del! :)
Har gett upp nu å insett att bebis tänker stanna i magen för alltid ;) trött, tung å gnällig! -
Promenerat med yngsta till affären! Putsar fönster, har försökt gräva i trädgården, städat, tvättat sprungit i trappor! Bebis har växt fast! :( han har det för mysigt därinne helt enkelt! Jaja, röjer vidare skönt att iaf ha huset iordning när det är dax! Å ja jag har försökt vila ut bebis med det gick inte heller!
-
Blir galen, från att sparkat/ buffat så har nu lilleplutten pressat åt alla håll i över en timme, känns som han trycker sig nedåt genom att ta spjärn mot samtliga inre organ! Magen ser ut som en vägkon och ändrar form skepnad hela tiden! Hur ska man sova med det? :/
-
Nja han kan ju vända sig men känner kroppsdelarna väldigt tydligt å än ligger han som han ska :) han är nog den som varit minst ruckbar av mina ;)Summerchild skrev 2017-07-15 01:56:59 följande:Busunge :) inte rädd för att han vänder sig igen?...jag brukar hålla lite åt sidorna när han är som värst då brukar han lugna sig.... som att man kramar om. Prova :)
Fick hålla om å "bära magen" när jag skulle på toaletten. ;) rejäl styrka i de där små benen! -
Härligt!Haiduchi skrev 2017-07-15 09:35:14 följande:
Ligger med ctg nu och väntar på läkaren.
Här är lugnt och inte fullt på förlossningen!
Det är bra!
Bm undersökte mig nu nyss.
Ett par cm tapp, men kom in med ett finger och den var ganska mjuk så nästa steg är en ballong för att vidga så man kan ta hinnorna. De vill inte ge mig något hormonpåverkande då jag har snitt.
Woop Woop! Det blir bebis denna helgen!
Jag fick oxytocin med grabben låg låg dos, också snittad innan. Men de hade super koll. Och det var inget de satte in förrän jag var öppen 3.5, fick ut å promenera en massa :)
Vattnet gick ju hemma med honom, sen tog det 32 timmar segt men fullt hanterbart smärtmässigt, man hinner verkligen vänja sig å tom vila emellan när det tar sån tid! :)
Lycka till nu!