Inlägg från: Bimbim79 |Visa alla inlägg
  • Bimbim79

BF Juli 2017 ny

Wooden skrev 2017-07-25 05:12:33 följande:
    Tack för tips! Har slumrat nu mellan värkar iaf. Men dom har hållit på någorlunda regelbundet sen midnatt ungefär. Och gör rätt ont. Har inte ringt mamma än. Men tror nog hon får komma och hämta sonen nu på morgonen.

Ska testa bad om det fortsätter! Badade på förlossningen förra gången och det var jätteskönt tyckte jag då. :)
    Varm bad vetekudde och alvedon hjälper inte det så är det ju på riktigt!!! :) kan vara skönt om sonen blir hämtat med så slipper han se hur ont mamma har med! Med barn nr 2 vaknade storasyster då 4 år, och hon va jätte orolig för att jag hade ont innan vi skulle åka in, både farmor och hennes man va där. Tog 32 timmar inne på förlossningen och de fick knappt dottern att äta under den tiden. Hon åt däremot rejält när pappa väl kom hem när det va klart.
  • Bimbim79

Jag har denna natten sovit som en stock? Lite sammandragningar på kvällen förnatten men sen sovit 01.30-09. Uppe och kissade sen somnade jag om igen tills 12.30? Stenhård mage och mensvärk när jag vaknade. Har inte sovit så sammanhängande och länge på månader. Hoppas lite tafatt att det betyder att kroppen nu är och har gjort sig redo? Men men har ju haft alla möjliga o omöjliga förhoppningar så vi får se. Enligt alla konstens regler och symtom borde ju barnet vilja komma ut nu!

• Bimbim79
    Wooden skrev 2017-07-25 14:37:48 följande:
    Är på väg in till förlossningen nu. Tycker jag har riktigt onda värkar (om än lite oregelbundna, varierar mellan 5 och 2,5 min i intervall typ). Men skönt att få komma in på bedömning iaf! Hoppas verkligen att kämpandet under dagen givit resultat.
    Lycka till! Jag har inte haft regelbundna värkar med någon av mina barn, däremot har de såklart ökat i intensitet och kommit tätare. Gör de ont så får man ju åka in :)
  • Bimbim79
    Vet hur det känns skrev 2017-07-25 19:14:50 följande:

Här är det tvära kast som gäller.. har min igångsättningstid imorgon som jag inte avbokat än.. ville vänta tills sista sekund.. tänkte ringa in imorgon bitti och avboka.

Men så hade tid till min barnmorska på BVC idag på eftermiddagen.gick dit.. väl där visar det sig att bebis har inte bara stått stilla i sf mått i 5 veckor!! Utan även minskat 2 cm.. har ett sf mått på 30 nu i v 40 så hon bad mig behålla min tid till imorgon och be dom göra ett tull på förlossningen. (Varför har idioten inte reagerat tidigare?!!!!) Så väl där efter samtal kom vi fram till att vi behåller vår tid imorgon..

Kommer hem...

Vid 17 ringer förlossningen mig och meddelar att det är totalt fullt ikväll/natt/morgon så min igångsättning kan inte bli av vid 9 som bestämt. Fick tid till specmvc vid 15:45 för läkarkontroll (vad händer sedan??!) Och skulle det starta naturligt inatt så finns stor risk att jag blir hänvisad till Uppsala eller Gävle sa hon. Kunde alltid ringa för att kolla om plats fanns!

Så nu är jag OROLIG!!! Ungen ska bara ut nu!! Skiter i vilket.. kejsarsnitt eller ej! Jag vet inte ens om jag blir igångsatt imorgon.. (gör man det på eftermiddagen/kvällen?) Eller ska jag tillbaka på torsdag?? Om bebis är mini? Flödet dåligt?? Har noll koll vad som händer.. det enda jag känner det är att bebis måste ut!!

Detta hade jag inte räknat med!! Snacka om att man psykiskt får hoppa mellan det ena o det andra.

Nä men fy, hade oroat ihjäl mig :( SF på 30 är ju verkligen ingenting i v 40? Jag har alltid legat lite i undre kant på måttet men ändå följt veckorna -2 typ på alla barnen. Å sen inte veta om man får plats :/ hur kan de veta att det är fullt imorgon på morgonen då?! Sånt svänger ju hur snabbt som helst! Lider med dig!!! :(
  • Bimbim79

Hur vet man om man läcker fostervatten? Jag kan inte avgöra om det är det eller vattniga flytningar? Kommer skvättvis, tror inte det är urin, luktar inte som det och har inte heller tidigare haft problem med läckage av den sorten. Men när jag rör mig, sittande till stående eller tvärtom så blir det blött! Tom så det går igenom både trosor och byxor. Har nu trosskydd på mig så kanske det är lättare. Har haft rätt mycket flytningar över lag genom hela graviditeten men då varit tydligt vitt, slemmigt osv lite olika olika dagar. Nu har jag ju haft rejäla sammandragningar varit inne med värkar osv magen jobbar på hård som sten, tänkte kanske är vattnet som faktiskt gått utan plask? Enormt tryck nedåt och har haft i flera dagar, lite värre idag tycker jag.
    Tid hos bm på fredag, vet ju att även om man sipprar fylls det ju på, men är det på gång eller ej? Gillar inte ovisshet, hade velat veta att ikväll kl 22 startar det!

• Bimbim79
    Malimari skrev 2017-07-25 20:46:32 följande:
    Du märker nog om det går helt men sippra kan du ju absolut göra! Låter lite för mycket för att vara flytningar. Hoppas det händer nåt mer snart då
    Jo om det går helt vet jag att jag märker det, gjorde det med sonen, ett ljudligt plask jämte sängen :) idiot som man är kniper man reflexmässigt även då ;) sen pytsade det ut lite varje gång jag eller han rörde sig. 32 timmar senare låg han äntligen på min mage!
    Bara att hålla tummarna nu då för att det drar igång, inga hinnor de kan ta när jag kommer in dock ;) suck, denna väntan.
  • Bimbim79
    Leeandra skrev 2017-07-25 22:24:27 följande:
    Så var det när mina tvillingar kom, ett evigt sipprande och allt blev blött. Startade på kvällen och sen drog det igång på natten, så hoppas på samma för dig .
    Ja jag hoppas verkligen, sonen tittade på magen nu ikväll när han skulle lägga sig. Kom från duschen i byxor å bh, varpå han utbrister, mamma det ser helt galet ut. Innan va du typ såhär smal, o nu ser det ut som du svalt en stor badboll??? Kan magen ens bli större nu? Han måttade vilt med händerna :)
  • Bimbim79

Ligger på förlossningen 3 cm öppen kl 04.30. Inte regelbundet men mellan 3-4 värkar på 10 minuter! Blöder rejält efter bm:S ganska brutala kontroll :/ min livmoder ligger högt och bebis ej fixerad, så hon nådde knappt in, och tog i rejält! Ligger på ett vårdrum o andas genom värkarna! Funkar bra än. Ctg kurva tagen 80% i sammandragningarna. Får se när de ska in å rota igen, har inte sovit inatt så försöker vila, samtidigt är det ju bättre att upp å gå! Ärligt när hon skulle kolla mig va nog det värsta hitintills!
    Fortsättning följer ....

• Bimbim79
    Vet hur det känns skrev 2017-07-26 19:11:41 följande:
    Jag finns kvar!! Är beräknad till söndag. Träff hos läkaren som efter kontroll kom fram till att allt är bra med bebisen fick ny tid för igångsättning på söndag men tackade nej. Eftersom allt var bra så väntar jag ut bebisen. Var ialf mogen i livmodertappen, 3 cm lång och öppen 1cm.
    Suck jag med! Åkte hem, det ökade inte å händer ju inte mer där än hemma! Har fortfarande värkar, inte speciellt smärtsamma. Men det är ju bara att vänta! Har kunnat sova några timmar iaf! Mamma har 5 mil hit så hon har helt enkelt bestämt sig för att flytta in i gästrummet till bebis är ute. Maken sover, jag vandrar!
    Blödde rejält efter undersökningarna, men det verkar ge sig mest blodiga flytningar! Tänk att denna lilla envisa kille bossar runt hela familjen å han är inte född än?! ;) blir nog en bestämd kille ;) men sååååå drygt! Öppen 3 ca, blir väl som med dottern INGENTING händer sen bara pang fan va ont å in!
  • Bimbim79

Grattis till er som fick med er bebisen hem igen utanför magen! Kan inte säga att jag inte är avundsjuk! :)

Svar på tråden BF Juli 2017 ny