Inlägg från: basio |Visa alla inlägg
  • basio

BF Juli 2017 ny

GrönaDruvan skrev 2017-01-23 16:46:40 följande:

Varit på läkarbesök idag och tyvärr såg inte allt bra ut. Tvillingarna mår bra, men det skiljer lite i vikt och mått, vilket hade varit ok om inte den ena haft mindre fostervatten och liten urinblåsa. Tyvärr kan detta vara början på ttts....

Blev skickad till Stockholm och Huddinge sjukhus redan imorgon, ska vara där på onsdag 9.30.

Så åker tåg upp imon.

Får undersökas igen och beslutas det om operation så blir det på onsdag vid 14.

Känner mig helt knäckt. Vilket man än gör så är riskerna stora att båda eller en dör.

Usch, vad jobbigt! Tänker på er och hoppas verkligen att allt går bra!!
  • basio
    Delilah2001 skrev 2017-01-23 17:34:42 följande:

Det upptäcktes genom blodprovet på inskrivningen.

Jag är rh-positiv!

Hoppas verkligen att det går bra!
  • basio
    GrönaDruvan skrev 2017-01-25 11:24:29 följande:

Tvillingarna lider av tts grad 2 och det blir operation idag kl.14.

Håll tummarna!

Håller tummarna och tänker på er!!
  • basio
    GrönaDruvan skrev 2017-01-26 12:43:47 följande:

Det känns så orättvist. Det föds ca. 100.000 barn i Sverige varje år. Av dessa är 300 enäggstvillingar...bara där är chansen liten. Av dessa 300 är det ca 30-40 st som får tts. Hur stor är chansen att man ska drabbas? Så jäkla orättvist, men det känner väl alla som förlorar barn i graviditet och även efter.

Livet är ju inte rättvist.

Nu får man kämpa på för våran Olle som blev kvar, och jag önskar så att han klarar sig. Åh herregud vad älskad han ska bli.

Edvin ligger kvar i magen, och vet inte alls hur man ställer sig till det vid födseln sen... Vill man se honom om han legat död i magen i flera månader? Hur funkar det? Begraver man någon som dött i vecka 17? Eller tar sjukvården hand om honom?

Beklagar verkligen er enorma förlust! Jag hoppas verkligen att lille Olle klarar sig och får fortsätta må bra och växa i magen i flera månader till.
  • basio
    Elliot0300 skrev 2017-01-31 14:37:50 följande:

Suuuck, så trött på försäkringskassan som ska krååångla. Jobbar 75% men sjukintyget är inte bra nog, de ska kolla med min chef om jag kan få andra arbetsuppgifter (finns inte, jobbar på förskola)

Alltid något man ska behöva oroa sig över nu när man fått reda på att ungen i magen mår bra iaf, haha

Åh elände :(

Vad är du sjukskriven för? Vet att de är hårdare nu ...men för 9 år sen hade jag inga problem att få min sjukskrivning godkänd. Jobbade då i förskola också och var sjukskriven för foglossning. Och nu bara väntar jag på när det inte ska gå att jobba längre ... blev sjukskriven i v22 med dottern.
  • basio
    Elliot0300 skrev 2017-01-31 19:02:44 följande:

Håller på att trappa upp från 100% sjukskrivning för utmattning (var inga problem då dock)

Okej, det låter mindre kul att behöva tjafsa med FK då. Och det är väldigt svårt att hitta arbetsuppgifter på en förskola som funkar ... Hoppas det löser sig!
  • basio
    Bimbim79 skrev 2017-02-04 08:16:55 följande:

Å känslan som uppstår efter att man varit på toaletten efter ca 1 veckas förstoppning, har inte ens behövt börja med järntabletter ännu?! Fasar för att börja stoppa i mig dem! Nån mer med problem? Sånt man inte gärna pratar om men fy vad besvärande det är! :/

Riktigt så illa är det inte för mig än, men jag brukar få hemska problem med förstoppning när jag är gravid. Har så smått börjat planera för hur jag ska lösa det ... blir nog att ta lactulos skulle jag tro. Men jag härdar ut ett tag till ...
  • basio
    Treansresa skrev 2017-02-11 21:24:07 följande:

Ni som har syskon när föddes era små och hur startade det?

Min dotter kom med spontan vattenavgång i 37+4 och sonen med igångsättning i 37+0. Är så nyfiken hur denna kommer starta

Alla mina har börjat med spontan vattenavgång. Ettan i v36+0, tvåan v36+4 och trean 37+3. Får väl se om jag fortsätter trenden att gå lite längre för varje unge. Alla har fötts välmående och rätt stora för sin vecka (alla har legat på 3,3 kg).
  • basio

När jag läser hur långt vissa av er har till förlossningen blir jag tacksam att vi bor nära! Tar nog ca 10 min att köra dit, stora fina vägar. Men många blir tyvärr hänvisade till Malmö vilket för oss innebär 8 mil på en mycket olycksdrabbad väg som flera gånger i veckan stängs av pga olyckor. Och jag har väldigt snabba förlossningar ... så om de säger att det är fullt i Helsingborg så får de skicka en ambulans för då föder jag hellre hemma än i bilen på väg till Malmö. Något mannen är skeptisk till ... men han vill ju inte heller förlösa mig på egen hand mitt på motorvägen. Och att åka bil med värkar är fruktansvärt!

Vi har annars siktet inställt på Halmstad då vi ska spendera en vecka nära bf i sommarstugan som ligger mittemellan Helsingborg och Halmstad. Är vi där när det drar igång åker vi till Halmstad som jag har hört mycket gott om.

• basio
    Elskling skrev 2017-02-19 09:59:13 följande:

Tack för tips :) har köpt lite heltäckande kläder pga solen?! Men tror kanske det blir för varmt? Lägger nog köpstopp nu så får man se sen ;p

Bebisen ska ju inte alls vara i solen utan hela tiden i skugga. Men om det är svårt att hålla sig helt i skuggan är ju heltäckande att föredra.
Svar på tråden BF Juli 2017 ny