Inlägg från: Haiduchi |Visa alla inlägg
  • Haiduchi

BF Juli 2017 ny

Sosozo skrev 2017-05-13 09:47:55 följande:

På nätterna brukar jag vakna av att jag är kissnödig en gång/ natt. Och då har jag alltid ont också. I nedre delen av magen. Måste liksom kravla mig upp ur sängen. Går och kissar och sen efter så har jag jätteont en stund till. Efter ett tag går det över och jag somnar om. Med vetekudde försvinner det fortare. Någon som känner igen sig? Eller har en tanke om vad det kan vara?

Det finns en fog där framme med. Har du en kudde mellan knäna så det inte faller eller benen korsas när du ligger på sidan? Prova det annars.
  • Haiduchi
    Lady K skrev 2017-05-13 17:11:33 följande:

Sover också helt ok än så länge, alltid uppe och kissar vid 2-3-tiden och om jag har sovmorgon, upp igen vid kl 6 pga blåsan. Jobbar jag går jag ju ändå upp vid 4.30-4.45 nångång. Men vaknar allt oftare av mig själv runt 7-tiden om jag har sovmorgon, det är ovanligt!

Igår fick jag totalpanik då jag inte tyckt mig känna bebisen på hela dagen. Han är inte superaktiv annars heller, men vande mig vid att känna lite mer sparkar och rörelser de där dagarna jag var tvungen att vara hemma från jobbet. På jobbet är jag så aktiv och igång att jag aldrig känner något, men så fort jag kommer hem och sätter mig i soffan brukar han komma igång. Igår kände jag verkligen ingenting!! Började störtgrina och tänka värsta scenario direkt. Ringde förlossningen och fick komma in med en gång, gjorde ctg och gud så skönt att få ligga och lyssna på bebisens hjärtljud i en halvtimme! När jag väl låg där började han ju såklart sparka också...Skönt iaf att bli tagen på allvar och att allt såg bra ut!

Skönt att du åkte in.

Man ska alltid reagera när man upplever mindre rörelse.

Vad bra att allt var bra med.

Hihi ctg banden brukar de inte gilla.
  • Haiduchi
    narie24 skrev 2017-05-16 12:30:49 följande:

Tänk att flera av er kommer ha era små om drygt en måndag! Själv så är jag bara i vecka 32 och gick över 5-6 dgr med mina tidigare barn så räknar med det nu med. Blir det senare får jag nog psykbryt haha!

Vågar ni som ska få i juli resa bort ngt innan?

Är beräknad 14/7 och hade tänkt fira midsommar i Sundsvall. Risken är ju ganska liten att det drar igång redan då men man vet ju aldrig.

Ja det är helt sjukt! 33+2 idag och nu har dottern börjat tjata att om ca 5-6 veckor mamma, då kanske lillasyster är här! Overkligt!!!

Henens sista vecka på fsk sen ska hon hjälpa mig att boa lite så vi har nåt att hitta på.

Vi ska till Öland med en kompis nu till helgen och Bo hennes husvagn där och nästa långhelg ska vi till en camping med vår egen husvagn men bara till Åhus som är tre mil bort. Känns lagom.

Det som är lite trist är att mannen kommer byta jobb och start datum är runt bf och all långledighet som vi hade tänkt, ca 7 veckor, kanske bara blir hans pappadagar istället, så två veckor.... men men. Kanske tar dubbla dagar nästa sommar eller nåt.
  • Haiduchi

Var hos bm idag, imorse tyckte jag bebis låg tydligt på tvären men väl hos henne så verkade huvudet vara nere men ännu ruckbar.

Till nästa möte ska två känna för säkerhetsskull. Jag vill känna mig trygg i vetskapen om hur hon ligger.

Annars var allt bra!

• Haiduchi
    GrönaDruvan skrev 2017-05-17 12:41:48 följande:

Var också hos bm nyss, sådär lite mellan läkarbesöken, hihi

Vecka 32+5 och sf mått 32. Vad är era sf mått nu?

Jag får aldrig reda på SF mått. Men verkar ligga mitt på kurvan, följer den bra säger hon. Som sagt så verkar min bm bara berätta det absolut nödvändigaste för mig, sen inget mer. Är ditt SF mått litet, stort?
  • Haiduchi
    GrönaDruvan skrev 2017-05-17 16:15:19 följande:

Nu ringde läkaren igen och nu är det bokat och helt klart för min igånsättning!

Måndagen den 19 juni kl.8 ska jag vara på Halmstads BB!! Så förhoppningsvis föds Olle den 19e om inte förlossningen drar ut på tiden allt för länge! (Har ju hört skräckexempel om igångsättningar)!

Wow vad häftigt att få ett datum så där exakt.

Du blir nog först i gruppen att föda, oxh hela sommaren sen framför er.

skulle inte förvåna mig att bara för man började fundera på risken för planerat snitt ca 2 veckor innan bf så kommer jag nog gå över super mycket istället :)
  • Haiduchi
    Bimbim79 skrev 2017-05-19 00:56:43 följande:

Så då har vi ägnat 1,5 timme på förlossningen, 13 åringen fick va barnvakt t de små som redan somnat. Uvi big time, sammandragningar som inte ville gå över trots varmt bad och vila. Så ctg och urinprov, fick antibiotika direkt. De fick kämpa för att få lillplutt att sammarbeta han ligger med sin rygg mot min ryggrad så det tog en bra stund att få en adekvat kurva. Lustigt med uvi, man får antibiotika så släpper smärtan i princip inom 1-2 timmar eller Iaf den absolut värsta smärtan. Hade ju så ont så jag kallsvettades. Lite sömn innan man ska upp med barnen igen.

Fy det måste ha varit riktigt jobbigt, men allt är lugnt nu? Ska du få antibiotika tills bf nu?

Obehagligt med uvi, mm känner ju inte det fören det är riktigt långt gånget.

Ta hand om dig
  • Haiduchi
    Summerchild skrev 2017-05-19 01:45:25 följande:

Ja å bimbim hur mår du nu då? Uvi har jag alltid haft ofta men låter så märkligt att det kan starta en förlossning. Ta hand om er.

Det är det som är det farliga med uvi när man är gravid. Att det kan riskera för tidig födda barn och skulle det gå in i vårt blod så kan det skada barnet med.

Har själv väldigt lätt för uvi annars, innan grav. Så det tog inte lång tid att få tre på raken, går på antibiotika förebyggande sen typ feb.
  • Haiduchi

märks barnet ligger på rätt håll nu, många sparkar högt uppe i magen oxh känner av hennes hicka långt ner. Skönt.

Så nu har jag bokat tid hos sjukgymnast för att gå igenom oxh låna hem en tens för att klara av värkarbetet hemma.

Börjar sakta med säkert förbereda mig mentalt på vaginal förlossning oxh att vi faktiskt kommer ha en bebis här snart. Är så overkligt fortfarande.....

Idag går dottern sista dagen på fsk, sen ska hon ha långt sommarlov med mig. Boa inför bebis är vårt mission :)

• Haiduchi
    Bimbim79 skrev 2017-05-19 09:17:55 följande:

Nä får en kur, sen tar jag stickor hemma så skulle det vara så det behövs får jag väl en kur till. Har alltid haft sjukt lätt för att få uvi, räcker att jag slarvar med sömnen, blir lite kall, äter sött osv. Sover jag som jag ska dricker o får i mig c vitaminer så klarar jag mig.

Mår kanon idag inte ont alls, men blir ju läskigt när smärtan kommer i vågor och i samband med sammandragningar. Vill juni te det ska dra igång riktigt än! Va väl kanske inte speciellt försiktig med mig själv när vi höll på i trädgården heller, man vill ju göra klart det man påbörjar. Men nu är maken ännu mer överbeskyddande ;) lär ju få sitta på rumpan resterande veckor han får ju typ panik om jag tar ett djupt andetag å undrar vad det är :/

Samma här, om jag inte klär på mig direkt när jag vaknar och ligger en stund i sängen i bara underkläder så får kg uvi. Också märkt just när jag äter mycket sött att jag har lätt att få det. Var nästan tal på att sätta mig förebyggande antibiotika för ett par år sen men det lugnade ner sig tills jag blev gravid. Trodde faktiskt inte det för med dottern för 6 år sen så blev min uvi mycket bättre när jag blev gravid med henne.
Svar på tråden BF Juli 2017 ny