BF Juli 2017 ny
Är det någon här med riskfyllt arbete?? Som ska ansöka om havandeskapspenning?? Jag har tidigare arbetat på korttidsboende (utvecklingsstörda barn/ungdomar) och där var det inga problem. Alla gravida fick HP och själva blanketten var färdigfylld redo att skickas in. Gick hem 60 dagar innan bf pga hot och våld samt tungt arbete.
Dessa barn går i skola.. jag bytte nyss arbete till den skolan för att få jobba dagtid. Och har där placerats med 4 kollegor/heltid på ett barn pga extremt svår problematik och räknas som mitt landstings svåraste elev. Vi är alltså 4 heltidare på ett barn.. alltid. Men vi har en ny chef.. aldrig varit inom denna sektor (tidigare vanlig skola) och hade ingen alls koll på havandeskapspenning eller vad det ens är?? Han hantog att man jobbade tills jag skulle bli sjukskriven??!! Har ialf berättat hur det ligger till osv och alla mina kollegor har berättat att alla på skolan som blir gravida går hem v 32 pga riskerna osv.. jaha svarade han?! Lämnade in blanketten som han ska fylla i (här på skolan har dom ingen färdig fylld eller så) han såg orolig ut och som ett frågetecken??!!
Är så sjukt orolig nu att han ska skriva fel och inte ta med alla risker osv. Jag har bett han prata med vår samordnare som jobbat på skolan i 20 år om råd hur man skriver. Eller ringa korttids chef för råd.
Tänk om jag nu nekas?!!! Fy fan va orolig jag är nu.. har redan fått knytnävsslag rakt i magen (eleven vet inte att jag är gravid än, när eleven vet det så blir det fokus på slå magen så jag försöker dölja så gott det går)