• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • sobrio88
    Sosozo skrev 2017-01-03 12:52:29 följande:
    Ok, tack! Bra. Är det sgi man får när man är sjukskriven också? 80% av lönen upp till något tak om jag minns rätt?
    SGI står för sjukpenninggrundande inkomst så det antar jag Flört men jag är så dålig på det där. När jag var sjukskriven fick jag ut ca 13000 efter skatt och på lönen fick jag ut runt 17000 efter skatt (22' före skatt) så jag vet inte var taket går men det är ju ovanför den inkomsten iaf...
  • Beebii
    GrönaDruvan skrev 2017-01-03 10:59:44 följande:

Magen indragen så mycket det går. Vecka 13+3

Ojoj ja det syns ju helt klart! Men med rätt kläder kan man såklart dölja det ett tag till!

Min mage är mindre än din men ändå så svullen! Enligt kub mätningen igår är bebisen ca 8 cm totalt! Så mest svullen mage där inne

Har berättat för alla vänner och släkt så nu går vi ut med det på jobbet med! Känns galet att man bara jobbar i några månader till. Har tänkt gå hem till midsommar då våra barn har kommit tidigare vill jag inte riskera att stå på jobbet när det händer! (Har ju bf 14juli) om man nu kan/orkar jobba så länge överhuvudtaget. Förra gången blev det sjukskrivning pga foglossningen. :-/
  • Sosozo
    sobrio88 skrev 2017-01-03 13:09:47 följande:

SGI står för sjukpenninggrundande inkomst så det antar jag  men jag är så dålig på det där. När jag var sjukskriven fick jag ut ca 13000 efter skatt och på lönen fick jag ut runt 17000 efter skatt (22' före skatt) så jag vet inte var taket går men det är ju ovanför den inkomsten iaf...

Ja, det låter rimligt jag är lite orolig, vi ska flytta i mars och då blir det mkt högre månadskostnad. Förra graviditeten blev jag sjukskriven på heltid i femte månaden. Men det var 6 år sedan så jag minns ingenting av alla FKs regler :-/
  • FrökenMp
    sobrio88 skrev 2017-01-03 13:09:47 följande:

SGI står för sjukpenninggrundande inkomst så det antar jag  men jag är så dålig på det där. När jag var sjukskriven fick jag ut ca 13000 efter skatt och på lönen fick jag ut runt 17000 efter skatt (22' före skatt) så jag vet inte var taket går men det är ju ovanför den inkomsten iaf...

Tror taket ligger på runt 37 000 brutto. Iallafall med föräldrapenning för jag vet att med mitt gamla jobb (har precis startat eget) då jag var anställd så nådde jag taket med den lönen. Synd att man inte jobbar där längre haha
  • Lo1985

Hej allihop, kul med så många i gruppen. Jag lägger också till mig i BF-listan.
    BF 25 Juli, första barnet och jag bor i Stockholm.

BF-lista juli

1 Juli - KaffeOchHybris, Linköping

2 Juli - Haiduchi, Skåne

3 Juli - Newbie84, Stockholm

3 Juli - Madelia, Västmanland

3 Juli - Sussie11, Västerbotten

4 Juli - Sosozo, Stockholm

4 Juli - Acinnaleh, Närke

7 Juli - Gröna Druvan, Halland

7 Juli - FrökenMp, Hälsingland

12 Juli - Noccis, Stockholm

12 Juli - Gameofthrones, Valdemarsvik

13 Juli - JosSand, Linköping

14 Juli - Beebii, Uppsala

15 Juli - Treansresa, Gällivare

18 Juli - Narie24, Stockholm

18 Juli - Vårivfresa, Västernorrland

18 Juli - Meowt, Malmö

18 Juli - Rockstrongo, Gävle

18 Juli - Saandriiis,

19 Juli - Kajsakavat82, Skåne

19 Juli - NinaS88, Linköping

19 Juli - Mamma1986, Skåne

19 Juli - TroOchTvivel, Stockholm

20 Juli - Emelie1994, Värmland

20 Juli - Wooden, Södermanland

21 Juli - Lisaemma, Stockholm

21 Juli - Starseed,

22 Juli - Lindseey, Skåne

22 Juli - Delilah2001, Göteborg

22 Juli - Babydreams, Gävle

23 Juli - Malimari, Göteborg

23 juli - Soffiiee, Halmstad

25 Juli - Leeandra, Gotland 

25 Juli - Lo1985, Stockholm

26 Juli - Joline84 , Södermanland

26 Juli - KaffeOchHybris, Linköping

27 Juli - Leken, Västerås

27 Juli - vet hur det känns, Västerås

27 Juli - Marretiin, Västernorrland

27 Juli - Lady K, Värmland

28 Juli - sobrio88, Värmland

28 Juli - LillaJag06, Kalmar

28 Juli - Desshank, Östergötland

29 Juli - Elliot0300, Malmö

29 Juli - SandraErica, Nacka, Stockholm

29 Juli - Summerchild, Västerås

29 Juli - Sofia12310, Jönköping

30 Juli - Basio, Skåne

30 Juli - Florpan10, Södermanland

• Sosozo

Välkommen Lo1985! Kul med sthlmstjej och spännande med första barnet!

• LillaJag06
    GrönaDruvan skrev 2017-01-03 10:59:44 följande:

Magen indragen så mycket det går. Vecka 13+3

Åh så fin :)

Gravida är så vackra.

Snart kommer allas magar titta fram.

Ärret någon mer med foglossning?
  • GrönaDruvan

Så glad att jag äntligen lyckats äta nåt ganska ordentligt. Fick i mig en hel laxfile! Inga tillbehör dock, men iaf fisk!

• marretiin

Blää nu har jag o sonen dragit på oss den här jäkla influensan som går..suck!

Verkar sol att foglossning börjar spöka oxå. Vaknadw inatt av ont i svanken.

Har problem med min ena höft sen innan så spökar lite mer på den sidan. Hade inte det med sonen men d är ju 11 år sen man var gravid sist så :-P

• Summerchild
    LillaJag06 skrev 2017-01-03 09:13:17 följande:

Skönt att Eda funkade så bra på dig. Har en vän som födde för ungefär en månad sen. Hon skulle prompt vägra Eda av någon anledning. Det är tuffare att föda utan :O

Men tillslut tog hon den och det var precis som för dig. Ops så vad hon öppen och bara krystade.

Min Eda blev satt fel 3!! Gånger. Tog knappt ensidigt och jag hade en fruktansvärd förlossning som nästan slutade med snitt. Efter 48 timmar med en massa värkatimulerande kom han tillslut på 3 krystvärkar.

Jag kommer få komma till amandagruppen nu.

Ett snitt är inte aktuellt för mig pga tidigare smärt och nervskador samt stor blödningsrisk.

Jag är rädd för önnu en långdragen förlossning med mycket skador men är ändå positivt. Barnet måste ut :) och när väl bebisen är född försvinner den värsta smärtan :)

Att föda barn är verkligen helt fantastiskt.

Vad possitiv du är ...det är fantastiskt i sig .... ja edan satt fel på mig oxå och dom trodde mig inte trots att jag skrek av smärta och ville bara dra därifrån till skogen å föda ...och när jag ville gå på toa föll jag pladask på golvet. Bedövning hade gett sig på mina ben istället :o... synd att inte bli tagen på allvar. När dom fick rätt på eda somnade jag som en stock :)
Svar på tråden BF Juli 2017 ny