• Anonym (:S)

Vilka är de värsta medicinska biverkningar du varit med om?

Har som tur är inte fått några riktigt allvarliga biverkningar, men jag har varit med om några som gjort mig rädd:

1. Zopiklon - hörde och kände hur det typ sprängde i huvudet, sjukt läskig känsla som jag inte glömmer trots att det var sju-åtta år sedan. 
    2. Zopiklon (igen) - började se konstiga saker precis innan jag skulle somna, inga hemska saker men grejer från filmklipp jag sett under dagen. 
    3. Nozinan - sov till och från i 1,5 dygn. Vaknade, låg vaken ett tag, för att sedan somna om. Var helt svag på benen sen när jag väl kravlade mig upp, men det berodde väl på att jag knappt ätit eller druckit på hela den tiden jag låg i sängen. 
    3. Nasonex - kändes som om halsen svullnade upp, vet inte om den gjorde det, men jag kunde knappt dricka eller äta. Gick dock över relativt snabbt. 
    4. Emla för en massa år sedan - värkte som bara den när bedövningen släppte. Jag var fruktansvärt stickrädd då, men det hade nog varit enklare att inte ta bedövning. 
    5. Kåvepenin - fick en massa kliande utslag och spydde upp allt jag åt. 
    6. Köpte en hudkräm som skulle vara mjukgörande, men fick mina händer att bli helt illröda och det brände och gjorde fruktansvärt ont. 
    7. Allergimediciner med antihistamin - blir helt groggy. 

Nu får ni dela med er. Gnäll lite ;)

• Svar på tråden Vilka är de värsta medicinska biverkningar du varit med om?
  • Anonym (.)

P-piller, gick upp från 65 till över 90 på bara ett år.

• Havstroll

Visanne, åt i sex månader "för att uppnå full effekt" som det hette..
    Jag gick raskt upp 11-12kg, blödde i typ fem veckor, humörförändringar, personlighetsförändringar, huvudvärk, yrsel. Men det värsta är att jag inte har nått minne från det halvåret, mina nära och kära har kommit med informationen... Visanne ska hjälpa kvinnor med Endometrios. Hjälpte inte mig.

• frokenannorlunda

Käkade Diamoxen i 5 dagar. Förutom att hela min kropp rubbades ur balans så var nog det värsta sista dagen, hela mitt ansikt svullnade upp och jag fick enorm smärta i höger öga. Åkte in och blev pumpad med morfin. Dom tog bort medicinen direkt. Det var hemskt!

• volvo142

Imovane bajs metall, smak i munnen i kanske 10 dagar gör jag INTE om. Smakade så jävligt spelade igen roll hur mycket jag borstade tuggade tuggummi och hade mig. melatonin fick jag hjärtrubbnigar av trotts det "naturliga" innehållet. Theralen helvetets jävlar vad trött man blir dagen efter. även om jag åt dom länge när jag mådde dåligt. Det enda som funkar ok är väl proppavan. man blir väl inte dödstrött, men funkar ok. Inga biverkningar för mig iaf lite lätt torr mun bara.. men det är ju jävligt milt genomfört, med dom andra medicinerna jag ätit i perioder.

• Queennr1

Tog en receptfri migräntablett och trodde jag skulle dö. Fick kvävningskänslor och dödsångest. Kommer jag ALDRIG att Göra om.

• karet

Dagen efter piller - Som att få en rejäl omgång magsjuka.

Dalacin - Påverkade min balans så det kändes som jag föll hela tiden och så kunde jag inte avståndsbedöma.

Tradolan - Total klåda och nässelutslag över hela kroppen.

Lergigan - Trött, vansinnigt trött dagen efter, kynde inte hålla ögonen öppna.

En antidepressiv - Utslag i hela underlivet.

• Anonym (H)

Lergigan comp - utslagen i flera timmar, men somnade inte för jag hade den värsta hjärtklappning jag nånsin upplevt. Kändes som att bröstkorgen skulle gå sönder.

• Anonym (X)

Mirtazapin - Hallucinationer, fruktansvärda mardrömmar och gick in i ett psykosliknande tillstånd.

Venlafaxin - Helt sjuka orgasmer som gjorde mer ont än det var skönt.

Stesolid - Blev avtrubbad och likgiltig inför allt och alla.

• elyse

Åksjukeplåster. Mina tarmar krympte (tillfälligt).

• Anonym (Hoppla)

Mirtazapin: sov ca 20 timmar om dygnet. Gick inte att vara vaken.

Sambon reagerade på cipralex:

Muskelryckningar i arm och nacke, typ ticks. Axeln drogs upp och slog mot huvudet. Var 10 sekund undefär i ett dygn.

Svar på tråden Vilka är de värsta medicinska biverkningar du varit med om?