Vilka är de värsta medicinska biverkningar du varit med om?
Har som tur är inte fått några riktigt allvarliga biverkningar, men jag har varit med om några som gjort mig rädd:
1. Zopiklon - hörde och kände hur det typ sprängde i huvudet, sjukt läskig känsla som jag inte glömmer trots att det var sju-åtta år sedan.
2. Zopiklon (igen) - började se konstiga saker precis innan jag skulle somna, inga hemska saker men grejer från filmklipp jag sett under dagen.
3. Nozinan - sov till och från i 1,5 dygn. Vaknade, låg vaken ett tag, för att sedan somna om. Var helt svag på benen sen när jag väl kravlade mig upp, men det berodde väl på att jag knappt ätit eller druckit på hela den tiden jag låg i sängen.
3. Nasonex - kändes som om halsen svullnade upp, vet inte om den gjorde det, men jag kunde knappt dricka eller äta. Gick dock över relativt snabbt.
4. Emla för en massa år sedan - värkte som bara den när bedövningen släppte. Jag var fruktansvärt stickrädd då, men det hade nog varit enklare att inte ta bedövning.
5. Kåvepenin - fick en massa kliande utslag och spydde upp allt jag åt.
6. Köpte en hudkräm som skulle vara mjukgörande, men fick mina händer att bli helt illröda och det brände och gjorde fruktansvärt ont.
7. Allergimediciner med antihistamin - blir helt groggy.
Nu får ni dela med er. Gnäll lite ;)