Inlägg från: Anonym (:S) |Visa alla inlägg
  • Anonym (:S)

Vilka är de värsta medicinska biverkningar du varit med om?

Har som tur är inte fått några riktigt allvarliga biverkningar, men jag har varit med om några som gjort mig rädd:

1. Zopiklon - hörde och kände hur det typ sprängde i huvudet, sjukt läskig känsla som jag inte glömmer trots att det var sju-åtta år sedan. 
    2. Zopiklon (igen) - började se konstiga saker precis innan jag skulle somna, inga hemska saker men grejer från filmklipp jag sett under dagen. 
    3. Nozinan - sov till och från i 1,5 dygn. Vaknade, låg vaken ett tag, för att sedan somna om. Var helt svag på benen sen när jag väl kravlade mig upp, men det berodde väl på att jag knappt ätit eller druckit på hela den tiden jag låg i sängen. 
    3. Nasonex - kändes som om halsen svullnade upp, vet inte om den gjorde det, men jag kunde knappt dricka eller äta. Gick dock över relativt snabbt. 
    4. Emla för en massa år sedan - värkte som bara den när bedövningen släppte. Jag var fruktansvärt stickrädd då, men det hade nog varit enklare att inte ta bedövning. 
    5. Kåvepenin - fick en massa kliande utslag och spydde upp allt jag åt. 
    6. Köpte en hudkräm som skulle vara mjukgörande, men fick mina händer att bli helt illröda och det brände och gjorde fruktansvärt ont. 
    7. Allergimediciner med antihistamin - blir helt groggy. 

Nu får ni dela med er. Gnäll lite ;)

• Svar på tråden Vilka är de värsta medicinska biverkningar du varit med om?
    volvo142 skrev 2016-12-21 02:56:35 följande:

Imovane bajs metall, smak i munnen i kanske 10 dagar gör jag INTE om. Smakade så jävligt spelade igen roll hur mycket jag borstade tuggade tuggummi och hade mig. melatonin fick jag hjärtrubbnigar av trotts det "naturliga" innehållet. Theralen helvetets jävlar vad trött man blir dagen efter. även om jag åt dom länge när jag mådde dåligt. Det enda som funkar ok är väl proppavan. man blir väl inte dödstrött, men funkar ok. Inga biverkningar för mig iaf lite lätt torr mun bara.. men det är ju jävligt milt genomfört, med dom andra medicinerna jag ätit i perioder.

Känner igen den där metallsmaken, det var vidrigt, men jag brukade gurgla någon god, sötad dryck för att få väck den. 
    Anonym (Aldrigmer) skrev 2016-12-21 14:32:58 följande:

Nipaxon. Köpte den mot rethosta en gång, tog en tablett med en gång på Apoteket och gick sen en runda på stan. Gick på tunnelbanan och skulle åka hem och fick vansinnessmärtor i bröstkorgen. Kändes som ett gigantiskt tryck med knixande smärtor och jag kunde knappt andas. Satt och skakade i ångest alla jäkla femton minutrarna hem och lade mig i fosterställning på hallgolvet och läste bipackssedeln. Efter en timme gick det över.

Jag har migrän sedan femton år tillbaka, mensvärken från helvetet varje månad och har en gång skadats ganska svårt i en bilolycka (inga bestående men tackochlov). Tycker att jag är rätt smärttålig men de här receptfria tablettjävlarna är ändå det värsta jag varit med om!

Har hört mycket om just den hostmedicinen och vet att den kan framkalla fruktansvärda smärtor, finns en hel tråd (gammal) på flashback. Galet att den fortf får säljas. 

Vilka fruktansvärda biverkningar flera av er har fått, var ni beredda på att få biverkningar, hade ni ställt in er på att något kunde hända, eller trodde ni att ni inte skulle få några biverkningar? 

Jag läser igenom hela bipackssedeln noga innan jag tar ett läkemedel. Gjorde inte det när jag var yngre för jag tänkte att jag skulle bli så rädd då och inte våga ta medicinen.
Svar på tråden Vilka är de värsta medicinska biverkningar du varit med om?