Inlägg från: Newbie84 |Visa alla inlägg
  • Newbie84

BF 1-15 Juli

Hoppar gärna in här mitt bf blev dock flyttat till 29/6 men gick 11 dagar över mef sonen så gissar att det blir i juli iaf.

Är 32 år och bor i södra Sthlm, just nu sjukskriven pga hyperemesis men mår lite bättre än förr graviditeten så hoppas kunna jobba lite snart. Gjorde Kub precis innan jul och var så mysigt att de den lilla sprattla runt. Nu längtar jag till RUL som är i feb och min nästa milstolpe. Hoppas tiden går fort för jag längtar så.

Har haft växtvärk i livmodern nu på senare och känner att magen börjar växa fram.

Någon som börjat känna av lite sprattel än? Jag har moderkakan i framvägg så antar att det dröjer lite till för mig, men anar att jag ev känt något nån gång :)

• Newbie84
    Haiduchi skrev 2017-01-03 20:13:04 följande:

Oj oj oj. Nu rörde det sig minsann mycket i magen. Det var "tydliga" rörelser som om den gjorde volt efter volt där inne. Så inte bara en snabb svepning utan i ett antal sekunder!!!!!

Underbart!!! :)

Häftigt! Längtar tills man börjat känna men har moderkakan i framvägg så lär dröja några veckor till kanske för mig. Har kännt lite fladder några få gånger bara.
  • Newbie84
    Vickmom skrev 2017-01-03 22:25:14 följande:

Hej på er! Jag hoppar in här också :) bf 6/7 13+4 idag. Bor i Göteborgsområdet. Väntar första barnet. Ska bli kul att följa er. Jag mår oförskämt bra... (peppar peppar) Känns knappt att jag är gravid längre, eller så har mina "små" symtom blivit ett normaltillstånd helt enkelt, ha ha.. Lite illamående från och till, spända bröst, nära till gråt, lite drag i magen. Har inte känt något sprattel eller så än, men jag har tydligen en livmoder som ligger bakåtlutad så jag inbillar mig att det kanske tar längre tid för mig att känna då. Fick göra ultraljud för ungefär 3 veckor sedan så det känns bra att veta att det verkligen är någon där inne iallafall, och jag hoppas hen stannar :) oron för missfall försvinner ju aldrig verkar det som.. men jag antar att det hör till att vara gravid/bli förälder, att oroa sig. när har ni rul?

Jag har Rul 9/2 tror jag längtar så även fast jag är orolig att nåt är fel. Gjorde kub precis innan jul och då verkade allt se bra ut.
  • Newbie84
    GrönaDruvan skrev 2017-01-04 11:58:24 följande:

Ingen bra dag idag...mår skit dåligt. Kan det inte ta slut snart. Är ju i vecka 14..ska det fortsätta hela tiden tro?

Stackare :( hoppas det vänder, till mig sa läkaren att jag skulle räkna med skiten fram till förlossning och att allt annat är en bonus. Men om du inte har HG så brukat det för många lätta i v16-20 om det inte gjort det innan. Håller tummarna för dig!
  • Newbie84
    Brennda skrev 2017-01-05 20:49:55 följande:

Har ni fått tid för RUL? Isåfall när? Vi har fått tid den 8/2 känns såå längt dit, då kommer jag vara i v 19+1 vilket kanske är normalt för rul.

Jag har fått 9/2 och är då också i v19+, längtar så! Det positiva med att det är sent är att bebisen är mer utvecklad :)
  • Newbie84

Hade läkarbesök idag och fick lyssna på hjärtljuden, så skönt. Mår lite bättre nu så fick för mig att fostret dött. Nu ser jag fram emot rul i feb och sen kan jag börja köpa saker till bebisen :)

• Newbie84

Ligger på -1 kg men känner nu när jag kan äta lite mer och är konstant hungrig att det sakta men säkert plussar på, sist gick jag upp mer i slutet och inget i början, men mådde illa helagraviditeten slutade på - 7 kg. Nu mår jag bättre och går hellre upp lite och kunna äta. Äter dock mat och inte så mkt godis, glass etc. Nån i gruppen rekommenderade frysta hallon mixat med lite yoghurt, det är supergott och smakat typ som glass, det gör jag ibland.

• Newbie84

Kul med alls magbilder, superfina magar allihop :)

Min syns inte än med kläder (har dock alltid löst sittande) men alla på jobbet kollar hela tiden för att se om det syns haha. Fick gå ut med graviditeten i v 7 då jag blev sjukskriven och kände att jag var tvungen att berätta, annars hade jag tänkt vänta till RUL.

Skulle va kul med gravidkläder sist var min mage liten så det var på slutet som jag köpte grsvidstrumpbyxor och nån tunika kunde ha mina vanliga trikåtkjolar. Vet ni vart de har lite finare som man även kan använda när man ammar? Sist körde jag med blusar mkt som gick att knäppa upp när man skulle amma.

• Newbie84
    Treansresa skrev 2017-01-15 17:17:58 följande:

Hur gör ni med folsyra nu efter vecka 12?:)

Tar gravidtabletter endast nu, min bm sa att det var ok
  • Newbie84
    sobrio88 skrev 2017-01-17 14:49:48 följande:

Hoppar på den här tråden :) Hade tidigare osäkert uträknat bf 28 juli, men blev efter dagens ultraljud flyttad till 11 juli :)

Jag är 28 år och bor i Värmland. Bor tillsammans med min sambo på 33 år, våran gemensamma på snart 2 år och bonusen på 9 år.

Välkommen! Vad kul att bli flyttad så långt :)
Svar på tråden BF 1-15 Juli