Inlägg från: ciwny |Visa alla inlägg
  • ciwny

BF 1-15 Juli

Jag är gärna med här! BF kring den 7/7 men får kanske veta mer exakt vid något UL eller så.
    Jag är 32 år, bor i Sthlm (norrort) och väntar mitt och sambons första barn. Jobbar heltid som lärare och ett par timmar i veckan som träningsinstruktör på kvällstid.
    Vi släppte nyheten för familjerna i jul så nu känns det mer "på riktigt" och ska på inskrivning i morgon.
    Hoppas allt är bra med er och att ni fått lite välförtjänt vila i jul för alltså, hur trött kan man vara?!

• ciwny

Idag var jag på inskrivning. En sen en och de passade på att slänga in ett KUB också på en gång då det visst var absolut sista chansen att göra det. Nu fick jag inga resultat idag då blodprover ska analyseras men fick i alla fall se plutten som just nu går under namnet ME. En pigg krabat som stökade runt massor. Jag kan ju inte tyda sådant där men den verkade i alla fall ha både huvud, kropp, hjärta, armar och ben. Alltid något att glädjas över.

• ciwny
    Sosozo skrev 2017-01-03 12:21:18 följande:
    Jag jobbar också som lärare i Sthlm, fast söderort

Kul med UL! Spännande!
    Jaha, vad kul! Jag jobbar också i söderort. Har en ganska lång resväg till jobbet :)
  • ciwny
    Sosozo skrev 2017-01-03 17:24:10 följande:
    Ok! Vilka åldrar? Jag har gymnasiet.

Skönt med föräldraledigt sen då slipper du pendla!
    Jag jobbar på mellanstadiet. Ja, det blir skönt. Har inte tänkt att pendla så långt så länge. Vi har haft varsin lägenhet rätt länge jag och sambon och min var minst men låg närmare jobbet. Det blir väl till att byta endera jobb eller bostad när det är daga att gå tillbaka. :) Nu blir det en termin och sedan "ledigt"!
  • ciwny

1/7 - Sosozo, Stockholm. Tredje barnet.

3/7 - Madelia, Västmanland, andra barnet

4/7 - acinnaleh, Örebro. Andra barnet

7/7 Gröna Druvan, Halland. tredje/fjärde barnet

9/7 - ciwny, Stockholm. Första barnet

• ciwny

Är det någon av er som har koll på de olika könsbestämningsteorier som finns? Vore kul att spekulera lite, nyfiken som man är. Försökte läsa på lite i något forum här men blev tyvärr inte så mycket klokare.

• ciwny
    Haiduchi skrev 2017-01-04 11:03:15 följande:
    Hm, jag känner till den där om pulsen på barnet. Snabba hjärtljud , flicka, lugna hjärtljud, pojke. Kommer inte ihåg var gränsen låg, 130-140. Min dotter låg högt hela tiden. Över 150. Och den gången jag har hört detta barnet så var slagen på 155-160. Så tror flicka nu med. Ska bli spännande och se om det stämmer sen
    Ja, det har jag hört om. 50% chans har man ju alltid att gissa rätt i alla fall. :)
    Finns väl teorier om huvudform och något annat också vad jag förstått.
  • ciwny
    Treansresa skrev 2017-01-14 10:11:21 följande:

Jag har redan börjat stressa lite över allt jag vill hinna göra innan bebisen kommer. Har börjat få rejäla problem med framfogen nu så är nog mycket det som sätter press.

Har ni nå planer att göra innan bebisen kommer?:)

Vi behöver bygga om vardagsrummet så vi får ett extrarum. Gubben avskyr att måla o förarbeta så det är min lott. Han får bygga väggar.

Vi vill också hinna åka på minst en resa till utan barn. Vi har alltid åkt iväg 3-4 ggr per år förut och nu är de slut med det.

Sedan ska vinden och sista i källaren röjas.

Och huset började vi måla ifjol, nu får ju inte ja måla som de ser ut, men det ska också försöka göras klart.

Då vi fortfarande sitter på två olika boenden, varav min lägenhet är en etta i innerstan med sovloft, så ska väl boendefrågan lösas. Dock pendlar jag till jobbet vilket blir för långt från pappans lägenhet. Planerar att jobba fram till sommarlovet i slutet av juni så sedan ska väl flytten ske. Kör oftast motorcykel vilket kanske kan bli lite klurigt den här säsongen då kläderna verkar krympa lite nu för tiden... ????

Utöver det har vi en skidresa bokad, en Japanresa bokad i april och en resa till Spanien första veckan i september. Håller tummarna för att allt fungerar men Japan var bokat sedan innan så man får ta det som det kommer. Funderar på utökad försäkring för första gången om man skulle vilja söka vård eller kolla upp något efter flygresan. Någon som har tips?

I övrigt planerar jag att jobba på och försöka njuta!
  • ciwny

Jag väntar första barnet. Var på inskrivning i vecka 14 och har en tid inbokad i vecka 20. Sedan vet jag inte. Vad jag förstod så skulle det hinnas med några fler besök mot slutet. Jag har ju inget att jämföra med men det verkar inte vara så många besök. Är väl både skönt och lite trist. Är så svårt att hitta tider utanför jobb men samtidigt skönt om någon har koll på att allt verkar vara bra.

• ciwny

Min mage har fullkomligt exploderat i storlek senaste veckan! Någon annan som upplever samma sak? Går in i vecka 19 nu men jag tycker ju att det ser ut att vara längre än så alt att jag varit gravid flera gånger tidigare. Hade tänkt vänta till sportlovet med eleverna men jag har ingen aning om hur det ska gå till. Jag hoppas att det går i perioder och stannar av nu ett tag.

Tror att jag känner något där inne. Lite som små bubblor som spricker liksom. Kan det stämma? Lättast om jag ligger stilla på rygg men senaste dagarna även när jag sitter.

Svar på tråden BF 1-15 Juli