Inlägg från: Beebii |Visa alla inlägg
  • Beebii

BF 1-15 Juli

Sosozo skrev 2017-01-03 20:14:00 följande:

1/7 - Sosozo, Stockholm. Tredje barnet.

2/7 - Haiduchi, Skåne. Andra barnet.

3/7 - Madelia, Västmanland, andra barnet

4/7 - acinnaleh, Örebro. Andra barnet

7/7 Gröna Druvan, Halland. tredje/fjärde barnet

9/7 - ciwny, Stockholm. Första barnet

13/7 Gameofthrones tredje barnet

14/7 Beebii 3e barnet

15/7 - Treansresa, Gällivare. Sjätte barnet, första gemensamma.

• Beebii

Någon mer som förutom illamående har något ni tycker funkar bra? För mig är det surt och salt (ska väl tyda på något kön har jag för mig) lakrits blev en favorit men det är ju inte bra så försöker hitta på substitut nu....

Citron är gott oxå! Och glass såklart....

• Beebii

Usch ja sura godisar och salta är det som gäller, å choklad som är stor favorit här med det smakar inte alls så gott längre! Dock mår jag sämre när jag (som nu) ätit lite lösgodis....

Jag önskar att jag kunde hitta våran doppler och lyssna efter barnets hjärtslag men verkar tappat bort den sen sist! Har grym sinnesförvirring så kan verkligen inte minnas var ja lagt den.

En sak till, ni som väntar 3e barnet eller mer hur känner ni för förlossningen? Jag har haft så himla bra förlossningar utan smärtstillande och ändå knappt kännbara! Så nu börjar jag få lite panik över att det ska bli en superjobbigt smärtsam förlossning! Kan det bli så trots att det gått lätt innan?

• Beebii
    Gameofthrones123 skrev 2017-01-07 20:32:08 följande:

Vecka 14 :) först nu tycker ja att jag äntligen börjar se gravid ut istället för lite småmullig ;) längtar så mycket

Efter de första sparkarna!! Någon som känt något

Ännu?

Så söt mage! Ser mer gravid än mullig ut tycker jag! jag tror jag inbillade mig igår att jag kände något på kvällen när jag låg i sängen! Men kan varit tarmarna med :-P
  • Beebii
    Gameofthrones123 skrev 2017-01-07 20:20:16 följande:

Jag har haft lite panik över förlossningen men det har lagt sig nu. Är beredd på en lång smärtsam förlossning, överlevde de första 2 så klarar det nog igen haha. Första tog drygt 70 timmar och andra drygt 36 ;) hoppas innerligt bara att jag klarar mig utan att sova på morfin för mådde fruktansvärt illa efter det sista förlossningen. Men man får ta det som de kommer helt enkelt :)

Å fy! Ja det är ju något sånt jag är rädd för nu! Eller att spricka massor eller så!
    GrönaDruvan skrev 2017-01-07 21:21:00 följande:

Mina två förlossningar har gått jättebra. Ingen bedövning alls. Dock gick det superfort med tvåan, födde på båren som jag blev hämtad på, så är lite rädd att det ska gå så fort nu också.

Känns väldigt nervöst denna gången. Jag vet ju inte om det blir vaginal eller snitt och de kan ju komma tidigare. Det är sååå stor skillnad att vänta tvillingar, känns inte som man alls har kontroll över situationen.

Åter igen låter det väldigt mycket som mig! 2an kom på 20min från första värken hemma i badrummet! Så hemma födsel skrämmer mig inte alls haha. Ja man vet ju inte alls med trean och med tvillingar beror det väl på hur dom mår. Är det inte ganska vanligt att man startar igång innan v40 och väljer kejsarsnitt? Eller är jag fördomsfull nu?
  • Beebii

Lägger väl en bild här med! Vecka 14+0 idag, rund som få men kan anstränga mig och dra in magen fortfarande men det blir jobbigt efter ett tag! Ska outa mig på jobbet nästa vecka har jag tänkt och är grymt nervös av någon anledning! Vi som inte skulle ha fler barn egentligen....

• Beebii
    FrökenMp skrev 2017-01-13 15:45:49 följande:

Oj du har också en riktig kula! Vad kul!!:D

Känns det "spänt" om du försöker dra in magen? Så känns det nämligen för mig när jag försöker dra in den:) haha

Ja eller det är ju liksom allt ovanför bebis som är svullet! ja det blir som spänt och obehagligt med minsta tryck så har ritat fram mjukisar och sköna tröjor här. Senast en amningströja som är så skön från senaste barnet.
  • Beebii
    Newbie84 skrev 2017-01-13 16:03:27 följande:

Kul med alls magbilder, superfina magar allihop :)

Min syns inte än med kläder (har dock alltid löst sittande) men alla på jobbet kollar hela tiden för att se om det syns haha. Fick gå ut med graviditeten i v 7 då jag blev sjukskriven och kände att jag var tvungen att berätta, annars hade jag tänkt vänta till RUL.

Skulle va kul med gravidkläder sist var min mage liten så det var på slutet som jag köpte grsvidstrumpbyxor och nån tunika kunde ha mina vanliga trikåtkjolar. Vet ni vart de har lite finare som man även kan använda när man ammar? Sist körde jag med blusar mkt som gick att knäppa upp när man skulle amma.

Letar oxå gravid kläder men sist jag var i stan så hittade jag inte ens några! att det ska vara så svårt? Borde ju vara Lika vanligt som barnkläder!!! :-/
  • Beebii

Jag misstänker att min uvi är tillbaka igen här med! Aldrig haft förr och nu 2a gången under graviditeten. Kissnödig ofta men kommer sällan så mycket... myser gör vi rätt sällan men börjar vända lite lite tror jag, min lust börjar sakta komma tillbaka, dock känns det rätt obehagligt med sammandragningarna när livmodern drar ihop sig så det blir en hård boll där inne!

Vitaminerna försöker jag ta men blir sporadiskt, ren folsyra är ju inte så viktigt efter v.12 snarare de andra sakerna. Haft som ryggskotts känningar hela förra veckan så ont i magen, rygg, illamående, psykiskt sänkt och trött... tja hoppas på bättring nu! Är i 14+3 idag...

Svar på tråden BF 1-15 Juli