Inlägg från: sobrio88 |Visa alla inlägg
  • sobrio88

BF 1-15 Juli

Hoppar på den här tråden :) Hade tidigare osäkert uträknat bf 28 juli, men blev efter dagens ultraljud flyttad till 11 juli :)

Jag är 28 år och bor i Värmland. Bor tillsammans med min sambo på 33 år, våran gemensamma på snart 2 år och bonusen på 9 år.

• sobrio88
    Newbie84 skrev 2017-01-17 18:52:54 följande:

Välkommen! Vad kul att bli flyttad så långt :)

Tack :) Ja jag hade räknat med att bli flyttad åt nåt håll, men inte så långt :) men det känns skönt för det känns som jag har hoppat över ett par gravidetsveckor ;)
  • sobrio88

Nu är jag säker på att det är fosterrörelser jag känner :) kände redan för nån vecka sen men trodde då att det var alldeles för tidigt (blev ju flyttad 2.5 v vid ultraljudet i tisdags så är i v 16 nu). Nu har jag kännt när jag sitter ner i 2 dagar på raken :) känns skönt att känna att det är liv där inne eftersom jag varit relativt symptomfri förutom foglossning i några veckor nu :)

• sobrio88
    FrökenMp skrev 2017-01-20 10:13:55 följande:

Jag har också för mig att jag känt rörelser och nu är jag mer säker för jag kände även idag. Har bara känt när jag sitter ner:)

Hur känns det för dig??

Det är ju inte ens 2 år sen som jag var gravid sist så jag kände igen det direkt men trodde nog först att jag bara inbillade mig. Men eftersom jag gjorde ultraljud i tisdags så fick jag veta ungefär var den ligger och det där det är lite volter nu ;) så det var skönt att få en bekräftade att jag inte bara hittade på :D

Är det ditt första barn?
  • sobrio88
    FrökenMp skrev 2017-01-20 10:35:16 följande:

Åh, vad häftigt! Du vet ju iallafall att det är fosterrörelser du känner eftersom du varit med om det förr. Jag är gravid med mitt första barn så detta är helt nytt för mig.

Det som gör att jag är så säker på att det är bebisen är att jag aldrig nånsin känt det här förut. Det som gör mig osäker är att jag bara är i vecka 16+0 så känns så tidigt?:)

Jag kommer faktiskt inte ihåg när jag började känna något förra gången ;) men vad jag har förstått känner man tidigare när man är omföderska. Men helt omöjligt är det ju inte att det är fostret du känner :) min ligger iaf långt ner det var nog lite därför jag var osäker först. För jag har för mig att med pojken började inte känna förrän han låg högre upp, men kommer som sagt inte ihåg exakt :)
  • sobrio88
    GrönaDruvan skrev 2017-01-21 09:13:10 följande:

Usch, känns så konstigt. Har i några dagar haft "ont" i nedre delen av magen. Runt livmoderkanten. Det är väldigt obehagligt att gå. Blir orolig att nåt är fel. Det känns så tungt neråt.

Har även ont ner i vänstra benet. Kommer mer framåt eftermiddagen.

Känner mig helt otymplig och känns inte alls kul. Vad är det som händer i min kropp?

Ska jobba 10-21.30 idag och det känns skit, ända som känns bra är att ligga ner.

Magen vet jag inte. Benet borde vara ishias som det låter
  • sobrio88
    Haiduchi skrev 2017-01-21 20:57:06 följande:

Vi har rul den 3/2. Har inte heller gjort kub sånt börjar så smått tankarna gå åt alla håll. Drömde att jag och mannen hade lämnat urinprov och hans visade risk för att barnet kunde få kromosomfel. Vad man nojar. Försöker tänka att 30 år ändå är typ ingen "risk ålder".

Men sen ser jag fram emot och hoppas vi kan se vad för någon vi har i magen. Jag är den enda! som tror det är en pojke. Alla andra tror flicka. :)

Hoppas allt är som det ska. Så imponerad av att ni hållt er från att berätta för syskonen än :)

Så har vi det också. Alla hoppas och tror att det är en flicka men jag tror det är en pojke. Till och med mamman till bonusbarnet sa att hon hoppas det är en tjej så det kommer en tjej till släkten. Hon glömde nog bort att bonuspojken har 2 storasyrror hos henne, haha ;)

Vi ville göra kub och berätta för bonus när han kommer nästa gång om allt var bra ( den lilla förstår inte än) men nu blev flyttade så långt så kunde vi inte hålla oss så då ringde vi och berättade samma kväll :)
  • sobrio88
    Haiduchi skrev 2017-01-30 11:25:28 följande:

Tror ni bf blir flyttat efter RUL? Jag gissar jag blir flyttad två dagar bak. Vill ni andra veta kön?

Jag fick mitt datum på ultraljud för ett par veckor sen (går in i v 18 imorgon) så jag vet inte om dom ändrar datumet vid rul då? Möjligtvis +/- nån dag.

Vi ska ta reda på kön, jag behöver lite tid att förbereda mig så det inte blir en "chock" till sommaren ;)
  • sobrio88
    GrönaDruvan skrev 2017-01-31 12:39:38 följande:

Allt har gått super bra!! Olle mår hur bra som helst. Varenda del i hans kropp är bra!! Han är en vild liten rackare som snurrar och sparkar. Jag är så lycklig just nu.

Nu blir det ultraljud varje vecka tills den dag han föds. Vi får ta vecka för vecka. Ingen vet ju hur allt kommer sluta, men just nu ser det bra ut!!

Åh va kul :D va skönt att det var bra med lilla Olle <3
  • sobrio88

Här är standard hälsosamtal, inskrivning och sen v 20 (efter rul). Efter v 20 vet jag inte hur dom gör med lätta graviditer. Eftersom jag har riskgraviditet både nu och förra gången så har jag varit där i v 15 också + Läkarbesök. Sen efter rul ska jag dit varannan vecka och sen öka på till varje vecka och om det blir som förra gången, varje/varannan dag på slutet, suck...

Huvudvärk har jag haft i typ en vecka, men jag tror det mer kommer från min trasiga nacke ;)

Svar på tråden BF 1-15 Juli