Inlägg från: annish |Visa alla inlägg
  • annish

BF 1-15 Juli

Hej! jag har följt lite sporadiskt i bakgrunden. Har bf kring 8 juli enligt tidigt ultraljud. Ska bli spännande har en kille som blir 3 i sommar!

Har nu börjat må bättre och (med tanke på inlägget ovan) kommit igång med lite träning igen. Har varit och simmat, tränat lite lätt på gymmet på jobbet och gå/sprungit lite! Får bli det jag hinner och som känns bra. Inte mycket tid med heltidsjobb och fullt ös hemma med en aktiv 2,5 åring!

• annish
    Ninnz skrev 2017-02-06 08:23:15 följande:

Åååå men det är så spännande nu när fler får reda på vad ni väntar på osv. Ett tag kvar innan vi får se bebben snart igen. Vi var väldigt osäkra om vi ville veta vad det är men nu har vi bestämt oss att ta reda på det.

Jag har mått bra hela tiden och knappt vågat tro att jag är gravid då inga symptom förutom tröttheten funnits. Har däremot i samband med kub fått levaxin för ämnesomsättningen och trombyl i förebyggande syfte mot havsndeskapsförgiftning pga. mitt blodtryck som alltid legat i överkant. Hoppas välmåendet fortsätter såhär framöver åxå.

Får jag fråga vad det blodtryck legat på? Hade havandeskapsförgiftning med första barnet och ligger sedan dess högre i tryck än tidigare! Men har inte varit tal om Trombyl än iaf.
  • annish
    Ninnz skrev 2017-02-06 14:25:32 följande:

Hej annish!

Jag hade 135/90 vid kub efter att jag hade fått äse bebben i magen. Var jättenervös innan och hade ännu högre blodtryck då. Dessutom så mätte de något tryck i regionen kring ljumsken i samband med ultraljudet det var ngn. ny rutin som de hade som också var viktig om man hade risk för havandeskapsförgiftning. Jag gick in i graviditeten med övervikt så det har också en betydelse sa dem utöver blodtrycket. Känns iaf bra att de hade koll på detta och jag ska äta trombyl till V36+0

Okej jag låg på 135/75 så det är ju okej och är normalviktig.

Är ju jätte bra att de har koll. jsg hade inga riskfaktorer alls innan första graviditeten. Men plötsligt så steg trycket osv. Men det gick ju bra i slutändan. Håller tummarna att vi båda slipper utveckla havandeskapsförgiftning för det var inget vidare! Men gör mAn det så har vi (trots viss kritik) en fantastisk mödravård i Sverige!
  • annish

Är inte jätte aktiv men har också varit på rul för 2v sedan. Fick nytt bf 13/7. Allt såg bra ut! Var på kontroll idag och fick lyssna på hjärtat de mätte mitt bt och socker allts såg bra ut.

Svar på tråden BF 1-15 Juli