Inlägg från: Ninnz |Visa alla inlägg
  • Ninnz

BF 1-15 Juli

Har varit med i bakgrunden ett tag men tänkte säga hej till er alla nu. Är 33 år och vi väntar vårt första barn med Bf 8 juli

Ska bli spännande att följas åt här inne.

• Ninnz
    FrökenMp skrev 2017-02-03 11:32:57 följande:

Hej och välkommen hit:D

Då har vi bf väldigt nära (om in min ändras på söndag på rul). Jag har den 7e juli än så länge:) också första barnet. Känt några rörelser ännu då?

Vi har RUL den 15/2 men på kuben beräknades bf till 8:e vet inte om det kan ändras sen på rul.

Jag har inte känner så mycket, nån bubbel då och då men sen inget på flera dagar. Hur mycket känner du?
  • Ninnz

Härligt och stort grattis till tjejen. Hoppas att fler här inne berättar om sina rul.

• Ninnz
    Sosozo skrev 2017-02-05 21:07:08 följande:

Jag väntar också en flicka, enligt ul trodde jag var 100% pojkmamma men så var den inte denna gång.

Jag mår ok förutom migrän som jag kämpar på med några gånger i veckan. Mår bättre inte illamående längre och känner bebisen i magen varje dag.

Har du testat bälte mot foglossningen?

Åååå men det är så spännande nu när fler får reda på vad ni väntar på osv. Ett tag kvar innan vi får se bebben snart igen. Vi var väldigt osäkra om vi ville veta vad det är men nu har vi bestämt oss att ta reda på det.

Jag har mått bra hela tiden och knappt vågat tro att jag är gravid då inga symptom förutom tröttheten funnits. Har däremot i samband med kub fått levaxin för ämnesomsättningen och trombyl i förebyggande syfte mot havsndeskapsförgiftning pga. mitt blodtryck som alltid legat i överkant. Hoppas välmåendet fortsätter såhär framöver åxå.
  • Ninnz
    annish skrev 2017-02-06 13:15:36 följande:

Får jag fråga vad det blodtryck legat på? Hade havandeskapsförgiftning med första barnet och ligger sedan dess högre i tryck än tidigare! Men har inte varit tal om Trombyl än iaf.

Hej annish!

Jag hade 135/90 vid kub efter att jag hade fått se bebben i magen. Var jättenervös innan och hade ännu högre blodtryck då. Dessutom så mätte de något tryck i regionen kring ljumsken i samband med ultraljudet det var ngn. ny rutin som de hade som också var viktig om man hade risk för havandeskapsförgiftning. Jag gick in i graviditeten med övervikt så det har också en betydelse sa dem utöver blodtrycket. Känns iaf bra att de hade koll på detta och jag ska äta trombyl till V36+0
  • Ninnz

Hej, hej!

Idag var vi på rul och som vanligt var det riktigt nervöst och spännande. Allt såg fint ut och vi väntar på en liten pojke. Det är först nu som jag börjar tro på att det är på riktigt och det känns underbart.

• Ninnz
    Treansresa skrev 2017-02-15 14:23:45 följande:

Vad härligt att Läsa:) vart du flyttad något?

Nej vi blev inte flyttade från det datum som de räknade ut på KUB, 8 juli. Tydligen flyttar man inte datum som sätts vid kub här i länet där jag bor.

Tack alla för lyckönskningarna!
  • Ninnz
    GrönaDruvan skrev 2017-02-15 15:38:38 följande:

Varit hos barnmorskan idag. Hade bara 95 i järnvärde och 16 i depåer, så det är väldigt lågt. Jag som tyckte jag jag började känna mig pigg, haha.. Piggare kanske än efter operationen,men annars kan jag omöjligt vara så pigg som jag tror..

Hoppas du får bra järntabletter och kan jobba upp värdet. Oftast brukar man inte känna av det så mycket om det sjunker sakta då kroppen vänjer sig.

Hur såg set ut vid inskrivningen, var det lågt då?
  • Ninnz
    sobrio88 skrev 2017-02-16 10:34:18 följande:

Varit på rul idag och allt såg bra ut :) bf är samma datum som de satte förra ul (11 juli) och det är en till liten pojke som ligger i magen <3

Underbart, grattis till lillen!
  • Ninnz
    GrönaDruvan skrev 2017-02-15 22:47:56 följande:

Hade 112 på inskrivningen i vecka 12...måste försöka få upp det över 100 iaf. Det går nog om jag är noga med tabletter nu!

Ja försök äta dem regelbundet så det blir bättre värden men också att depåerna får en chans och bli påfyllda och inte töms ut helt.
  • Ninnz

Kul med lista

Gröna Druvan - pojke (pojkar)

Sobrio88 - pojke

Ninnz - pojke

• Ninnz

Sozoso- flicka 1/7

Haiduchi - Flicka 1/7

FrökenMp - pojke 4/7

acinnaleh - ej kollat 4/7

Gröna Druvan - pojke (pojkar) 7/7

Ninnz - pojke 8/7

Narie24- ej kollat än 14/7

Treansresa- ej kollat 19/7

Newbie84 - pojke

Sobrio88 - pojke

• Ninnz

Har ni börjat smörja in magen? Jag funderar att köpa Bio Oil och använda det. Vad använder ni?

• Ninnz
    KaffeOchHybris skrev 2017-02-17 18:13:30 följande:

Hur ofta smörjer du? 

Jag har alltid haft torr hud och smörjer därför hela kroppen efter varje dusch. 

Jag vet att bristningar tydligen inte går att påverka genom att smörja, men jag tänker att det ändå måste kännas bättre när de sker att huden ändå mår så bra den kan. Kan ju bara bli värre om den från början redan är torr.

Smörjer inte alls, har kanske gjort det nån gång i månaden då min hud alltid varit bra och inte torr alls. Därför är jag lite nyfiken om vad ni andra använder och om jag ska börja smörja regelbundet eller om det bara är att fortsätta som vanligt. :)
Svar på tråden BF 1-15 Juli