BF 1-15 Juli
Som nu...åt värsta lasset kl.15 med pasta och lax...plus alla kakor. Trodde jag skulle hålla mig mätt, men snart blir det spagetti o k-Sås också, haha
Som nu...åt värsta lasset kl.15 med pasta och lax...plus alla kakor. Trodde jag skulle hålla mig mätt, men snart blir det spagetti o k-Sås också, haha
Många fina magar, så kommer jag här med en ful ben bild. :P
Mitt vänstra ben såg ut så här idag, bild tagen när jag just kommit ut ur duschen efter jobbet. Känns inte jättebra när jag bara är 27 och i vecka 23, är rädd för att få blodpropp senare i graviditeten. Har använt en billig stödstrumpa ett par dagar men jag tyckte den gjorde ont idag och gjorde så att benet kändes värre. Har en tid hos BM om ett par veckor så jag ska ta upp det då. Blir orolig när jag hör om gravida som förlorat barnet pga. blodproppar.
Hallå tjejer!
Hur går det för er?
Här lunkar det på som vanligt. Lite mer foglossning och några kilo upp på vågen då ja äter all vaken tid! Men annars pigg! Kollar jag bakåt tycker jag tiden har gått fort! Bara ca 4 månader kvar nu. (känns länge haha)
Känns skönt att bm besök, aurorasamtal och allt börjar rulla igång riktigt nu. Känns mer nära då! Tänk snart är de små här!
Vad kul att läsa hur dr går för er:) jobbigt med foglossningar och sjukdomar:( här har vi klarat oss riktigt bra iår vilket känns skönt!
Glad för er som hållt er friska!! Inget roligt det här.. på tal om namn så är det otroligt svårt att hitta ett fint namn som inte legat på någon topplista de senaste åren! Men idag snubblade jag över namnet Jason och funderar lite på det. Tufft, fint och inte så vanligt. Vad tycker ni?
Jo jag har en William och jag älskar det namnet men det har varit på topp länge så det vore kul med ett mindre vanligt denna gång :)
Jag gillar ju inte riktigt de här "amerikanska" och "moderna" namnen. Jag gillar mer klassiska, svenska namn.
Mina söner nu heter ju Love & Alfred och han i magen Olle. (Den andra som inte lever längre heter Edvin)
Men det är ju tur att alla har olika smak, vore ju tråkigt annars!
Sen det här med topplistor,det struntar jag i, gillar jag ett namn då gör jag det vare sig det ligger på första eller sista plats.
Jag önskar också att tiden går fortare. Känns så långt men endå kort! Jag börjar bli lite stressad över allt som måste inhandlas, och endå har ja kommit en bra bit. Är mycket småsaker som jag vill ha hemma som är viktiga också.
Tror dock tiden kommer gå fort då jag har massor att göra hemma. Vi har dock lagt ombyggnad av vardagsrummet på is:( skulle ha delat av det innan bebisen kommer men känner att det blir lite mycket att ta tag i. Mina fogar strular mer och mer och vi har 2 stora projekt ute som behöver fixas innan. Både måla klart huset (gubben får måla) samt byta ut 80 kvm altan runt huset:( och nu innan ska vi röja klart källaren så vi får iordning 2 rum där nere. Vill hinna njuta av barnen hemma också så man inte bara stressar runt. Är glad att jag är "hemmafru" och gubben jobbar skift. Annars hade vi aldrig hunnit.
Jag har gått upp olika beroende på vilken våg. Men enligt bms våg har jag gått upp 1 kilo sedan v7. Dock hade ja gått upp 10 kilo fort innan jag blev gravid så är nog en del som blivit omvandlat.
Ska bli intressant att få veta SF mått om 2 veckor då magen känns enorm
Någon här som vet hur man ändrar sin inkomst till försäkringskassan ??!