Inlägg från: Treansresa |Visa alla inlägg
  • Treansresa

BF 1-15 Juli

acinnaleh skrev 2017-05-02 17:01:09 följande:

Har för övrigt tjuvkikat via 1177 och sett att mitt inskrivningsbesök är 29 maj, hade förväntat mig det tidigare då läkaren som beviljade snitt sa v34 flera gånger. Det här är i 34+5 och jag vet att jag är uppbokad med exjobbspresentationer 29 maj. Väntar på den skriftliga kallelsen så att jag kan ringa om ny tid.

Vad tråkigt att det krockade. Det kan inte vara så att han menade 34+ när han sa 34. Så räknar min bm.

Får du snittdatumet på den tiden?:)
  • Treansresa

Är så förväntansfull på allt som kommer nu framöver. Jag som är sist med bf i denna tråd vet att även om jag får gå max över med tiden så om 3 månader är bebisen här! Känns så overkligt att det kommer komma en liten! Nu är det bara väntan på juni för mig så man kan boa påriktigt och göra allt klart!

Hur känner ni andra, har ni börjat förstå vad som komma skall?:)

• Treansresa
    Sosozo skrev 2017-05-06 06:56:22 följande:

Ibland glömmer jag att jag är gravid, har vant mig vad att ha stor mage och vara trött och reflekterar inte över det. Och ibland jag få en glimt av insikt och ser mig själv framför mig med en bebis, så pirrigt! Längtar jättemycket! Tycker att sedan antalet dagar som är kvar blev tvåsiffrigt ist för tre så känns det lite mer verkligt. Hur känner du?

Jag håller med dig i allt du skriver, får ofta påminna mig själv. Från 99 dagar har dey verkligen gått riktigt fort, är nu på 74 så är endå en hel del kvar. Men jag försöker boka upp.mycket att göra nu i maj och juni så att tiden ska gå fort:)

Igår vart allt mycke verkligare för mig efter ett studiebesök på förlossningen. Att se alla rum och utrymmen gjorde att jag nu kan börja se mig själv där. Känns så overkligt att det verkligen är en bebis! Fick nästan lite press då det är så mycket kvar att fixa och göra innan.
  • Treansresa
    GrönaDruvan skrev 2017-05-06 09:04:15 följande:

Jag tycker det känns lite overkligt att jag ska få en liten till. Vågar inte riktigt tro på det förräns han är här. Vågar inte tro på att han kommer ut levande.

Vi har haft sådan resa senaste åren, så det känns så underbart och samtidigt så overkligt.

Har alltid velat ha tre barn men när jag och mannen separerade för några år sedan slogs liksom drömmen i spillror.

Lyckligtvis flyttade vi ihop efter 1 år igen och sedan dess har ju allt varit bra. Då kände vi ju båda två att vi ville ha en liten till och satsa. Inte trodde vi att det skulle ta 2 år av försök (nästan), två missfall och nu ett dött barn i magen, för att nå vårat mål!!

Äntligen är det snart våran tur att förhoppningsvis få det vi kämpat för så länge!

I mitten på juni gör våran bebis entré till denna värld, och jösses vad jag hoppas att han är frisk och inte fått några men av operationen. En till liten son, så underbart.

Vad mysigt att läsa de du skrev! En till son, lilla olle! När får du veta snittdatumet? Om dom sagt något. Håller tummarna att han mår bra:)
  • Treansresa
    GrönaDruvan skrev 2017-05-06 14:03:27 följande:

Får ett snittdatum i mitten på maj någon gång! Ska till läkaren på måndag, får se om jag kanske får ett då eller om jag får vänta två veckor till på det...

Vad spännande! Lycka till på måndag:)
  • Treansresa
    Summerchild skrev 2017-05-06 17:32:00 följande:

Ditt bf datum? Ja man hänger lite där man trivs. Min tråd hade väl dött lite..16-31 juli ..vi är inne i juli ny. Flera orkar ändå inte skriva. så överdrivet många är vi inte

Vi borde kanske puffa upp den

Tror fler och fler kommer bli aktiva igen ju närmre vi kommer:)
  • Treansresa
    Summerchild skrev 2017-05-06 18:46:49 följande:

Ja kanske det :) men juli ny är ju inte så stimmigt längre som det var förr i början. Nu känner man ju nästan alla. Ska bli så kul när alla får sina bebisgos å vikter på dom å att allt går bra för alla.

Ja så spännande att se vad som döljer sig i allas Magar:)
  • Treansresa
    Haiduchi skrev 2017-05-06 19:29:59 följande:

Ibland slår det mig att man ska ha en liten bebis men oftast känns det väldigt låååångt ifrån.

Kanske för att vår dotter är så stor och vi egentligen hade lagt fler barn bakom oss. Tur man kan ändra sig ibland, hihi.

Men vi lääängtar så!!! Köpt en del bärdon, sjalar och sele som jag bara sååå ser fram emot att gosa bebis i :)

Det där med att man måste föda hoppar jag alltid över nät man tänker på vad som är framför en.

Och ändå är det typ bara 55 dagar kvar till bf. Sen får man se när det blir.

men ser fram emot att vara gravid nu i början av sommaren. Låg en lååång stund i solstolen idag, med bara klänning och kofta, haft vindstilla och över 20 grader!!! Älskart!

Vad härligt det lät med vädret! Vi har fortfarande snö:( men jag ser fram emot klänningar och bättre väder!

Wow 55 dagar lät verkligen lite! Planerar du vaginal förlossning? :)

Jag säger samma tur man kan ändra sig! Våra yngsta är 7 så känns nästan som man glömt allt:)
  • Treansresa
    Haiduchi skrev 2017-05-06 19:52:48 följande:

Ja vädret påverkar så mycket. Och så enkelt att underhålla dottern. Ta med en kompis till lekplats så kan de leka och jag kan sitta med min foglossning och ta det lugnt. Gött!!

Födde ju dottern med katasfrofsnitt då hennes hjärtljud blev jätte dåliga så har ju verkligen ställt in mig på vaginal förlossning, ska även gå profylaxkurs.

Men nu när barnet ligger fel, men förhoppningsvis ändrar sig, så känner jag att det är såååå svårt att mentalt förbereda sig på något.

Kanske vändningsförsök? Igångsättning? Planerat snitt?

Vattnet går och man får åka ambulans in och göra akut snitt? Eller vaginalt? Gå över extremt mycket ?! Haha känner mig helt blank så försöker vara noll i tankarna kring det fram tills man vet mer hur barnet ligger mm om ca tre veckor. Känns som mer avgörande då.

Då gör du nog rätt som inte funderar så mycket på hur det ska bli ännu! Hoppas den vänder sig rätt iallafall! Tur den har några veckor kvar att göra det på:) visst var det en tös till ni får?:)
  • Treansresa
    Summerchild skrev 2017-05-06 20:17:02 följande:

Min yngsta är oxå 7 skaffar bara sladdisar jag hehe. Rätt många år mellan varje. Tror att jag vill skaffa en till som sista efter denna sen får det va bra :) om jag hinner :p

Hur många år har du mellan dom andra?:)
    Haiduchi skrev 2017-05-06 20:26:29 följande:

Hihi sladdisar är grejen :)

Jag kan faktiskt tänka mig ett barn till, men isf ganska tätt efter detta. Några, nåt år typ. Så kanske du kan göra?!? ;)

Men mannen vill inte, haha.

Haha jag kan också tänka mig en till om jag får må såhär bra igen, men gubben säger att han ska knipsa efter denna så vi får väll se vem som får sin vilja igenom haha.
  • Treansresa
    Summerchild skrev 2017-05-06 23:58:53 följande:

3 och 5år jag själv hunnit fylla 32 :)

Då får vi se om du hinner en till men det borde du:)
  • Treansresa
    Summerchild skrev 2017-05-07 00:11:42 följande:

Om jag får för killen så vill jag sätta igång nästan på en gång :) har 2 killar och 2 flickor snart så spelar heller ingen roll kön men eftersom jag nu får en till son så skulle en dotter va kul nästa gång :) det är iaf kul att göra barn. Den saken är klar här :p

Haha jag håller med dig! Längtar tills detta är över så man kan träna på det igen:) vi har tillsammans 3 pojkar och 2 flickor så vore kul om denna är en flicka. :) har en av varje själv.
  • Treansresa
    Sosozo skrev 2017-05-07 08:57:42 följande:

Men vad härligt att få se förlossningsavdelningen och allt! Kan verkligen tänka mig att det blev mer verkligt!

Själv ser jag fram emot att sluta jobba om 2,5 v. Tror jag kommer känna mig närmre en verklighet med en bebis när jag kan släppa jobb och allt vad det innebär och tidiga mornar osv.

Jag tänkte faktiskt på det efteråt att det borde vara att alla gravida får göra studiebesök där. Även fast jag fött två barn så är detta ett nytt ställe. Bara att ha koll och kontroll på hur allt ser ut gör en stor skillnad i huvudet

Det vart riktigt verkligt då! Så nu kommer paniken att inte allt är klart haha.

Härligt med bara 2,5 vecka kvar! Förstår att du längtar:)
  • Treansresa
    GrönaDruvan skrev 2017-05-06 14:03:27 följande:

Får ett snittdatum i mitten på maj någon gång! Ska till läkaren på måndag, får se om jag kanske får ett då eller om jag får vänta två veckor till på det...

Hur gick det igår hos läkaren? :)
Svar på tråden BF 1-15 Juli