BF 1-15 Juli
Ny vecka och nya magbilder. Idag gick vi in i v19 och jag ser stor skillnad själv mot för två veckor sen.
Ny vecka och nya magbilder. Idag gick vi in i v19 och jag ser stor skillnad själv mot för två veckor sen.
Hihi, nu börjar verkligen bebisen peta rejält där inne. Sitter i soffan, lite små kissnödig, och bebisen sparkar nog på kissblåsan, dels känner jag sparkarna, och så känner jag hur lan blir mer kissig, mindre kissig, mer kissig, mindre kissig, haha.
Hur var RUL idag preggojojjo?
Hej! Nu har jag haft rul! Jättenervösa ovh pirrigt! Men det såg fint ut! Mycket tydliga bilder på skärmen. Så otroligt skönt att se! Hade moderkakan lite långt ned dock och fick nytt UL i maj för att kolla att den flyttat upp sig. Men känns helt ok! Bara bebisen mår bra!
Vad roligt att era rul har varit så bra , preggojojjo och sosozo. Vilken fin bild ni fick på er bebis sosozo :)
Nu är det bara 8,5 timme tills det är vår tur, haha!!
Ang magen så tycker jag min bara känns fet och pluffsig, har en del övervikt, och inte alls ökat i stl. Nästan minskat, känns som fettet blivit mer. Lite halv trist. Men känner ju barnet. Hoppas allt är bra imorgon. Iiiiiih!
Nu kan jag också äntligen med säkerhet säga att jag känt bebis röra på sig ::D flera klockrena små puffar igårkväll, så underbart att jag blev lite tårögd :D
Hej och välkommen hit:D
Då har vi bf väldigt nära (om in min ändras på söndag på rul). Jag har den 7e juli än så länge:) också första barnet. Känt några rörelser ännu då?
Nu har man haft rul!
Allt såg jätte fint ut, nästan exakt i stl enligt datum blev flyttad från 2 juli till 1 juli :) så precis man kan vara med ju! Haha.
Det är en liten flicka i magen ;) känns jätte bra, har ju en massa kläder kvar från dottern och en rosa sulky, haha.
Anade det medan hon mätte och hade sig, man såg ju från under rumpan då och då och såg absolut ingen pung eller snopp. Sa det till henne och frågade om det var en flicka. Till slut kollade hon noga och kunde bekräfta, kul!
Hon låg med huvudet i vänster sida, tittandes utåt och typ dubbelvikt med fötterna över huvudet. Haha inte undra på att man känner av sparkarna tydligt! :D
Måste berätta om dagens goda här! (Det varierar från dag till dag..) idag är det chokladpudding med konserverade persikor! Suuuupergott!
Grattis till tjejen Haiduchi! Var det som du trodde?
Gravidträning?
Jag har tidigare varit en rätt aktiv person men senaste åren har det blivit mindre och mindre träning (trots att jag vet att jag mår bra både fysiskt och psykiskt av att vara igång). Under hösten gick jag i väldigt lugn yoga men sedan vi gjorde ivf vågade jag knappt röra mig, för att inte riskera något. Nu när jag börjar få ytterligare några extrakilon, och jag dessutom känner mig säkrare på min graviditet, börjar jag känna av höfterna litegrann och har kommit fram till att jag nog ska försöka ta mig igång och träna lite för att förbereda kroppen på det som komma skall.
Har varit på biblioteket och lånat flera böcker om gravidträning och gravidyoga, men är lite nyfiken på om fler här gravidtränsr? Hade varit kul att få lite tips och så
Menar du nån specifik träning eftersom du skriver gravidträning?
Jag tränar på som vanligt i gymmet:)
Vi har RUL den 15/2 men på kuben beräknades bf till 8:e vet inte om det kan ändras sen på rul.
Jag har inte känner så mycket, nån bubbel då och då men sen inget på flera dagar. Hur mycket känner du?
Jaha, då förstår jag. Det låter ju jättebra tycker jag. Det är ju bra att jobba mycket kring bål och rygg för att stärka upp.
Min kiropraktor gav mig en övning som enligt honom skulle hjälpa dom raka magmusklerna att lättare "hitta tillbaka" efter graviditeten och man kan köra den övningen redan nu. Allt för att förebygga. Ligg på rygg med höga knän. Pressa magmusklerna ner mot golvet och håll i några sekunder, ca 10. Släpp, vila nån sekund och upprep sedan. Detta kan du köra hemma varje kväll i några minuter. :)
Jag kör på som vanligt i gymmet med fria vikter. Enda skillnaden är att jag inte lyfter lika tungt i vissa övningar utan fokuserar mer på repetitioner. Det funkar det också:)
Nu har vi äntligen varit på rul! Det var så himla häftigt! Allt såg jättebra ut och jag blev flyttad från 7e till 4e juli så imorgon går vi in i vecka 20. Känns skönt att det gick åt det hållet:)
Har moderkakan i bakvägg så det är därför jag känt av små sparkar så tidigt. Den låg liksom dubbelvikt så både armar och ben var ut mot magen. Det var tydligen en väldigt rörlig bebis så tog lite tid att mäta allt haha. Men vi ska få en pojke iallafall. Så himla kul:D precis som jag trodde!
Jag är med i en Facebook grupp för juli. Skriv pm till mig.
Är inte så aktiv just nu, men läser alla era inlägg här och följer med på så sätt.
Känner att jag inte bidrar med så mycket just nu annat än oro, så därför skriver jag inget.
Härligt att allt verkar bra för er alla, att allt ser bra ut på era rul!!
Någon som har "mensvärk" nu? Har haft det igår och idag. Jag försöker att tänka att det är normalt, men tankarna skenar ju iväg ibland...känner honom iaf, så han verkar ju må bra och så..