Inlägg från: Newbie84 |Visa alla inlägg
  • Newbie84

BF 1-15 Juli

sobrio88 skrev 2017-01-17 14:49:48 följande:

Hoppar på den här tråden :) Hade tidigare osäkert uträknat bf 28 juli, men blev efter dagens ultraljud flyttad till 11 juli :)

Jag är 28 år och bor i Värmland. Bor tillsammans med min sambo på 33 år, våran gemensamma på snart 2 år och bonusen på 9 år.

Välkommen! Vad kul att bli flyttad så långt :)
  • Newbie84
    FrökenMp skrev 2017-01-19 09:05:41 följande:

Ni som vet hur det känns när bebisen rör på sig i början!!

Jag TROR, eller är nästan 100% säker, på att jag känt av bebisen. Men blir så osäker eftersom jag bara är i vecka 15+6? Det känns så tidigt? Jag vet inte hur det känns heller.

Igår kände jag när jag satt med en kund (som dessutom råkar vara ssk på förlossningen/BB) hur det fladdrade till och nån minut efter kände jag som små dova knuffar eller vet inte hur jag ska förklara det. Lite som när man trycker ut tungan på insidan av kinden? Förstår ni? Efter ytterligare 10-15 min kände jag en till "knuff".

Det här är inget jag känner igen sen tidigare. Kändes inte alls som tarmar eller gaser. Jag kände allt där nere där det är lite hårdare, alltså där livmodern sitter.

Tror ni jag inbillar mig? Min kund sa att det mycket väl kunde vara bebisen, speciellt eftersom jag aldrig känt de där rörelserna förr.

Jag tror det är bebis :) jag har också känt så några gånger och jag tror att jag känt när den vänder på sig också, men bara ibland och inte varje dag.
  • Newbie84

Hur mår ni alla nu? Jag mår lite bättre men fortfarande illa och medicinerar fullt ut, dock spyr jag inte lika ofta och är lite mindre känslig mot lukter. Har fortfarande svårt med maten då jag aldrig är sugen på något.

Tröttheten är borta och nu längtar jag så till sommaren, men först RUL om två veckor. Någon mer som känner sig nojjig för RUL? Är så orolig att nåt är fel när jag mår så dåligt :(

jag vill veta kön för att kunna förbereda sonen lite på vad det blir och för att det blir mer verkligt för mig att veta, då blir det en hon eller han istället för den :)

Har rul i v19+6 och blev framflyttad med bf på kub, då sa de att bf inte kommer att ändras på rul, men vi får se. Förra graviditeten blev jag bakåtflyttad en vecka nästan på kub och sen framflyttad några dagar på rul.

Tror jag känner lite rörelser ibland men inte regelbundet och min moderkaka är i framvägg även denna gång, sist kände jag nog inte rörelser förräns i v21-22 har jag för mig.

Nu har jag senaste dagarna haft sån sjuk mensvärk på nätterna och magen har börjat växa. Folk på jobbet kollar hela tiden för att se om de syns något märker jag.

Fina magbilder ni har lagt upp :)

• Newbie84
    GrönaDruvan skrev 2017-01-30 16:44:39 följande:

Jag mår inte illa längre men har fortfarande svårt att äta "riktig" mat. Middagsmat går knappt. Däremot får jag i mig väldigt mycket frukost.

Tröttheten är ju här igen, men det beror ju på allt jag varit med om senaste veckan. Sover och vilar igenom mig dagarna och vill inte träffa folk. Idag hade jag en vän på besök och det var första personen jag träffat sen operationen. (Ja, som vet det)

Det är svårt att jämföra mående med er, känns som jag gått igenom så mycket ultraljud och känslor, så för mig känns det som att min graviditet snart skulle vara klar..att jag är i vecka 35 typ... Är så overkligt att jag bara är i vecka 18. Å jag är så orolig och rädd.

Vad hände med sista graviditeten som man skulle njuta av? Kommer att bli en lååååång plåga bara. Jag hoppas en lång plåga med bra slut. Jag kan gå igenom vad som helst, bara jag vet att han klarar sig.

Ska till läkaren imorgon på första ultraljudet sedan vi fick reda på att Edvin dött. Kommer bli det hemskaste ultraljud jag varit på.

Kommer antagligen gråta redan innan jag går in och vet inte om jag vill titta ens... Håll era tummar att allt ser bra ut för Olle!!

Ja det måste vara så tufft att gå igenom, har en bekant som råkat ut för samma sak. Det hon tyckte var jobbigast var känslorna, glädjen över den tvilling som överlevde men samtidigt en så avgrundsdjup sorg över den som inte klarade sig och tankarna kring hur det hade varit om de inte fått tts. Håller tummarna att allt ser bra ut för er i morgon. Styrkekram!
  • Newbie84
    GrönaDruvan skrev 2017-01-30 19:09:38 följande:

Opererades din vän också? Dog barnet vid operation eller efter? Vilken vecka? När födde hon det levande? Jag vill så gärna veta, men om du vill och orkar får du gärna skriva i privat pm.

Inte så kul för de andra att läsa depp här..

Har skickat PM, tror det var runt v18-19 som de gjorde operationen efter att själva ha fått läsa på och föreslagit att det kanske var tts som gjorde den ena tillväxthämmad.
  • Newbie84
    GrönaDruvan skrev 2017-01-31 06:21:57 följande:

Då är dagen D här.... Nu ska vi få reda på hur det går för honom i magen. Aldrig varit så nervös i hela mitt liv. Kommer inte klara av att titta på skärmen..

Tänker på dig! Du kommer klara det och det är ok att vara ledsen. Styrkekram
  • Newbie84
    GrönaDruvan skrev 2017-01-31 12:39:38 följande:

Allt har gått super bra!! Olle mår hur bra som helst. Varenda del i hans kropp är bra!! Han är en vild liten rackare som snurrar och sparkar. Jag är så lycklig just nu.

Nu blir det ultraljud varje vecka tills den dag han föds. Vi får ta vecka för vecka. Ingen vet ju hur allt kommer sluta, men just nu ser det bra ut!!

Skönt att höra :)
  • Newbie84
    Haiduchi skrev 2017-02-03 14:53:11 följande:

Nu har man haft rul!

Allt såg jätte fint ut, nästan exakt i stl enligt datum blev flyttad från 2 juli till 1 juli :) så precis man kan vara med ju! Haha.

Det är en liten flicka i magen ;) känns jätte bra, har ju en massa kläder kvar från dottern och en rosa sulky, haha.

Anade det medan hon mätte och hade sig, man såg ju från under rumpan då och då och såg absolut ingen pung eller snopp. Sa det till henne och frågade om det var en flicka. Till slut kollade hon noga och kunde bekräfta, kul!

Hon låg med huvudet i vänster sida, tittandes utåt och typ dubbelvikt med fötterna över huvudet. Haha inte undra på att man känner av sparkarna tydligt! :D

Grattis! Vad härligt att allt ser bra ut och att ha fått se bebben :)
  • Newbie84

Grattis till rul ni som varit, vad härligt att allt är bra :)

Jag vaknar alltid väldigt tidigt och kan inte somna om för att jag är så extremt hungrig ofta runt 5-6 på morgonen vilket suger på helgen. Måste gå upp och äta frukost för att inte börja spy. Jag äter ganska sent något litet innan jag går och lägger mig. Någon mer som upplever samma?

Svar på tråden BF 1-15 Juli