Inlägg från: Gameofthrones123 |Visa alla inlägg
  • Gameofthrones123

BF 1-15 Juli

GrönaDruvan skrev 2017-01-25 10:35:27 följande:

Tvillingarna lider av tts grad 2 och det blir operation idag kl.14.

Får varken äta el dricka nu, men ska snart få dropp.

Tänker på dig idag och håller tummarna stenhårt!!!
  • Gameofthrones123

Här är en till som befinner sig i spökveckorna, enda symtom jag har är foglossning och sammandragningar. Till råga på allt så har min mage KRYMPT. Alltså det syns inte knappt att jah är gravid.. googlade på det och set verkar inte vara helt ovanligt att svullnaden lägger sig såhär sent ?! Någon mer son upplever magen som mindre??

• Gameofthrones123

Vad skönt att fler upplever det så :) min man ser det också så det är ju ingen inbillning. Jag har i ett par dagar känt något emellanåt som kan varabebis, jag tror det men är ej helt säker än. Är i vecka 16+2. Tur att jag har en doppler så jag kan tjuvlyssna lite på bebis ;) hade blivit tokig annars haha har ibte heller rul förrän den 17e feb.. evigheter kvar

• Gameofthrones123

Jag har clearblue's doppler, den funkar väldigt bra. Har tidigare graviditet haft caremaxx och den är minst lika bra också :)

• Gameofthrones123
    KaffeOchHybris skrev 2017-01-31 17:08:00 följande:

Vad skönt att höra att lilla Olle mådde bra.

Jag har inte känt av fosterrörelser ännu, fast jag känner av en huggande smärta som kommer och går. Mest i underlivet men även i höger sida av magen. Funderar om det senare är bebisen som rör sig och kommer åt någon nerv. Vet inte annars vad det kan vara? Eftersom det inte är jättestark smärta och inte så ihållande så är jag inte så orolig ännu.

Det låter som ligamenten?! Jag har ofta sån smärta, lite värre kanske men ofarligt. om jag exempelvis ligger i sängen oh vänder mig om för snabbt så får jag sån äcklig kramp i nedre delen av buken, mest på höger sida. Samma sak om jag tex ligger på rygg och hostar eller nyser, hinner jag kurra ihop mig, typ fosterställning så gör de som tur är inte ont
  • Gameofthrones123

Vecka 15 vs Vecka 17. Tyckte att min mage blivit mindre men det är nog bara livmodern som växer så bebis lägger sig mer på längden?! Typ 2 & 1/2 vecka kvar till rul och jag längtar ihjäl mig, måtte bebis växa som den ska!!

• Gameofthrones123
    Beebii skrev 2017-01-31 21:26:38 följande:

Måste fråga om någon mer här har huvudvärk? Jag har haft det nu i några veckor och läste på lite nu och då hittar man ju allt möjligt läskigt! jag förstod ju att det var pga graviditeten eftersom jag i princip aldrig har huvudvärk annars.

Den varar mer el mindre konstant hela dagen om jag inte tar Alvedon och då klarar jag mig några timmar utan men när den går ur kommer det tillbaka!

Sen måste jag fråga er 3e barns gravida om ni har fått någon ny tid hos bm? Jag har varit på inskrivning och för att ta blodprov till kub. Nu inväntar vi RUL den 22/2 men sen vet jag ingen mer tid? Jag vet ju att det är mer sällan än med första barnet men visst borde jag ha fått en till återbesöks tid? :-/

Jag har också mycket huvudvärk vilket verkar vara ganska vanligt :/ måste också ta paracetamol många gånger för annars funkar jag inte alls.. oj jag väntar 3e barnet och har varit hos bm 2 ggr nu. I vecka 11 och 15 (sist togs alla vanliga prover och vi lyssnade på hjärtat) hon frågade mig on jag ville komma igen runt vecka 20 eller 25. Vi båda tyckte runt v20 blir bäst.. konstigt att du inte fått någon tid. Måste skett någon miss?
  • Gameofthrones123

Nu kan jag också äntligen med säkerhet säga att jag känt bebis röra på sig ::D flera klockrena små puffar igårkväll, så underbart att jag blev lite tårögd :D

• Gameofthrones123

Så kul att se alla magar. Här puffas och buffas de som bara den varje dag nu.. helt underbart!! Slänger in bild på dagens eftermiddagsmage :)

• Gameofthrones123

Heej tjejer !! Härligt att så många haft sina Rul nu. Jag har varit lite orolig ett tag då jag ibte växt särskilt mycket och har inte heller känt bebis så mycket men idag jade vi Rul och allt är helt perfekt med bebis :) här väntas också en pojke :D är det någon mer här som har en för lågt sittande moderkaka eller tidigare erfarenhet av det?

• Gameofthrones123

Jag ska också tillbaka i maj. Jag tänkte inte på att fråga det just då så jag vet inte hon sa bara för långt ner. Läste min journal igår men typiskt nog så visas inte mvc journalen i mitt län. Ska fråga min bm om mer info tror ja.. känns lite jobbigt att inte veta mer och om hur stora riskerna är för saker o ting osv.. jag vill absolut INTE förlösas med KS :O Fick du lite mer information?

• Gameofthrones123
    Sosozo skrev 2017-02-19 07:46:33 följande:

Ja, men det verkade inte var något som bekymrade bm som gjorde UL eller min egen bm. Den kommer ju roliges flytta sig. UL-bm frågade om jag haft någon blödning, då det är lättare att få om moderkakan ligger för. Men det har jag inte. Jag frågade om sex ochvtröning, och det var lugnt. Så jag fick inte känslan sv att det var något att oroa sig för alls. Jo, och UL-bm sa att det är extremt liten risk för snitt om den bara ligger bredvid och inte över utgången, moderkakan. Hon sa att min flyttar sig till 99% säkerhet.

vad skönt att höra :)
  • Gameofthrones123

Sozoso- flicka 1/7

Haiduchi - Flicka 1/7

FrökenMp - pojke 4/7

acinnaleh - ej kollat 4/7

preggojojjo - pojke 6/7

Gröna Druvan - pojke (pojkar) 7/7

Ninnz - pojke 8/7

Leyasmamma - flicka 8/7

Sobrio88 - pojke 11/7

Gameofthrones - pojke 13/7

Narie24- ej kollat än 14/7

Treansresa- ej kollat 19/7

Newbie84 - pojke

• Gameofthrones123

Hej här rullar dagarna på och lillebror börjar bli stor och stark. Vecka 23 idag :) foglossningen blir bara värre och mitt immunförsvar är i botten.. hoppas verkligen de vänder snart, har varit genomförkyld i 2 veckor nu!! Någon mer som är mycket sjuk?

• Gameofthrones123

Glad för er som hållt er friska!! Inget roligt det här.. på tal om namn så är det otroligt svårt att hitta ett fint namn som inte legat på någon topplista de senaste åren! Men idag snubblade jag över namnet Jason och funderar lite på det. Tufft, fint och inte så vanligt. Vad tycker ni?

• Gameofthrones123
    Treansresa skrev 2017-03-10 20:36:09 följande:

Jason var riktigt fint! Håller med om att drt är svårt med topplistan. Vårat Tjejnamn ligger där och det känns mindre kul:(

Jo jag har en William och jag älskar det namnet men det har varit på topp länge så det vore kul med ett mindre vanligt denna gång :)
  • Gameofthrones123

Olle tycker jag också är superfint, gillar mjuka namn!! Kul idé med dotter i eftternamnet, det är väl bara isländarna som gör så :) det blir säkert jättefint!!

Det är egentligen inte topplistorna i säg som stör mig men känns som de blir rörigt när tex flera barn i klassen heter likadant..

Svar på tråden BF 1-15 Juli