Inlägg från: FrökenMp |Visa alla inlägg
  • FrökenMp

BF 1-15 Juli

sobrio88 skrev 2017-01-20 10:46:56 följande:

Jag kommer faktiskt inte ihåg när jag började känna något förra gången ;) men vad jag har förstått känner man tidigare när man är omföderska. Men helt omöjligt är det ju inte att det är fostret du känner :) min ligger iaf långt ner det var nog lite därför jag var osäker först. För jag har för mig att med pojken började inte känna förrän han låg högre upp, men kommer som sagt inte ihåg exakt :)

Ja, jag fick höra att anledningen till varför omföderskorskor känner tidigare är för att ni känner igen rörelserna. Så förstföderskor kan också känna men kanske inte riktigt är medvetna om vad det kan vara för något.

Jag känner också lite längre ner. Ska bli så spännande att få gå på rul om vi veckor :D
  • FrökenMp
    Gameofthrones123 skrev 2017-01-20 10:53:28 följande:

Jag kände både första och andra barnet i vecka 18. Med andra låg dock moderkakan i framvägg. Är nu i vecka 16 och väntar ivrigt på att känna något!!

Min kompis sa att hon kände lättare när hon låg på mage. Så prova det, haha:D
  • FrökenMp

jag har rul den 5/2. Längtar så mycket!

Idag köpte jag mina första mammabyxor. Sjukt vad de är sköna, haha

• FrökenMp
    Gameofthrones123 skrev 2017-01-24 15:58:47 följande:

Håller också tummarna grönadruvan!!

Har precis kollat på Gudrun Schymans förlossningsfilm och känner faktiskt en rejäl längtan tills det är min tur. Verkligen en fin film på en helt naturlig förlossning. Trodde det skulle se riktigt hemskt ut när bebisen kom ut men icke!! Rekommenderar att titta på den :) www.filmarkivet.se/movies/fodelsen/

Jag såg den för nån vecka sen och blev helt förstörd.. haha! Den var jättefin men fy vad hemskt det såg ut när bebisens huvud kom ut...
  • FrökenMp
    GrönaDruvan skrev 2017-01-25 10:35:27 följande:

Tvillingarna lider av tts grad 2 och det blir operation idag kl.14.

Får varken äta el dricka nu, men ska snart få dropp.

Fy, hoppas verkligen att operationen går bra!

Tänker på er.
  • FrökenMp

Jag känner min bebis varje dag nu. Så himla roligt:D

Något som inte är lika roligt är att min rygg håller på att gå sönder! Jag slutade sova på rygg eftersom jag fick ont i svanken så jag la mig på högra sidan. Då fick jag ont där så jag bytte till vänster sida och nu har jag ont där också. Jag har alltså ont över hela ryggen och min arbetsställning gör det värre... provade att massera med ormsalva med chili som gjorde underverk men fick fruktansvärda utslag så slutade med det. Vet inte vad jag ska göra :( nu mår jag dessutom illa så fort jag ligger på rygg under en lång period.. vet inge varför. Blir liksom snurrig

• FrökenMp

Wow så roligt för er som redan hunnit med rul!

Det är så sjukt att vi är inne i den perioden nu:) jag ska dit på söndag. Längtar såååååå mycket!

Hoppas att allt ser bra ut bara. Jag vet ju att den lever iallafall eftersom jag känner den hela tiden men kan ju vara annat också som inte står rätt till...:)

Hur gick det för dig idag haiduchi?

• FrökenMp
    Gameofthrones123 skrev 2017-02-03 10:08:31 följande:

Nu kan jag också äntligen med säkerhet säga att jag känt bebis röra på sig ::D flera klockrena små puffar igårkväll, så underbart att jag blev lite tårögd :D

Åh det är så härligt! Kan sitta helt stilla och hålla andan när jag känner av bebisen. Vill liksom känna minsta lilla rörelse! Så himla underbart:D
  • FrökenMp
    Ninnz skrev 2017-02-03 10:50:58 följande:

Har varit med i bakgrunden ett tag men tänkte säga hej till er alla nu. Är 33 år och vi väntar vårt första barn med Bf 8 juli

Ska bli spännande att följas åt här inne.

Hej och välkommen hit:D

Då har vi bf väldigt nära (om in min ändras på söndag på rul). Jag har den 7e juli än så länge:) också första barnet. Känt några rörelser ännu då?
  • FrökenMp
    Ninnz skrev 2017-02-03 12:02:19 följande:

Vi har RUL den 15/2 men på kuben beräknades bf till 8:e vet inte om det kan ändras sen på rul.

Jag har inte känner så mycket, nån bubbel då och då men sen inget på flera dagar. Hur mycket känner du?

Ok, blir spännande att se om ni får stanna kvar på det bf eller inte då.

Jag känner ganska mycket varje dag. Mycket rörelser och några buffar då och så. Så himla kul:) rul imorgon!
Svar på tråden BF 1-15 Juli