BF 1-15 Juli
Underbart, grattis till lillen!
Åh en till pojke i gruppen! Grattis!! Känns som att vi blir många pojkmammor här till sommaren:)
Underbart, grattis till lillen!
Åh en till pojke i gruppen! Grattis!! Känns som att vi blir många pojkmammor här till sommaren:)
Kul med lista :)
Gröna Druvan- pojke (pojkar)
Sobrio88 -pojke
Sozoso- flicka 1/7
Haiduchi - Flicka 1/7
FrökenMp - pojke 4/7
acinnaleh - ej kollat 4/7
Gröna Druvan - pojke (pojkar) 7/7
Ninnz - pojke 8/7
Sobrio88 - pojke 11/7
Narie24- ej kollat än 14/7
Treansresa- ej kollat 19/7
Newbie84 - pojke
Fin bild och grattis till pojken i magen :)
Någon som har "mensvärk" nu? Har haft det igår och idag. Jag försöker att tänka att det är normalt, men tankarna skenar ju iväg ibland...känner honom iaf, så han verkar ju må bra och så..
Alltså vad många grabbar det blir!! :D
När har ni andra tänkt "gå hem" från jobb? Vi får ingen havandeskaps-penning på jobbet så funderar på att plocka ut semester från 19:e juni. Då har jag semester 3 veckor innan bf, och 2 veckor till godo på semestern ifall man går över :)
Tänk att man kan tycka att tiden går så sakta men ändå så fort samtidigt! Känna som en evighet kvar tills liten kommer titta ut i världen samtidigt så går tiden galet fort och vi har en flytt att göra om 1 vecka, har gått och väntat i 6 månader på att få tillträde till vårt hus och nu äntligen händer det! Här packas de för fullt och grejas :) min stackars sambo är lite orolig att jag kommer bära mer än jag borde, han känner mig lite för väl ;) fler som har roliga projekt på g innan bebis?
Vi ska också flytta! Köpte nytt i oktober och om en månad bär det av! Längtar till att få ett bebisrum att inreda!
2a uvi denna graviditet så nu väntar väl antibiotika ända tills bf antar jag.. Fast jag får väl glad att jag klarade mig så länge, förra gången började jag i v17 har jag för mig ;)
Har med ätit antibiotika ett tag nu, fick uvi tre gånger på typ 2-3 veckor. Så det gick snabbt men det märks skillnad av att äta antibiotikan. Äter även tranbärstabletter för att hålla urinen sur.
Med dottern så försvann alla mina bekymmer med uvi för det har jag haft så många otaliga gånger och alltid "fixat" själv men de senaste åren har jag varit tvungen att söka läkare för det. Så inte förvånad att det gick snabbt innan man blev satt på daglig kur.
Hur är det med alla nu för tiden?
Veckorna går framåt minsann!
Hej här rullar dagarna på och lillebror börjar bli stor och stark. Vecka 23 idag :) foglossningen blir bara värre och mitt immunförsvar är i botten.. hoppas verkligen de vänder snart, har varit genomförkyld i 2 veckor nu!! Någon mer som är mycket sjuk?
Glad för er som hållt er friska!! Inget roligt det här.. på tal om namn så är det otroligt svårt att hitta ett fint namn som inte legat på någon topplista de senaste åren! Men idag snubblade jag över namnet Jason och funderar lite på det. Tufft, fint och inte så vanligt. Vad tycker ni?
Längesen jag tittade in här, hsr en del att läsa ikapp. Någon som varit på första bm besöket där de lyssnar på hjärtljud, mäter magen osv? Jag var där igår och bm tyckte jag hade gått upp lite för mycket i vikt. Hon sa att den sammanlagda viktuppgången bör ligga på ca 8kg vid graviditetens slut. Ni som varit gravida tidigare hur mycket gick ni upp? Hittills har jag gått upp ca 15kg o jag är bara i v.25...
Sikken liten söt mage du har! Den är verkligen inte stor, men som jag förstår var du liten innan också och gillar det
Eller blandar jag ihop dig med någon annan?
Jag var på läkarbesök igår och mätte flöden, och det var bara bra.
Idag var jag hos barnmorskan...är alltid "lite konstigt" att komma dit, för hon har ju inte så mycket att göra eftersom läkaren gör det mesta, så vi sitter mest och pratar!
Men vi mätte magen för skojs skull så jag får min kurva! Mitt SF mått låg idag på 26 cm vilket är något större än "normalt". Ligger mellan mitten kurvan och översta. Fick lyssna på hjärtljuden också...det får jag ju göra rätt ofta, men det är ändå lite speciellt att höra det på det gamla hederliga sättet!
155 slag i minuten.
Har gått upp 8 kg totalt, trodde det var 9, men det var fel.
Sockret var bra och mitt HB har stigit till 108!!! Tjoho! Det ökar!
Efter besöket hos barnmorskan åkte jag och min mamma till Ullared. Min kropp mår sådär efter 6 timmar där, men skönt att få handlat det sista till bebisen.
Köpte madrass, täcke, kudde, skötbädd, ett bäddset, näsfrida, nagelsax, nappar, nappflaska, snutte, flaskborste, lite kläder.....
Nu har vi allt och det känns skönt.
Iof ska vi köpa ett babyskydd, men köper ett begagnat av några vänner. De använder det dock någon månad till, så kan inte köpa det än.
Är ni klara med det mesta?
Har till och med maxibindor kvar sen förra förlossningen. Vi låg ju på neo så länge så avslaget var i princip borta när jag kom hem så har 1.5 paket av 2 köpta kvar :) så jag känner verkligen att jag är rätt så färdighandlad :)
Har du vanliga maxibindor?:) jag har börjat fundera på vilken sort man ska köpa haha. Mins inte alls från sist hur det var:)
Måste man göra glukosbelastning om magen är över kurvan? Har inte förstått när man ska göra det men hört vissa som gjort:)
Nu börjar det, sömnlösheten ;)
Har 2 kvällar på rad varit vaken länge, somnar normalt mellan. 20.30-21.30 och sover tills klockan har snoozat i säkert en timme (går upp senast halv 7). Nu dom sista dagarma har jag studsat upp på första ringsignalen. Jag hoppas det inte fortsätter åt det hållet så jag funkar, behöver ha mina timmar sömn för att inte bli odräglig ;)
Wow, nu finns det en tråd gör dem med BF i januari 2018 tänk vad långt vi kommit ändå!
Hur känns det, så här sista delen av graviditeten? Hur mår ni?
Har du problem med uvi? Går du inte på penicillin profylaxisk kur?
Jag fick tre uvi på tre veckor i början av graviditeten och blev satt på en tablett om dagen tills jag föder.
går du via mvc eller vc när du har dina uvi?
Hoppas det inte blir värre med blodtrycket men skönt de har sån koll på oss.