Inlägg från: Newbie84 |Visa alla inlägg
  • Newbie84

BF 1-15 Juli

Haiduchi skrev 2017-02-09 22:10:10 följande:

Vad roligt! Grattis till pojken :)

Blev er bf flyttad?

Tack! Nej det blev samma som på kub men då sa bm att hon fastställde bf.
  • Newbie84
    Preet90 skrev 2017-02-10 23:41:36 följande:

Grattis, Hade också RUL idag och ska få en liten pojke. Kunde BM se tydligt att det var en pojke? Jag fick se en liten snopp men vet inte varför jag är orolig över att hon ska ha sett fel. Har däremot haft en stark magkänsla om att det är en pojke sen vecka 7

Grattis! Ja man kunde se en snopp, i min förra graviditet trodde de att de var en tjej men två veckor innan födseln fick vi veta att det var en kille. Tror inte att det går att se fel när man sett snorren :)
  • Newbie84
    Sosozo skrev 2017-02-11 08:43:48 följande:

Oj, vad lustigt! Hur kom det sig? Såg de flicka på UL? Hur fick ni veta att det var en pöjk 2 v innan?

Verkar vara vanligare att missta bebisen för en tjej fast det är en kille än tvärt om. Vet två st det har hänt!

Vi var på 3 ul med tre olika bm och alla sa att det ser ut som en tjej. Nu fick jag förklaringen att om testiklarna mm trillar ner "sent" så kan det bli så. Sen beror det nog på hur bebisen ligger lite säkert.
  • Newbie84
    Sosozo skrev 2017-02-11 08:43:48 följande:

Oj, vad lustigt! Hur kom det sig? Såg de flicka på UL? Hur fick ni veta att det var en pöjk 2 v innan?

Verkar vara vanligare att missta bebisen för en tjej fast det är en kille än tvärt om. Vet två st det har hänt!

Just ja, på det sista ulet såg man tydligt att det var en kille och då frågade bm om vi visste kön och då sa vi att de sagt att det är en tjej och så sa hon att det är en kille och visade. Gick inte att gå miste haha
  • Newbie84

[quote=77418081][quote-nick]sobrio88 skrev 2017-02-16 13:00:25 följande:[/quote-nick]Kul med lista :)

Gröna Druvan- pojke (pojkar)

Sobrio88 -pojke

Newbie84 - pojke

• Newbie84

[quote=77418081][quote-nick]sobrio88 skrev 2017-02-16 13:00:25 följande:[/quote-nick]Kul med lista :)

Gröna Druvan- pojke (pojkar)

Sobrio88 -pojke

Newbie84 - pojke

• Newbie84
    Treansresa skrev 2017-02-19 09:48:48 följande:

Jag tycker det är riktigt.läskigt med moderkakan i framvägg. Är första gången jag har det denna gången. Jag har känt av bebisen tidigt i grav, men väldigt sällan och nu är de typ 2-4 dagar mellan varje gång jag känner. Hinner bli riktigt orolig mellan gångerna då ja endå är i v 19 nu. I v 19 kändes sparkarna utanpå i min förra graviditet :( hoppas det blir mer och tydligare snart.

Har också min i framvägg men börjat känna lite nu, hade så i min förra graviditet och då kände jag dagligen från typ v22-23
  • Newbie84
    Treansresa skrev 2017-02-19 14:55:56 följande:

Vilken vecka är du i nu? Då får jag ha lite is i magen och tålamod. Är ju inte så länge kvar tills dess.

Gick precis in i v 22. Nu börjar jag känna lite mer
  • Newbie84
    Treansresa skrev 2017-02-23 18:53:52 följande:

Tänkte kolla om någon här har tips på en bra babysitter? Vill ha en enkel som går att använda korta stunder från start.

Vi hade en babybjörn som fungerade super
  • Newbie84

Hej alla, nu i v23 (snart v24) har min mage börjat växa lite så vet man att jag är gravid så synd det lite. Hade liten mage sist och hoppas att den inte blir så stor denna gång heller. Känner bebben mer och mer för varje dag så det är kul :)

Hur har ni andra det?

• Newbie84

Äter nog mindre än vanligt men jag spyr och mår illa fortfarande så jag är inte sugen på nåt, äter för att inte vara hungrig bara, dock ofta pasta. Innan åt jag inte kolhydrater, men nu är det det som går ner. Är inte alls sugen på typ broccoli som jag annars äter mkt av. Innan kunde jag bli akut hungrig men det gick över för ett tag sedan vilket är skönt.

• Newbie84
    Brennda skrev 2017-03-23 12:08:59 följande:

Nej, jag hade ett bmi som var normalt när jag skrevs in så vet inte varför hon sa så. Hon verkade knäpp. Tänker inte bry mig om det mer, det viktiga är att allt ser bra ut med sfmått, blodtryck, blodprov osv. vilket det gjorde. Mitt sfmått var 25cm v.24+3.

Ska ni göra glukosbelastning? Här där jag bor är det standard att alla får göra det.. hört att det inte är någon rolig upplevelse. Fick tid för det i mitten på april :/

Min bm bryr sig inte om vikten, nu mår ju iofs jag illa och spyr så hon tycker att jag ska äta det som funkar oavsett vad det är. Tänker också att så länge värden etc är bra så spelar vikten mindre roll. Man kan ju gå upp av olika anledningar tex att man samlar på sig mkt vätska, inte rör på sig av olika anledningar osv. Alla kroppar fungerar ju olika.

Jag behöver inte göra glukosbelastning om inte sockervärdet är högt och än så länge är det lågt.
  • Newbie84
    LeyasMamma skrev 2017-04-03 17:39:27 följande:

Hej alla!

Här va de lugnt i tråden, men tolkar det som något positivt då alla verkar ha en lugn period och må relativt bra?:)

Idag va vårt första riktiga besök på mvc, mysigt att få höra hjärtat osv. SF-måttet va 26cm och 138 i hjärtljud. Äntligen inne i v27! Känns så skönt att ha passerat v25 och veta att om de skulle hända något så har liten en stor chans att klara sig ändå :) hur trivs ni med era bm? Måste säga att min är väldigt bra och är supernöjd med henne! Va lite jobbigt att väga sig idag då min startvikt är hög, men hon sa inget om de. Hon tyckte det va normalt :) däremot tycker jag själv att jag samlar vätska så det skulle vi hålla koll på framöver. Vi kommer även gå på föräldrautbildning som vi bokade in nu, jag har redan gått en för 7 år sen, men inte min sambo. Så då blev vi erbjudna att gå igen. Ska ni andra gå? :)

Mysigt att lyssna på hjärtat :)

Jag trivs jättebra med min bm, hon är supergullig och omtänksam och tänker på hur jag mår osv. Läkarna jag träffar pga hyperemesis tänker bara på bebisen.

Har inte blivit erbjuden föräldrakurs men då vi har ett barn sedan tidigare. Vad gör man på en sån kurs?
Svar på tråden BF 1-15 Juli