Inlägg från: FrökenMp |Visa alla inlägg
  • FrökenMp

BF 1-15 Juli

KaffeOchHybris skrev 2017-02-09 14:20:44 följande:

Min var väldigt stilla på KUB vid vecka 14, men det tyckte inte vårdpersonalen var underligt. Skämtades bara om att det var en väldigt bekväm bebis. Jag fick göra lite gympa för att försöka få den att flytta på sig till en position som var bättre för ultraljudet... vi får se om det blir likadant imorgon!

Det här med filmer och bilder, tillåter alla mottagningar  det? Jag har två bilder från KUB, men jag tycker det skulle vara jättekul att få en video. 

Vi fick filma med telefonen under ultraljudet så vi fick en jättefin film på bebisen när han gäspar, suger på tummen och sparkar och sträcker på sig. Så himla mysigt:D
  • FrökenMp

Vad roligt att det är så många som ska få pojkar:D Av någon anledning har jag trott att det kommer vara mest flickor här men icke.

Vi har nog varit duktiga på att pricka ägglossningsdagen ganska exakt (om man ska tro på det här med att pojkspermier är snabba men dör fort, haha).

• FrökenMp

Jag har upptäckt nånting som känns jättehemskt och lite pinsamt.... efter sex idag så gick jag på toa och gjorde nummer två. Försökte krysta så mycket som möjligt för jag har blivit lite förstoppad igen men jag kände som ett tryck där nere varje gång jag krystade. Kändes som att jag skulle krysta ut hela bebisen!

Nu efteråt kändes det jättekonstigt mellan benen och såg nu att mina blygdläppar är såååå svullna och hårda! Känns som jag har en stor bulle mellan benen. Det känns jätteobehagligt! Tror ni att det är pga sexet eller att jag krystade så mycket på toaletten??? Usch hoppas det försvinner...

• FrökenMp
    Sosozo skrev 2017-02-12 15:57:09 följande:

Skumt. Kan säkert vara en kombo, går nog över! Ett tips om det känns obehagligt när man går på toa och är förstoppad, rulla ihop en bunt toapapper och tryck det lätt mot muffen när du gör nr två, så blir det i gen extra tryck mot muffen i det läget. Körde det efter båda mina förlossningar då allt kändes som det "satt löst" ett tag efteråt

Ja, jätteskumt! Känns som om svullnaden lagt sig nu som tur är men förmodligen berodde det på en kombo av de två. Kommer inte våga ha sex och bajsa igen haha!!

Åh tack för tipset, det måste jag prova. För det kan kännas exakt så som du säger! Att det känns "löst", som att det ska tryckas ut liksom haha.
  • FrökenMp
    acinnaleh skrev 2017-02-15 17:11:48 följande:

Äsch bra att lägga till bilden också kanske...

Gud vilken bra bild!! Jättesöt! Man ser munnen och näsan så tydligt:D

Och vilka fina magar ni har. Känns så kul att få se hur de växer med tiden och inte bara min egen mage.
  • FrökenMp
    sobrio88 skrev 2017-02-16 10:34:18 följande:

Varit på rul idag och allt såg bra ut :) bf är samma datum som de satte förra ul (11 juli) och det är en till liten pojke som ligger i magen <3

Åh en till pojke i gruppen! Grattis!! Känns som att vi blir många pojkmammor här till sommaren:)
  • FrökenMp

Gröna Druvan - pojke (pojkar)

Sobrio88 - pojke

Ninnz - pojke

FrökenMp - pojke 4/7

Vi kan väl skriva dit bf efter könet också? Vore roligt eftersom vissa blivit flyttade :D

• FrökenMp
    KaffeOchHybris skrev 2017-02-18 16:34:06 följande:

Jag känner också hugg då och då. Ett par gånger då jag gått snabbt har jag känt att jag måste pausa att par sekunder. Mensvärk har jag inte känt av men jag har hört att det ska vara ganska vanligt!

Idag har jag klätt upp mig lite. Tills idag har jag bara valt outfits som döljer magen, vilket är ganska trist då jag alltid gillat mer figursydda kläder. Kan inte riktigt komma över känslan av att jag bara blivit fet och inte gravid (inte för att det är något fel med att vara mullig, men jag får ångest av att gå upp i vikt). Kanske känner någon likadant? Erbjuder lite magbilder dagen till ära (första gången jag använder en selfiestick också, kanske märks).

Vilken fin klänning'!

Jag är som du. Tycker också att det är jobbigt att gå upp i vikt. Jag brukar annars ha tighta kläder som visar upp kroppen men nu tycker jag att jag ser så himla ful och tjock ut i tighta klänningar osv. Vill bara att magen ska puta ännu mer så det känns bättre att slänga på sig något tight haha:)
Svar på tråden BF 1-15 Juli