Inlägg från: Haiduchi |Visa alla inlägg
  • Haiduchi

BF 1-15 Juli

Hihi, nu börjar verkligen bebisen peta rejält där inne. Sitter i soffan, lite små kissnödig, och bebisen sparkar nog på kissblåsan, dels känner jag sparkarna, och så känner jag hur lan blir mer kissig, mindre kissig, mer kissig, mindre kissig, haha.

Hur var RUL idag preggojojjo?

• Haiduchi

Vad roligt att era rul har varit så bra , preggojojjo och sosozo. Vilken fin bild ni fick på er bebis sosozo :)

Nu är det bara 8,5 timme tills det är vår tur, haha!!

Ang magen så tycker jag min bara känns fet och pluffsig, har en del övervikt, och inte alls ökat i stl. Nästan minskat, känns som fettet blivit mer. Lite halv trist. Men känner ju barnet. Hoppas allt är bra imorgon. Iiiiiih!

• Haiduchi

Nu har man haft rul!

Allt såg jätte fint ut, nästan exakt i stl enligt datum blev flyttad från 2 juli till 1 juli :) så precis man kan vara med ju! Haha.

Det är en liten flicka i magen ;) känns jätte bra, har ju en massa kläder kvar från dottern och en rosa sulky, haha.

Anade det medan hon mätte och hade sig, man såg ju från under rumpan då och då och såg absolut ingen pung eller snopp. Sa det till henne och frågade om det var en flicka. Till slut kollade hon noga och kunde bekräfta, kul!

Hon låg med huvudet i vänster sida, tittandes utåt och typ dubbelvikt med fötterna över huvudet. Haha inte undra på att man känner av sparkarna tydligt! :D

• Haiduchi

Verkar vara den enda som än så länge ska ha flicka ;) är nog en flickmamma, haha.

Igår var första gången kryckorna användes, en halv dag på Ikea för att köpa kök. Och det var tur det. Verkligen skillnad på hur mycket jag klarar av att gå med kryckorna jämfört med utan. Så klart värt det. Såg en mmma från jobbet som hick runt där med sin gigantiska tvillingmage, v 37-38 typ. Och en själv staplar runt på kryckorn med knappt någon mage alls. Med lös tröja så är det inte självklart att man tror jag är gravid.

Är i valet och kvalet om man ska kämpa vidare på 75 % sjukskrivning eller bara ta det lugnt resten. Ska jobba helgen som kommer, sen läkarbesök för förlängning, så får se hur helgen känns.

Hur mår ni andra med allt annars? Förutom fogarna och uvi som ändå är under koll nu så mår jag prima! :D

• Haiduchi
    Sosozo skrev 2017-02-05 21:07:08 följande:

Jag väntar också en flicka, enligt ul trodde jag var 100% pojkmamma men så var den inte denna gång.

Jag mår ok förutom migrän som jag kämpar på med några gånger i veckan. Mår bättre inte illamående längre och känner bebisen i magen varje dag.

Har du testat bälte mot foglossningen?

Åh missat din flicka :) sett mest pojkar, hade du pojkar sen innan?

Usch migrän verkar inte kul, aldrig haft, peppar peppar.

Upplever att bältet trycker fel mot fogen där fram. Har ont i alla fogarna i olika grader. Ligger med vetekudde nu. Skönt.

Ja visst är det mysigt att man känner bebisen. :)

Har bi börjat fundera på namn? Vi har nämnt några vi gillar men inget som känns självklart. Dottern bestämde mannen. På bb sa jag att det inte såg ut som en Tilde, heter hon, men hur jag än tänkte, såg och kände efter så kunde jag inte komma på något annat. Vad bra, då blir det Tilde sa mannen :D
  • Haiduchi
    sobrio88 skrev 2017-02-06 09:38:09 följande:

Köpte en tensapparat förra veckan, men har inte använt den förrän idag. Måndagar har varit hemska hittills för foglossningen, första skoldagen och sitta still i en obekväm stol från 8-16 direkt efter helgen har inte varit att leka med. Nu när jag använt den en timme så är jag väldigt glad att jag köpte den och inte lånade från sjukgymnasten så man måste lämna tillbaka efter förlossningen :D den lär göra underverk med min stela kropp efter graviditeten också <3

Tens är sååå bra! Köpte också det i typ v 8. Så väl spenderade pengar. Jag har legat med värmedyna, ryggen helt slut efter helgens köks köp. Och inatt har jag haft väldigt svårt att hitta en skön ställning, låg vaken någon timme innan mannen vaknade och så fort han försvann ur sängen så tog jag hans kuddar och la mellan benen. Skönt! Så idag inhandlade jag en Amningskudde och hittade även en skötbädd, halva priset på båda!!!

Så nu myser jag och kudden i soffan.

Vi får alla kämpa på, snart har vi gått halva tiden! :)
  • Haiduchi
    Lillan090815 skrev 2017-02-06 14:32:29 följande:

Idag har jag varit på ultraljud. Allt såg bra ut och vi väntar en flicka?. Så kul då vi har två pojkar sen förut. Blev tillbakaflyttad 3 dagar...

Är så glad att den lilla är frisk. Det är det viktigaste?

Visst är det härligt med rul! Grattis till en frisk flicka :)
    Sosozo skrev 2017-02-06 15:33:35 följande:

Älskar vetekudde, så avslappnande!

Ja, har två pojkar de fyller 6 och 8 i år. Var liksom helt säker på pojk nu med och hade bestämt namn och allt. BLev helt chockad när vi frågade på UL och det är en tjej. Vi har inte ett enda namn på lut! Haha, surfar på flicknamn nu och det är svårt att hitta något bra! Har ni några favoriter?

Vår dotter är med snart sex.

Jag var med helt inne på kille och hade också bestämt namn, så nu har vi bollat lite namn här hemma :)

Dotterns förslag: Molly och Felicia

Mannens: Siri och Emily

Mina förslag: juni och Bella.

Så vi är inte riktigt överens. Mina förslag ratas totalt, haha. Av de så gillar jag Siri och Felicia bäst. Är så svårt! Man vill ju det ska kännas rätt. Får se vad för en som kommer ut.
  • Haiduchi
    Brennda skrev 2017-02-08 17:52:26 följande:

Nu har vi gjort ultraljud och allting såg fin ut! det är en flicka vi väntar :)

Vad härligt att allt var bra :)
  • Haiduchi
    Newbie84 skrev 2017-02-09 21:28:48 följande:

Rul idag och vi ska få en liten kille :)

Vad roligt! Grattis till pojken :)

Blev er bf flyttad?
Svar på tråden BF 1-15 Juli