BF 1-15 Juli
Ja, allt såg bra ut i måndags. Nu ska jag på nästa på tisdag... Alltid lika nervöst. 3 veckor kvar tills han räknas som bebis och det faktiskt finns en liten chans att rädda honom om han behöver plockas ut....
Ja, allt såg bra ut i måndags. Nu ska jag på nästa på tisdag... Alltid lika nervöst. 3 veckor kvar tills han räknas som bebis och det faktiskt finns en liten chans att rädda honom om han behöver plockas ut....
Hm, intressant. Det kan stämma för oss också. Men första hade vi inte sex så planerat och ofta utan blev gravid lite oväntat. Då fick vi en flicka. Men sonen ansträngde vi oss att pricka ÄL, använde stickor osv, hade sex ofta.
I så fall blir detta även en flicka. En känsla jag haft sedan innan också. Och de där oseriösa testen har också visat det.
Med min dotter hade vi sex hela tiden, nykära! Hon är dock ett p-piller barn. På rul vart ja flyttad 2 veckor. Hon skulle alltså ha blivit till efter plusset. Kom 16 dar tidigt med spontan vattenavgång.
Pojken vart till med sex på äl. Vart flyttad en dag och han kom 21 dagar tidigt.
Nu denna gång hade vi sex varje dag runt äl. Verkar som jag blir flyttad två veckor igen. Befruktning efter plusset igen. Jag tror det är en tös
Suck...nu rör han sig sådär lite igen. Känner ju ingenting. Oro, oro, oro...
På tal om pojkar o flickor. Vi har alltid haft sex vid äl och bara fått pojkar!
Har bara varit hos min bm en gång i vecka 12! Ska dit på onsdag....
Den här oron kommer troligtvis vara med mig hela tiden. Det känns som jag varit gravid sååååå länge. Kan inte förstå att det bara är vecka 20... Redan gjort 8 ultraljud..och många fler ska det bli..
Jag var hos en annan bm för-förra veckan pga oro och lämnade urinprov. Trodde jag fått uvi. Då fixade hon så att jag fick komma till psykolog och där va jag första gången i torsdags. Ska gå dit hela graviditeten. Tror det kan vara bra att ventilera sina tankar och oro.
Ang äl och få pojkar. Vi har ju tagit äl tester när vi blivit gravida och verkligen prickat äl och inte haft speciellt mycket sex innan eller efter. Och ändå två flickor. Nu sist så fick jag ju positivt för äl dagen innan jag drog ut spiralen och direkt efter spiralen var ute så hade CI sex och en minsann blev det en flicka nu med. Han har kanske inga pojkspermier ;D
Min flicka har med mer aktiva och mindre aktiva dagar, idag har jag knappt känt henne och känner att jag överlag är mer nojig och orolig nu än vad jag var med dottern. Dels är man äldre och vet mer om vad som kan gå fel, fler i ens närhet har varit med om olika graviditeter, när vi fick dottern var det bara en kompis inmana som fått barn, och dels känns det så skört IOM att det finns en stora syster som också kommer ta det väldig hårt om något skulle hända, man vill liksom att det kommer att komma ett syskon för man har ju typ "lovat " det jue. Även om vi pratar om att saker och ting kan hända så är ju tanken för och främst hos henne att det kommer ett syskon.
Ja det är inte lätt....
Skönt du ser till att ha ett bra nät runt dig nu med alla tankar som kan komma, grönadruvan.
Jag har upptäckt nånting som känns jättehemskt och lite pinsamt.... efter sex idag så gick jag på toa och gjorde nummer två. Försökte krysta så mycket som möjligt för jag har blivit lite förstoppad igen men jag kände som ett tryck där nere varje gång jag krystade. Kändes som att jag skulle krysta ut hela bebisen!
Nu efteråt kändes det jättekonstigt mellan benen och såg nu att mina blygdläppar är såååå svullna och hårda! Känns som jag har en stor bulle mellan benen. Det känns jätteobehagligt! Tror ni att det är pga sexet eller att jag krystade så mycket på toaletten??? Usch hoppas det försvinner...
Nu är man sjukskriven 100 %. Klarade inte längre än förra graviditeten.
Jobbade på Coop i helgen, i lördags var det jätte jobbigt och i söndags gjorde det inte ont med rörelser men mina fogar var extremt ömma, kunde inte peta på dom alls. Var nästan så de var helt bortdomnade så kanske därför man inte kände smärta vid rörelse. Blir mycket vila denna veckan.
Så det känns ok ändå att vara hemma nu. Hellre hemma och inte ont än jobbar och extremt ont. För vilar jag känns det inget.
Idag ska jag till min mormor och fixa varpen för min bärsjal som jag ska väva :) får se hur länge man orkar.
Hur mår ni andra? Jag mår toppen utöver fogarna! ;D
Någon annan som har problem eller tidigare erfarenheter av åderbråck?
Jag har alltid haft utåtbuktande kärl på vänster ben. Nu har jag på två ställen fått blåa märken på vänster smalben, som ömmar lite till och från. Är det bara att ha stödstrumpor hela tiden eller borde jag säga till BM eller VC om detta?
Hoppar gärna med i denna tråden!
Beräknad till 13/7 med andra barnet. Min dotter är född 14/7 -10 så blir nästan exakt 7 år emellan dom, aningen dålig planering men så kan de bli ibland ^^ hade otur med ett sent MF i juli/augusti förra året.
Idag har vi äntligen köpt barnvagn, känns lite mer verkligt nu. Köpte en Emmaljunga nxt90, så vi är riktigt nöjda. Nu har vi rul att se fram emot 21/2, känns som en evighet kvar. Är lite nervös då vi inte gjort kub men har varit inne på 2 tidiga vul. Hoppas att allt ser bra ut. Känner inga rörelser än vilket jag tycker är jobbigt då man läser överallt att omföderskor känner tidigare, är ju ändå i v19 nu. Fler som inte känner än trots omföderska? Är även aningen nervös över att jag har gbs, min barnmorska lät helt lugn med det men jag har både läst och vet att det inte är så bara och kan bli allvarligt om de vill sig illa. Någon mer som har fått det konstaterat?
Usch sammandragningar är läskiga tycker jag. Längtsr led tills man kommer förbi typ v 23 få de kommer försöka rädda barnet. För varje dag som går och som jag känner flickan blir jag mer lugn.
Hoppas du får komma på koll. Hellre en gång för mycket än för lite. Man får stå på sig ibland men än så länge tycker jag att vården har tagit ens oro på allvar, när man väl hört av sig.
Ta hand om dig.