Inlägg från: Haiduchi |Visa alla inlägg
  • Haiduchi

BF 1-15 Juli

sobrio88 skrev 2017-04-04 00:43:56 följande:

Nu börjar det, sömnlösheten ;)

Har 2 kvällar på rad varit vaken länge, somnar normalt mellan. 20.30-21.30 och sover tills klockan har snoozat i säkert en timme (går upp senast halv 7). Nu dom sista dagarma har jag studsat upp på första ringsignalen. Jag hoppas det inte fortsätter åt det hållet så jag funkar, behöver ha mina timmar sömn för att inte bli odräglig ;)

Exakt samma här!

Tredje natten i rad som det känns som man snurrat massor och vaknar innan 6. Men hinner dricka kaffe i lugn och ro innan dottern vaknar.

Så kul med. Gick in i v 28 i söndags och i appen stod det om sömnproblem runt denna tiden. Haha. Min man tycker jag följer den där appen väldigt punktligt.

Har ni mycket sammandragningar?

Har ca en om dagen, haft kanske en ond, så klart på natten. Men annars lugnt!
  • Haiduchi

Åh har börjat våga mig på att köpa saker till barnet.

Beställt liite kläder och beställde en Bedside crib idag, hihi.

Känns liksom.... på riktigt nu, och har börjat göra plats för bebissaker här hemma. Boa helt enkelt.

• Haiduchi
    KaffeOchHybris skrev 2017-04-10 19:53:09 följande:

Vilken bedside crib beställde du och från vilken butik? :) 

Jag vill också ha en nämligen.

Det var jollyrooms egna? JLY bedside crib heter den. Tyckte priset var vettigt, 1000 kr och för madrass 399. Har ju täcke och kudde sen dottern och tänkte att spälskyddet från henne kan man ju vrida dubbelt eller nåt :)

Längtar tills den är hemma !!!
  • Haiduchi
    Treansresa skrev 2017-04-10 19:24:21 följande:

Prövar igen!

Tänk vad häftigt, om 2 månader tror jag dom första bebisarna har börjat komma ut! Är ju inte så tidigt mot er som ska ha direkt i början på juli:)

Jag minns så väl hur vi satt här nyplussade, oroliga och symtom och allt till hundra! Nu är alla lite lugnare, längre gången och i ett mellanläge:)

Ja shit så är det ju! Tänk vad tiden har gått, hihi.

Så skönt att slippa ha den där nygravid oron nu.

Sover sämre och magen är mer ivägen nu. Kan inte sitta rakt upp och ner. Antingen måste benen säras eller så får jag sitta mer tillbakalutad.

Men känns verkligen som man ligger och snurrar om nätterna men ändå känns det ok på dagen. Typ, haha.
  • Haiduchi
    Summerchild skrev 2017-04-12 00:52:26 följande:

Var det en säng med jul på.?...tycker jag är smidigt...ska ha en med jul eftersom den kommer flyttas mkt mellan rummen

Ja den hade hjul :) vi ska ha vår i sovrummet men ska få en vagga på hjul som vi kan rulla runt med på nedervåningen. Sjukt nimt ju!
  • Haiduchi

Sitter just nu de sista 15 min av min glukosbelastning.

Alla värdena är bra i övrigt och mitt SF mått är mitt på mitten.

Hon sa idag också att både jag och bebis är rh- så ingen spruta, annars skulle jag tydligen fått det idag, haha.

Sen ska jag äta frukost och sooova!

Och förhoppningsvis hinna välja garn och fixa varp till nästa väv :)

Lite is good!

• Haiduchi
    KaffeOchHybris skrev 2017-04-14 17:05:14 följande:

Efter att du skrivit så bestämde jag mig för att också beställa grejer från Jollyroom. Jag började lägga beställningen i onsdags kväll, däribland Jollyrooms bedside crib för 1000kr, men jag blev så trött att jag bestämde mig för att gå och lägga mig och fortsätta dagen efter istället.

Sen när jag återkom till sidan på torsdag så kostade den 1999:-! Men de hade fortfarande samma bedside crib på rea om den köptes tillsammans med skötbord. Då kostade Jollyroom bedside crib + JLY dream skötbord typ 1800:- med moms m.m. inräknat. Mao blev det billigare för mig att köpa till skötbordet än om jag bara köpt spjälsängen... lite konstigt kan jag tycka.

Det är ingen i Linköpingstrakten som vill köpa ett helt nytt skötbord för 700kr? ;) 200kr billigare än om det köps separat på JR. Jag hade egentligen bestämt mig för att inte ha skötbord, tycker att det räcker med skötmadrass...

Men va?!? Vilken otur! Har sett den till det priset sååå länge! Kanske blir den billig igen, så man kan vänta ut det än köpa ett skötbord man inte behöver.

Hoppas den blir nedsatt igen.
  • Haiduchi

Gör någon vecka sen så hade jag liksom ont längst nere i magen, alltså riktigt långt ner. Kom och gick under en kväll, ibland blev magen hård, ibland inte.

Ringde förlossningen, skulle ta alvedon och vila, som jag alltid annars gör ändå. Men slutade inte riktigt så åkte och kollade men allt var bra och inget visade något på ctg.

Igår hade jag under hela dagen detta onda. Några stycken på morgonen och sen några utspridda över hela dagen. Mer mot kvällen natten. Men oroar inte mig. Nu när jag vaknar känner jag det igen och känns öm nät jag trycker på den delen av magen?

Någon Som upplevt något liknande? Är det bebisen? Förvärkar? Mer vanligt med andra barnet, kände inget sånt här alls med dottern.

• Haiduchi

Idag hade vi barnkalas för dottern.

Vet inte om jag överansträngde mig, visst mina fogar var typ av mot kvällen kändes det som men tog det lugnt. Hade vanliga sammandragningar nån gång. Senare på kvällen, när jag hade vilat mycket och bara satt och tog det lugnt så fick jag ont i ryggen, så som jag mindes att värkarna i början kändes när förlossningen drog igång med dottern. Gick över. Vaknade nu inatt ca 2-2.30 av att jag fick samma ont i ryggen, ändrade ställningar men det onda bara kommer och går, ibland ihållande länge och ibland kortare. Tog två alvedon för ca....30-40 min sen men det slutar inte. Men magen verkar inte bli hård. Skit störigt! Får väl ringa förlossningen... eller är tydliga förvärkar vanligt som omföderska?

Fattar ingenting.

• Haiduchi

Hej ja jag ringde förlossning, hon tyckte det lät som "bara" fogarna och eftersom magen inte blir hård är det ingen fara. Men skit vad ont det gör. Men ansträngde mig väl mer än annars igår på kalaset så det slog bakut totalt med fogarna. Usch. Fortfarande väldigt ont.

Svar på tråden BF 1-15 Juli