Inlägg från: Treansresa |Visa alla inlägg
  • Treansresa

BF 1-15 Juli

Haiduchi skrev 2017-02-16 22:40:07 följande:

Haha ja verkar klart vara en pojkdominerad grupp :)

Var hos en kompis idag och fick en ursöt liten overall som hon haft. Det enda hon hade kvar i den stl typ, haha. Men var så fin, sa att kalla sommarkvällar och om man sitter ute kan den säkert funka toppen. Svensk sommar vet man ju ändå aldrig hur den kan bli, haha.

Men alltså hur klär man en alldeles nyfödd i sommar?! Min dotter kom i mars så ingen aning. Tror inte man kommer ha typ kortärmade bodysar eller så, eller ?

Verkligen mycket pojkar:)

Min äldsta är född i juni. Hon hade ofta små klänningar, kortärmade bodysar,tunna byxor och ibland bara blöja:) hade en filt med jämt också:) nu är sommaren inte lika bra här så kommer köra mycket tunna heldresser. Oj vad jag längtar!!
  • Treansresa

Jag tycker det är riktigt.läskigt med moderkakan i framvägg. Är första gången jag har det denna gången. Jag har känt av bebisen tidigt i grav, men väldigt sällan och nu är de typ 2-4 dagar mellan varje gång jag känner. Hinner bli riktigt orolig mellan gångerna då ja endå är i v 19 nu. I v 19 kändes sparkarna utanpå i min förra graviditet :( hoppas det blir mer och tydligare snart.

• Treansresa
    KaffeOchHybris skrev 2017-02-18 16:34:06 följande:

Jag känner också hugg då och då. Ett par gånger då jag gått snabbt har jag känt att jag måste pausa att par sekunder. Mensvärk har jag inte känt av men jag har hört att det ska vara ganska vanligt!

Idag har jag klätt upp mig lite. Tills idag har jag bara valt outfits som döljer magen, vilket är ganska trist då jag alltid gillat mer figursydda kläder. Kan inte riktigt komma över känslan av att jag bara blivit fet och inte gravid (inte för att det är något fel med att vara mullig, men jag får ångest av att gå upp i vikt). Kanske känner någon likadant? Erbjuder lite magbilder dagen till ära (första gången jag använder en selfiestick också, kanske märks).

Vilken fin klänning och kofta! Riktigt stilrent.
  • Treansresa
    Newbie84 skrev 2017-02-19 10:26:09 följande:

Har också min i framvägg men börjat känna lite nu, hade så i min förra graviditet och då kände jag dagligen från typ v22-23

Vilken vecka är du i nu? Då får jag ha lite is i magen och tålamod. Är ju inte så länge kvar tills dess.
  • Treansresa
    Newbie84 skrev 2017-02-19 18:19:56 följande:

Gick precis in i v 22. Nu börjar jag känna lite mer

Okej. Man är ju ivrig att känna den lilla mycket! Hoppas den ger sig till känna mera snart:)
  • Treansresa
    AnnnaEm skrev 2017-02-20 10:08:47 följande:

Ska på rul idag????, så himla nervös!!

Lycka till:)
  • Treansresa
    Gameofthrones123 skrev 2017-02-22 21:05:57 följande:

Alltså vad många grabbar det blir!! :D

Haha det är helt sjukt mycket pojkar i juli. :) enligt teorin borde många legat på äl i oktober/november:)
  • Treansresa

Tänkte kolla om någon här har tips på en bra babysitter? Vill ha en enkel som går att använda korta stunder från start.

• Treansresa
    narie24 skrev 2017-02-23 19:38:31 följande:

Vi fick ärva en babybjörn som var jättebra. Användes mkt till båda barnen. Den hade tre lägen och var lätt att flytta med sig.

Ska börja leta på Blocket snart har jag tänkt.

Newbie84 skrev 2017-02-23 19:20:03 följande:

Vi hade en babybjörn som fungerade super

Tack! Man kanske ska kolla på en sådan:)
  • Treansresa

Här växer det och gror. Är mycket er. Större än sist.och det oroar mig då jag trivts med att vara liten. Men hoppas det fortsätter stanna av lite:) bilden är dock en vecka gammal, 19+0.

Svar på tråden BF 1-15 Juli