40+ barn 2017?
Tror jag testar imorgon, kan nog inte hålla mig.
Kram
Hej.
Jag hoppar in här om det är ok.
Har fyllt 40 och försöker att bli gravid med en privat donator. Har försökt i 4 cykler. Började med Pergotime förra månaden.
Just nu är jag på cd6 och bara väntar.
Har mindre molvärk idag men det känns, igår kväll var det hemskt, kändes som om jag skulle få mens när som helst. Illamåendet blev också värre igår men bättre idag även om jag kände av det när jag vaknade. Nu känns det dock bättre efter att jag har ätit frukost :) Funderar på om det kan vara så att min progesteron halt har ökat efter att jag tog pergotime och att det är det som gjort att jag mår illa nu. Har ju haft kort lutealfas men kunnat förlänga den med progesterall så skulle det vara så att min progesteronhalt ökat med hjälp av pergo är det ju bara bra. Illamåendet kan jag iofs vara utan men om det hjälper oss att få + kan jag leva med det :)
Aha, då var det som jag misstänkte att pergo ökar progesterall, det är ju kanon för jag lider nog brist på det :)
Såg nu vilket spännande yrke du har :)
Någon som använder progesterall som kan berätta när i cykeln ni börjar?
Jo jag har förstått att man kan få en hel del biverkningar när man tar pergotime. Problemet är att jag har bara läst att man kan få biverkningar när man går under behandling....Räknar man behandling hela cykeln som man tar pergotime, eller är det bara när man äter tabletterna?
När jag åt tabletterna kände jag inget de första dagarna men dag 4 började jag få en del molvärk men inget mer. Dagen före ÄL fick jag väldigt ömma bröst, vid ÄL fick jag ÄL värk från helvetet, dagen efter ÄL tillkom illamående och illamåendet har fortsatt av och till sen dess, likaså molvärken. Idag först verkar det som om molvärken har ersatts av en mer kramande känsla i livmodern, däremot blev jag väldigt trött igår och det har fortsatt idag och så fryser jag. Tror allt beror på pergotime för jag är ju bara på ÄL + 6 idag. I varje fall är jag säker på att det jag kände direkt efter ÄL berodde på pergon, tröttheten och att jag fryser kanske kan vara ett tidigt gravsymptom, hoppas det i varje fall :)
Hur går det för dig, några känningar? När ska du testa igen? Jag tycker tiden går sjukt långsamt nu och vill helst sova och inte vakna förrän testdagen
Vi skriver visst samtidigt Jag har egentligen svårt för att säga när jag har BIM för normalt har jag kort lutealfas, men om jag räknar 28 dgr från mensens första dag har jag BIM den 18:e.
Är som sagt trött och mår illa av och till, sen en kramande känsla i livmodern, annars inga symptom. Just detta kramandet har jag haft tidigare måander också och så har jag varit trött, men inte så trött som jag var igår och idag för jag kan knappt hålla mig vaken.
Frågade ovan hur du mår och när du kommer testa igen?
Håller tummarna för att både din och min trötthet är tidiga tecken :)
Javisst går tiden långsamt! Jag måste vänta 6 dgr till OM jag klarar av att vänta till ÄL +11... Risken är stor att jag testar dagen innan, är karaktärslös när det kommer till graviditetstester
Håller tummarna för dig den 11:e!
Wow, stort GRATTIS, vad glad jag blir Hur många dagar var du idag efter ÄL och hur många dagar efter ÄL testade du senast? Vilket testa använde du nu?
Jag tog ett test idag ÄL + 7 men det var givetvis negativt. Hade egentligen inte trott ngt annat heller då det inte var ett testa tidigt så jag vet egentligen inte varför jag tog testet
Stort GRATTIS igen, så härligt och det ger hopp till en annan ska du veta :)
Hur går det för er?
Blev inget förra månaden :( Nu har jag påbörjat en ny pergokur, denna gången dubbel dos. Tar sista tabletten imorgon, sen blir det till att invänta ÄL och hoppas på det bästa... Hoppas att allt är gått med dig?
Mina appar verkar ganska överens om att ÄL varit så jag drar ingång med progesterone ikväll.