Inlägg från: Too tiki |Visa alla inlägg
  • Too tiki

40+ barn 2017?

Mjölk skrev 2017-01-05 18:26:38 följande:
    Ja, det visar ju på aktivitet! Bra!!! Men man vet ju aldrig. ????

Tror jag testar imorgon, kan nog inte hålla mig.

Kram
    Nu är jag nyfiken, har du testat? :) Hoppas och håller tummarna för att du ser ett + om du testat! Kramar
  • Too tiki
    Mjölk skrev 2017-01-06 09:57:17 följande:
    Hej! Vaknade kl 6 o var kissnödig så gjorde testet då vilket var negativt. Blä! Nåja, nu inbillar jag mig också att mensen är på väg. Men får se. Väntar till bim nu.
    Trist :( Du är väl på BIM -5 nu så det är ju tidigt, ge inte upp, chansen finns kvar :)
  • Too tiki
    Mjölk skrev 2017-01-06 10:13:25 följande:
    Jo trist och ja tidigt. Chansen finns ju men vi gjorde bara ett försök. Och nu känns det som om mensen är på g. Brukar kunna känna den flera dagar innan. Nåja, bara att vänta. Hur är det själv?
    Har mindre molvärk idag men det känns, igår kväll var det hemskt, kändes som om jag skulle få mens när som helst. Illamåendet blev också värre igår men bättre idag även om jag kände av det när jag vaknade. Nu känns det dock bättre efter att jag har ätit frukost :) Funderar på om det kan vara så att min progesteron halt har ökat efter att jag tog pergotime och att det är det som gjort att jag mår illa nu. Har ju haft kort lutealfas men kunnat förlänga den med progesterall så skulle det vara så att min progesteronhalt ökat med hjälp av pergo är det ju bara bra. Illamåendet kan jag iofs vara utan men om det hjälper oss att få + kan jag leva med det :)
  • Too tiki
    HoppasPåEnTill skrev 2017-01-06 10:03:06 följande:

Hej.

Jag hoppar in här om det är ok.

Har fyllt 40 och försöker att bli gravid med en privat donator. Har försökt i 4 cykler. Började med Pergotime förra månaden.

Just nu är jag på cd6 och bara väntar.

Välkommen :)
  • Too tiki
    Mjölk skrev 2017-01-06 10:13:25 följande:
    Jo trist och ja tidigt. Chansen finns ju men vi gjorde bara ett försök. Och nu känns det som om mensen är på g. Brukar kunna känna den flera dagar innan. Nåja, bara att vänta. Hur är det själv?
    Glömde skriva att tempen var högre idag också och fetility friend har markerat att jag hade ÄL för 3 dgr sedan precis som jag trodde :) Idag har jag börjat med progesterall och hoppas att det hjälper till lite om det är så att ett ägg vill boa in sig :)
  • Too tiki
    Mjölk skrev 2017-01-06 13:00:41 följande:
    Too tiki skrev 2017-01-06 10:38:46 följande:

Har mindre molvärk idag men det känns, igår kväll var det hemskt, kändes som om jag skulle få mens när som helst. Illamåendet blev också värre igår men bättre idag även om jag kände av det när jag vaknade. Nu känns det dock bättre efter att jag har ätit frukost :) Funderar på om det kan vara så att min progesteron halt har ökat efter att jag tog pergotime och att det är det som gjort att jag mår illa nu. Har ju haft kort lutealfas men kunnat förlänga den med progesterall så skulle det vara så att min progesteronhalt ökat med hjälp av pergo är det ju bara bra. Illamåendet kan jag iofs vara utan men om det hjälper oss att få + kan jag leva med det :)

Pergotime kanske ökar det också ja. ???? Jag är inte så kunnig inom det där men man kam säkert läsa sig till vad det gör. Jag jobbar visserligen på en fertilitetsklinik men jobbar på labb så har inte satt mig in i själva behandlingar så mkt. ????

Hursom så känns detsom positivt att du mår illa! Håller tummarna.

Aha, då var det som jag misstänkte att pergo ökar progesterall, det är ju kanon för jag lider nog brist på det :)

Såg nu vilket spännande yrke du har :) 

• Too tiki
    HoppasPåEnTill skrev 2017-01-08 17:20:45 följande:

Någon som använder progesterall som kan berätta när i cykeln ni börjar?

Denna månad väntade jag tills fertilityfriend satte ut att jag hade haft ÄL. Tidigare månader började jag 48 tim efter positivt ÄL test med väntade denna månad för jag ville vara säker på att ÄL hade varit och för att inte störa ÄL. Jag har kort lutealfas och använder krämen för att förlänga den. Det viktigaste är att man vet att man haft ÄL för annars kan krämen skjuta upp ÄL...
  • Too tiki
    Mjölk skrev 2017-01-07 02:53:11 följande:
    Ja förmodligen är det så. Pergotime har ju också en hel del biverkningar. Kolla upp! Bla illamående o molvärk.

Ja, det är spännande. Vi bygger ut nu så snart har vi större labb. ????

Jo jag har förstått att man kan få en hel del biverkningar när man tar pergotime. Problemet är att jag har bara läst att man kan få biverkningar när man går under behandling....Räknar man behandling hela cykeln som man tar pergotime, eller är det bara när man äter tabletterna?

När jag åt tabletterna kände jag inget de första dagarna men dag 4 började jag få en del molvärk men inget mer. Dagen före ÄL fick jag väldigt ömma bröst, vid ÄL fick jag ÄL värk från helvetet, dagen efter ÄL tillkom illamående och illamåendet har fortsatt av och till sen dess, likaså molvärken. Idag först verkar det som om molvärken har ersatts av en mer kramande känsla i livmodern, däremot blev jag väldigt trött igår och det har fortsatt idag och så fryser jag. Tror allt beror på pergotime för jag är ju bara på ÄL + 6 idag. I varje fall är jag säker på att det jag kände direkt efter ÄL berodde på pergon, tröttheten och att jag fryser kanske kan vara ett tidigt gravsymptom, hoppas det i varje fall :)

Hur går det för dig, några känningar? När ska du testa igen? Jag tycker tiden går sjukt långsamt nu och vill helst sova och inte vakna förrän testdagen

• Too tiki
    Mjölk skrev 2017-01-08 18:29:17 följande:
    Hur är det nu för dig? När är bim?

Vi skriver visst samtidigt Jag har egentligen svårt för att säga när jag har BIM för normalt har jag kort lutealfas, men om jag räknar 28 dgr från mensens första dag har jag BIM den 18:e.

Är som sagt trött och mår illa av och till, sen en kramande känsla i livmodern, annars inga symptom. Just detta kramandet har jag haft tidigare måander också och så har jag varit trött, men inte så trött som jag var igår och idag för jag kan knappt hålla mig vaken.

Frågade ovan hur du mår och när du kommer testa igen?

• Too tiki
    Mjölk skrev 2017-01-08 18:55:18 följande:
    Hej! Ja vi skrev visst samtidigt. ????

Jag har ingen aning hur man räknar med Pergo men antar att biverkningarna kommer när man tar dem plus en period efter?

Jag mår bra men har faktiskt mått lite illa från o till samt varit mycket tröttare och haft molvärk från o till. Ska testa igen på bim-dagen, 11:e. Tiden går låååååångsamt!

Håller tummarna för att både din och min trötthet är tidiga tecken :)

Javisst går tiden långsamt! Jag måste vänta 6 dgr till OM jag klarar av att vänta till ÄL +11... Risken är stor att jag testar dagen innan, är karaktärslös när det kommer till graviditetstester

Håller tummarna för dig den 11:e!

• Too tiki
    Mjölk skrev 2017-01-10 13:06:03 följande:

Wow, stort GRATTIS, vad glad jag blir Hur många dagar var du idag efter ÄL och hur många dagar efter ÄL testade du senast? Vilket testa använde du nu?

Jag tog ett test idag ÄL + 7 men det var givetvis negativt. Hade egentligen inte trott ngt annat heller då det inte var ett testa tidigt så jag vet egentligen inte varför jag tog testet

Stort GRATTIS igen, så härligt och det ger hopp till en annan ska du veta :)

• Too tiki
    Mjölk skrev 2017-01-10 17:58:48 följande:
    Tack! Känns overkligt. Tog ett test till nyss o det var också positivt. Jag testade med graviditetskollens testa-tidigt på bim-5 o det var neg. Sen idag med jobbets HcG-test bim-1. Och graviditetskollens vanliga test för en stund sedan o det var också positivt.
    Tack för svar! Jättegrattis igen, så himla kul och hoppingivande :)
  • Too tiki
    Mjölk skrev 2017-01-22 20:49:15 följande:

Hur går det för er?

Blev inget förra månaden :( Nu har jag påbörjat en ny pergokur, denna gången dubbel dos. Tar sista tabletten imorgon, sen blir det till att invänta ÄL och hoppas på det bästa... Hoppas att allt är gått med dig?
  • Too tiki
    Mjölk skrev 2017-01-23 17:00:50 följande:
    Bra, håller timmarna för att det går vägen då! ????
    Too tiki skrev 2017-01-23 13:26:25 följande:

Blev inget förra månaden :( Nu har jag påbörjat en ny pergokur, denna gången dubbel dos. Tar sista tabletten imorgon, sen blir det till att invänta ÄL och hoppas på det bästa... Hoppas att allt är gått med dig?

Just det, såg i annan grupp, hoppas det går vägen denna gång! När är ÄL?

Det går bra men har blött de senaste dagarna lite grand. Inte så kul, tänkte be läkare på jobbet kolla mig imorgon.
    Jag bör ha ÄL den 30:e om den kommer som förra månaden. Nu har jag ju börjat med pergo på dag 4 (förra gången började jag på dag 3) så eventuellt kommer ÄL någon dag senare. Hoppas inte det för det känns som en hel evighet tills dess nu redan :)

Låter inte bra med blödningen men många får blödning i början av graviditeten så det behöver inte vara något. Jag fick störtblödning med min 3:e innan jag visste att jag var gravid och allt gick bara bra :) Var ute och sprang och när jag kom hem fick jag plötsligt denna störtblödning. Vid graviditet nr 2 fick jag också en störtblödning men då visste jag att jag väntade barn. Allt gick bra då också men jag blev såklart jätterädd att jag hade fått missfall så det tog ett tag innan det gick in att allt var bra. Håller tummarna för att allt ser fint ut för dig imorgon..tänker på dig Hjärta
  • Too tiki
    Too tiki skrev 2017-01-24 09:46:55 följande:
    Jag bör ha ÄL den 30:e om den kommer som förra månaden. Nu har jag ju börjat med pergo på dag 4 (förra gången började jag på dag 3) så eventuellt kommer ÄL någon dag senare. Hoppas inte det för det känns som en hel evighet tills dess nu redan :)

Låter inte bra med blödningen men många får blödning i början av graviditeten så det behöver inte vara något. Jag fick störtblödning med min 3:e innan jag visste att jag var gravid och allt gick bara bra :) Var ute och sprang och när jag kom hem fick jag plötsligt denna störtblödning. Vid graviditet nr 2 fick jag också en störtblödning men då visste jag att jag väntade barn. Allt gick bra då också men jag blev såklart jätterädd att jag hade fått missfall så det tog ett tag innan det gick in att allt var bra. Håller tummarna för att allt ser fint ut för dig imorgon..tänker på dig Hjärta
    Såg nu att du svarat igår så och att det är idag du ska kolla med läkaren.
  • Too tiki
    HoppasPåEnTill skrev 2017-01-24 09:56:59 följande:

Mina appar verkar ganska överens om att ÄL varit så jag drar ingång med progesterone ikväll.

Spännande, håller tummarna för att februari blir er månad :)
Svar på tråden 40+ barn 2017?