• InnanVäntansTider

IVF Januari 2017

Hej, tänkte hoppa in här om ok. Försöker att inte vara en familjelivsnarkoman men känns som att det är så skönt att ventilera ändå. Vi gör ICSI pga manlig faktor (inget större problem, lite trötta simmare bara.) jag är 34 år och vi gjorde vårat första ivf i augusti, jag blev gravid, men slutade i MA v8, cytotec och sen skrapning några veckor senare. Då fick jag cystor och mensen kom inte igång så åt p-piller en månad och igår gjorde vi vårat första FET med en 5-dagars blastis som börjat kläcka. Har testdag den 8e men ska börja om med korta protokollet om jag får mens innan. Har två ägg i frysen men de är privata och vill gärna börja landstingsförsök om detta inte skulle funka. Var ligger ni i behandlingen? Någon som har plussat redan?

• InnanVäntansTider
    Sandrahedin skrev 2017-01-28 10:24:20 följande:

Hallå! Igår var jag inne och fick tillbaka ett ägg :D dom plockade fyra ägg varav tre såg jätte fina ut. Dom skulle ringa nästa vecka och tala om ifall någon av dom andra två hamnar i frysen :) känns så overkligt nu! Att jag faktiskt har ett litet embryo i mig. Så nu är det bara hålla tummarna att den lilla stannar där :)

Åh lycka till! Antalet har mindre betydelse utan kvalitén som räknas så 3st jättefina låter bra!
  • InnanVäntansTider
    Milla8101 skrev 2017-01-29 22:10:29 följande:

Hej o välkommen

Så du har satt tillbaka ett ifrån frysen och om du får mensen så kör du igång direkt?

Det är ingen som har testat riktigt än, vi är 3 som ska göra det på fredag.

Tack! Ja precis, får jag mens så blir det innan officiell testdag så får se hur det går. Vilken ruvdag är ni på på fredag? Jag fick positivt svar på ruvdag 10 med en 2-dagars sist om det hjälper. Nu kommer jag nog testa torsdag-fredag som är ruvdag 6-7 men då med en 5-dagar blastis.

Läste någon som tycker lutinusen är värst och det kan jag verkligen hålla med om!!

Lycka till alla!
  • InnanVäntansTider
    Milla8101 skrev 2017-01-30 09:24:28 följande:

Jag är på ruvardag 9 , lutinus är värst mitt på dan eftersom vi är o åker skidor just nu :)

Kan man testa tidigare med en 5 dagars blastis?

Ja usch för lutinus och skidor! Det var ganska hemskt när det var sensommar och varmt också. Men vad gör man inte.. Nu behöver jag bara ta 2ggr per dag och hjälper mycket att slippa mitt på dagen. Kämpa på bara och skönt med lite skidåkning så man kan tänka på annat :)

Ja jag har testdag 4 dagar tidigare med blastis och tänker att när jag plussade sist så var det på rd10 med 2-dagars så rd7 kanske borde ge utslag nu men det där kan ju variera. Jag håller mig några dagar iaf.
  • InnanVäntansTider
    Life02 skrev 2017-01-30 11:28:50 följande:

Insättning av 5 Dagars om 2,5tim. Denna veckan kommer bli den längsta i mitt liv!!

Håller tummarna! Vilket försök är det?
  • InnanVäntansTider
    Milla8101 skrev 2017-01-30 17:44:51 följande:

Då är jag på dag 12 om jag räknar från äggplock! Det borde vara logiskt med mens 2 veckor efter Äp lr? Fick min mens den 2 jan o min cykel är oftas 28 dagar! Så nu i dagarna bör jag få min mens isåfall, lr blir det lite skev nu när man tryckt i sig massa hormoner?

Ja BIM kan bli försenad efter alla hormoner så det är lite lurigt. Jag läste precis ovan om Emsoff som tycker att man ska vänta och det har jag full respekt för. För mig funkar det tvärtom, jag testar gärna när det skulle kunna vara möjligt med ett plus, sen kanske jag skulle göra det varannan dag fram till TD om minus, då känner jag att man får ett mindre fall ner om det fortsätter vara negativt. Blir det däremot positivt innan officiell TD så får man ju verkligen ta det med vetskapen att det är tidigt och kanske inte fortsätter att vara positivt vid td men jag kände mig iaf mycket lugnare med vetskapen att det går vilket det aldrig gjort för mig tidigare. Men som sagt, alla är vi olika och man får ha respekt för det som passar andra. Efter att ha genomgått ett riktigt missfall så låter det ändå positivt att gynekologerna inte ser en biokemisk graviditet som en riktigt graviditet och därmed inget missfall för der skulle bara kräva längre väntan innan man får prova igen (man måste ha en mens emellan normalt)

Hälsningar

Fröken otålig
  • InnanVäntansTider
    Xantan85 skrev 2017-01-31 15:52:37 följande:

Gulle dig!! Vi hade två embryo kvar idag, båda fick högsta möjliga betyg så ett är insatt och ett till frys, alla var så positiva och sa att allt så bra ut som de kan, ett perfekt embryo som la sig högt upp vid slemhinnan som var 16 mm tjock!!! Jag känner mig lugn och helt överlycklig!

Vad roligt att det känns så bra. Lycka till nu!
  • InnanVäntansTider
    Milla8101 skrev 2017-01-31 18:25:04 följande:

Ja usch för sommaren o lutinus :) behöver du inte ta 3 st varje dag, lyllos dig!

Lycka till när du väl testar! :)

Tack och detsamma!
  • InnanVäntansTider
    Karins08 skrev 2017-02-01 14:39:22 följande:

Nej. Så för min del gick det inte vägen

Lider med dig.. Nya tag när ni orkar och lycka till.
  • InnanVäntansTider
    AnnZoo81 skrev 2017-02-02 13:59:44 följande:

Testade imorse. Visade minus. Blev så klart ledsen även om jag borde ställt in mig på att det skulle ske.

Ringde SU och dom sa att det var tidigt men oki att testa och att resultat nog stämmer ändå. Men jag fick välja om jag skulle fortsätta med Lutinus några dagar till och testa i helgen igen. Eller sluta idag och invänta mensen som troligtvis hålls tillbaka av Lutinus. Skulle ringa när mensen kommit igång ordentligt så skulle doktorn se över hur behandling gått och se om någon förändring ska göras och sen någon gång mars/april börja om igen.

Idag känner jag mig ordentligt deppig. Fallit i gråt flera gånger på toaletten. Men inte mycket att välja på bara samla sig och gå ut och jobba. Sjukt avis på alla gravida nu.

Lycka till! Jag hoppas det går vägen för dig.

Åh beklagar...förstår att det är deppigt och låt dig själv vara nere lite innan ni tar nya tag och kämpar vidare. Det här är en pers vi går igenom. Styrkekramar till dig
Svar på tråden IVF Januari 2017