• InnanVäntansTider

IVF Januari 2017

Milla8101 skrev 2017-02-02 17:07:46 följande:

Lite mer åt det ljusrosa, kommer mest när jag kissat, så visst kan det vara något annat, men man blir ju skraj. Har rätt ont i nedre delen av magen och det vet jag att jag hade när jag väntade våran son, så lite grav symtom känner jag. Det är ju iallafall något. Lever nu på hoppet:)

Hur mår du? Förstår att det är jobbigt :(

Det kan ju vara lutinus och slemhinnorna som blir sköra. Håller tummarna för att det är det och att det blir positivt resultat!
  • InnanVäntansTider
    Fru Justitia skrev 2017-02-02 09:51:22 följande:

Hej,

Jag hoppar gärna in här.

Jag började också nedreglera med Synarela. Sprayade i varsin näsborre morgon och kväll.

Efter UL + blodprov fick jag börja med injektioner: Menopur + Bemfola.

Bemfola var mkt bättre för mig som är spruträdd då den ser ut som en penna och påminner om Otrivellsprutan fast mkt mindre. Nålen var tunnare och därmed lättare att sticka sig med. Så jag upplevde den som enklare än Menopur sprutan.

Var på UL + blodprov efter ca 6 dgr. Då syntes 6st blåsor. Kändes så lite men vet ju att antal inte spelar någon roll utan det är kvalité som är viktigt. Att få till det där GULD-ägget.

Tog Otrivell i sön kväll.

Hade ÄP i tis och då fick de ut 13st(!!) ägg. Blev väldigt överraskad och glad!! : -)

Fick i ons veta at 8st blivit befruktade på naturlig väg. Så underbart!!

På sön är det dags för insättning och jag hoppas och ber att vi hittar just det där fina GULD-ägget som delat sig fint och som även kommer att stanna i min livmoder. Det är min största oro att trots fina och bra resultat så tar det sig inte.

Det är vår sista chans så det är mycket tankar och känslor i omlopp nu. Vi har inte råd med fler försök och åren går så "this is it".

Vi VILL så gärna och längtar så. Har försökt i över ett år.

Gjorde ett misslyckat FET i feb-16 och ett misslyckat IVF i april-16.

Låter som en riktigt lovande start! Lycka till nu!
  • InnanVäntansTider

Jag testade positivt imorse (lite före testdag men BIM imorgon)! Har känt molvärk sen i måndags efter FET i fredags så kom inte som någon stor förvåning. Är förstås jätteglad men kommer vara nervöst fram till första vul då vi sist bara såg ett svagt tickande hjärta för att sen inget alls veckan därpå... Lycka till allihopa!

• InnanVäntansTider
    Milla8101 skrev 2017-02-03 08:30:38 följande:

Ja jag hoppas verkligen att det är så, fick ju plus på Stickan men det kan ju skita sig ändå. Får försöka vara lugn o tänka positivt. Nu har jag blött lite i 2 dagar så det borde sluta om det bara är lutinus och slemhinnorna väl?

Grattis till plusset! :)

Var det officiell testdag idag? Jag hade rosa på lutinus applikatorn en vecka ungefär förra gången. Jag tror att du kan vara lugn i att du är gravid och det är definitivt ett delmål så stort grattis!! Sen är det klart att första trimestern innebär risker men fira delmålen tycker jag!
  • InnanVäntansTider
    Milla8101 skrev 2017-02-03 08:34:36 följande:

Tack, :)

Jag skulle återkomma hur min blödning utvecklar sig. Har inte fått något datum för ul än? Vet du ungefär när man gör det?

Brukar vara efter 7 fullgångna veckor nån gång på min klinik. Alltså typ 7+2 (vilket är graviditetsvecka 8 så räknar appar etc men inte barnmorskorna)
  • InnanVäntansTider
    Milla8101 skrev 2017-02-03 10:11:26 följande:

Dom räknar från din sista mens första dag, ( tror jag) så jag är då i v 4 fick min mens den 2/1.

Men visst borde man räkna från det att det befruktades, men det vet dom ju inte säkert när det blir på vanligt vis.

Jag tror de räknar 2v innan äggplock på min klinik så kan skilja lite från mensens första dag som är standard för vanlig befruktning
  • InnanVäntansTider
    Milla8101 skrev 2017-02-03 10:15:00 följande:

[quote=77373959][quote-nick]Xantan85 skrev 2017-02-03 08:28:48 följande:[/quote-nick]

Oj vad mycket som har hänt i tråden!!! Stort grattis till era plus tjejer!!!

Och jag beklagar verkligen till er som behöver starta om igen...

Själv trippar jag runt på tårna här hemma och önskar att jag kunde testa snart! Vill så gärna veta...!! Kollar på bilden av embryot typ varje dag och de är så häftigt! Någon sa att de ser ut som att det håller på att kläckas på bilden, fast jag vet inte hur man ser det! Haha

Hur räknar man ruvardagarna? Räknas insättningsgarantin som 1 eller dagen efter?

Ha en fin dag alla!!

[/

Tack :)

Jag vet inte exakt hur man räknar, jag fick det förklarat av en annan i gruppen , men kommer inte ihåg exakt. Endel räknar ruvar dag från det att dom sätter in, Endel räknar från det att det befruktades, det är ju några dagar till på ägget som egentligen befruktas inne i dig.

Ruvardag 1 är dagen efter insättning så insättning är dag 0.
  • InnanVäntansTider
    anina skrev 2017-02-03 10:22:17 följande:

Det har hänt en del i tråden sedan jag läste för ett par dagar sen. Jag läser ofta alla inlägg, men skriver inte jätteofta. Vissa dagar orkar man inte skriva, trots att inget speciellt har hänt. 

Beklagar ni som har fått så tråkiga besked. Tänker på er och hoppas att ni snart kan ta nya tag och få ert plus. 

Och stort grattis ni som har fått plus. Nu hoppas ni att det håller i sig och blir kanon. 

Vi gjorde äggplock igår. 15 ägg blev det. =) Nu sitter jag och väntar nervöst på samtalet om något blev befruktad eller eventuellt hur många. 

Kram på er alla

Grattis till många ägg och lycka till!
  • InnanVäntansTider
    anina skrev 2017-02-03 12:13:18 följande:

De har redan ringt. 10 ägg blev befruktade. =)Så nu är det inbokat återföring på dag 5, på tisdag. Oh så nervöst.

Wow vilket resultat! Grattis! Har aldrig hört om så många faktiskt. Vad roligt! Varför gör ni ivf och vilka sprutor fick du? Första gången? Låter som en toppenkur iaf. Lycka till nu
  • InnanVäntansTider
    anina skrev 2017-02-03 12:52:16 följande:

Ja vad jag har förstått så är det jättebra. Tack. =)Vi gör IVF för att jag har endometrios och ingen ägglossning pga det. Jag var först nedreglerad i 3 månader i väntan på remiss. Sedan har jag tagit Puregon 150 enheter. Ja det är första gången. Tack. =)

Lycka till du med. =) Hur känns det? Känner du dig hoppfull? Har du fått nån tid för UL? 

Förstår om det varit nervöst då och måste kännas jätteskönt med sånt bra resultat! Grattis igen och fortsatt lycka till!

Jag är rätt lugn nu och absolut hoppfull. Sist mådde jag fruktansvärt illa och alla sa att det var så bra tecken och sen när vi kom på UL så var det bara ett svagt hjärta och det är väl min största mardröm att det ska hända igen men försöker inte tänka så mycket på det. Jag bestämde med barnmorskan att vi skulle boka det nästa vecka men det blir sist veckan i feb/första i mars.
  • InnanVäntansTider
    Skummen skrev 2017-02-04 11:44:43 följande:

Tack :)!

Japp, vi gjorde äggplock och allt då så 11 hamnade i frysen. Blev därmed första FET nu i januari men blir som sagt inte riktigt klok på det här med mensen. Logiskt sett så borde ju den inte påverkas eftersom jag inte tagit några hormoner alls. Men kroppen är ju konstig så man vet aldrig. Förstår däremot inte varför testdag inte är på samma dag som beräknad mens.

Men som vanligt lär den ju komma när som.

Jag håller med att det är konstigt att ha testdag så långt efter BIM men det har jag också (FET förra fredagen, BIM idag och TD nästa Tors) . Tar du lutinus? I så fall kan det påverka BIM tyvärr och så tror jag också att de sätter sen testdag för att de som är sena plussare inte ska oroa sig och kanske även för att det dom kallar kemisk graviditet ska räknas som just det och inte missfall (då måste man ju vänta in en mens innan man provar igen).

Jag testade iaf dagen innan BIM och blev tveklöst positivt och barnmorskan som jag pratade med sa att det bara var att gratulera. Om man gör det ska man inte bli stressad om det är negativt för hoppet finns förstås och blir det positivt får man vara medveten om att det är väldigt tidigt. Så resonerar jag :) Lycka till!
  • InnanVäntansTider
    Skummen skrev 2017-02-05 00:31:13 följande:

Stort grattis till plusset!

Ne, ingen lutinus eller någonting denna första FET sa de. Därför som jag blir så fundersam. Vågar inte heller testa. Orkar inte med att se ett minus. Ligger här och bävar för att mensen kommer samtidigt som jag oroar mig för att den inte ska komma och jag testar minus på måndag ändå.

Men vad roligt med ert plus. Hur många dagars odlad satte du in så att det visade plus så snabbt :)?

Tack! Då kan jag förstår ännu mer då att det är förvirrande men tror kanske ändå de tar i för de sena plussarna och även de med lång cykel och så har de standard för alla. Standard testdag verkar iaf min klinik ha, 17 dagar vid ET och 13 dagar vid FET (har haft två kompisar med samma td efter FET där trots olika cykler) Håller tummarna att det blir ett plus när du väl vill/vågar testa.

Jag fick faktiskt ett svagt streck på rd 4 nu med en 5 dagars men var så svagt att jag inte visste om jag var gravid eller ägglossningssprutan. Sen testade jag igen rd7 och då var det tveklöst plus. Men har som sagt riktigt td rd13, 5 dagar efter BIM.
  • InnanVäntansTider
    Milla8101 skrev 2017-02-05 08:21:27 följande:

Jag har ingen aning, men jag tror att mensen brukar komma 2 veckor efter uttag/insättning.

Plussade nu på morgonen igen dock lite starkare än i fredags. Tycker det är konstigt att läkaren fick det till neg igår.... Blir galen :(

Håller tummarna att det blir plus imorgon och läkarnas test visade fel!!
  • InnanVäntansTider
    Milla8101 skrev 2017-02-05 14:40:50 följande:

När har dom sagt att ni ska sluta med lutinus?

Har för mig att jag skulle ta ett par dagar extra plusset.

Jag skulle ta fram till testdag men en kompis skulle ta fram till vecka 12 så det varierar - säkert olika på olika kliniker men också beroende på varför man söker ivf
  • InnanVäntansTider
    Skummen skrev 2017-02-05 21:41:38 följande:

Okej, jag har TD imorgon vilket är 15 dagar efter insättning och fyra dagar efter BIM. Så det blir till att testa iaf. Konstigt ändå att kliniker har olika kan jag tycka. Håller tummarna..

Åh vad spännande - håller tummarna!
  • InnanVäntansTider

Wow! Vad många härliga plus det har kommit över helgen! Stort grattis till alla plus! Har missat lite på senaste tiden ser jag men jobbigt med överstimulering och fy vilken hemsk väntan du har Milla! Håller tummarna för bra besked i veckan!

• InnanVäntansTider
    Life02 skrev 2017-02-11 21:45:11 följande:

En fundering....

vi har 3 ägg i frysen och ska göra FET om 1 månad. Tar man ägglossningsspruta då eller man kör helt i sin egna cycel? Vad händer om man inte får ägglossning?

Du kanske fått svar men jag missade det i så fall. Det är olika på olika kliniker - på min tar man ägglossningsspruta - vul på dag 11 typ för att kolla när ägglossnings förväntas ske och sen ägglossningsspruta så att man kan göra FET och att det inte infaller lör el sön när kliniken är stängd. Har en kompis som gick på en annan klinik och där gjorde de varken vul eller tog ägglossningsspruta utan hon skulle bara kissa på ägglossningsstickor och ringa när hon fick utslag. Kändes sådär tyckte både hon och jag men nu är hon gravid i v20. Alla kliniker vill ju att det ska funka så de väljar väl metod utifrån vad de tror på. Lycka till med FET! Jag testade positivt på mitt första fet för någon vecka sen med en 5-dagars blastis!
Svar på tråden IVF Januari 2017