• Milla8101

IVF Januari 2017

Hej

Är det någon mer som drar igång med Ivf nu i Januari, själv så börjar vi med medicinering imorgon. Tänkte vi kunde följas åt på vägen kanske.

Naturligtvis så åkte jag även på en rejäl förkylning nu på nyår lagom till start :(

Jag är 36 år och min sambo är 38 år, vi har en pojk på 5 år, som kom till på vanligt vis.

Även då var det svårt att bli gravid. Så nu tog vi tag i det, jag hade väldigt lågt Amh värde 0,3 låg det på. 4-5 folliklar på varje sida men ganska små. Ena äggledaren var typ sluten så på den siden var det kört för äggen att ta sig igenom. Inte konstigt att det har tagit tid, nu i efterhand så har vi undrat varför vi inte tog tag i det tidigare.

Men nu är vi igång, vi håller alla tummar vi kan för att det ska gå vägen, har ju inte så många försök tyvärr :(

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-08 20:15
    Vi som är med i denna tråd!

Camilla (jag) 36 år, korta protokollet, 4 jan, äggplock v. 2-3, ivf 1
    Ammela 31år, långa protokollet, 17 jan , äggplock v 7, ivf 1
    Anna 30 år, långa protokollet , 25 okt , äggplock v 5, ivf 1
    Sofia 27 år, korta protokollet, 14 jan, äggplock v 4, ivf 1

Jag fyller på eftersom.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-10 17:43
    Sara 25 år, korta protokollet, ca 25 jan, äggplock ? Ivf 1
    Candra 26 år, korta protokollet, ca 11/1
    Jenny 35 år, korta protokollet, 20/1 ivf 2 (syskonförsök)
    Emma 38 år, långa protokollet, 11/1 äggplock v. 4, ivf 1
    Sandra 27 år, x protokollet, äggplock v? , ivf 1
    Karin 35 år, korta protokollet, 4/1 ivf 1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-13 06:45
    Sandra 31 år, långa protokollet, äggplock ? Ivf 1
    AnnZoo 81, långa protokollet, äggplock v.3 ivf 1
    Ivfbullen 30 år korta protokollet, sprutstart 11/1, ivf 2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-15 17:21
    Sandra 25 år, korta protokollet, sprutstart 12/1, ca äggplock v 4,

• Svar på tråden IVF Januari 2017
  • Emsoff
    Xantan85 skrev 2017-01-17 06:53:45 följande:
    Ja det är ju så det är, att man bara ska följa med, men det är ju svårt att slappna av när man inte vet om allt ser/är normalt!

Jag ökade min dos till 150 igår på sprutdag 6, idag börjar jag känna lite molande i magen, längtar till torsdag då jag får se om de växt till sig, men visst borde det rimligtvis bli äggplock nästa vecka?!

Hur många dagar har ni tagit den andra sprutan som ska hindra naturlig ägglossning?
    Jag tar ingen annan spruta. Jag tar ett nässpray. Men jag kör långa behandlingen.
  • Xantan85
    Emsoff skrev 2017-01-17 06:57:04 följande:

Jag tar ingen annan spruta. Jag tar ett nässpray. Men jag kör långa behandlingen.

Jag kör också långa, men jag har två paket av en annan spruta i kylskåpet också, och själva ägglossningssprutan! Vet dock inte när jag ska ta dom ???? men det säger dom väl ????
  • Karins08
    Milla8101 skrev 2017-01-16 21:44:15 följande:

Fick du reda på om dom va bra, öppnade dom sig lr vad dom nu ska göra. Hur såg du att det fanns kvar? Nu börjar jag bli nervös, tog ovitrelle sprutan precis.

Hoppas få besked idag på om de som plockades var bra. Men nervigt är det ju.

Jag hade ju så många äggblåsor, hade ju 19 innan vi drog igång ivf. Och de sa till mig att de tar dem som är mogna helt enkelt, att omogna var det ingen idé att plocka. Och man fick ju kolla på en skärm om man ville, så då såg jag de mindre som var kvar.

Och det går bra, jag är typ världens lipsill och tom jag klarade av det!
  • Milla8101
    Karins08 skrev 2017-01-17 09:04:04 följande:

Hoppas få besked idag på om de som plockades var bra. Men nervigt är det ju.

Jag hade ju så många äggblåsor, hade ju 19 innan vi drog igång ivf. Och de sa till mig att de tar dem som är mogna helt enkelt, att omogna var det ingen idé att plocka. Och man fick ju kolla på en skärm om man ville, så då såg jag de mindre som var kvar.

Och det går bra, jag är typ världens lipsill och tom jag klarade av det!

Då hoppas vi på ett positivt samtal idag.

Jag har ganska lång smärtgräns men nojjig blir ändå. Skriv gärna sen vad svaret blir.
  • Karins08
    Milla8101 skrev 2017-01-17 10:11:51 följande:

Då hoppas vi på ett positivt samtal idag.

Jag har ganska lång smärtgräns men nojjig blir ändå. Skriv gärna sen vad svaret blir.

Av mina 6 ägg så blev 5 befruktade. Så nu får man hoppas att de delar sig som de ska, exakt hur kvaliteten är får jag veta imorrn (evig väntan detta )

Och var inte nervös! Är säker på att det går bra och fikan efteråt var smarrig

Och du får också givetvis uppdatera, skickar positiva tankar till dig imorrn :)
  • AnnZoo81
    Karins08 skrev 2017-01-16 17:26:37 följande:

Vi har exakt samma tid!

Och sen 16 dagars väntan innan man får ta ett test (iaf för mig). Kul att vi är så synkade tycker jag!

Riktigt kul att vi är så synkade. :)

Hur känns det idag?
  • Life02

Så mycket spännande läsning!! Håller tummarna för alla. Jag har tagit Gonal F sen i fredags. Hyfsad låg dos, 112,5. Ikväll lägger jag till den andra sprutan (nervös) och imorgon VUL.

• Karins08
    AnnZoo81 skrev 2017-01-17 12:11:12 följande:

Riktigt kul att vi är så synkade. :)

Hur känns det idag?

Lite ont i magen ännu, kan inte gå så snabbt känner jag Men annars känner jag mig helt ok! Låg hela dagen i soffan, med en värmekudde på magen :) och idag är jag tillbaka på jobbet.

Hur mår du och har du fått veta hur dina ägg mår? :) (jag mailade kliniken, kunde inte hålla mig)
  • Frökenankare
    Karins08 skrev 2017-01-16 14:01:47 följande:

För min del gjorde det ont, men inte helt ohanterbart. Men jag är glad att det är över och du fixar det säkert bra! Kanske inte känner något alls

Och äggen ser de ju inte, de ser bara äggblåsor som tom skulle kunna vara tomma. Så kvalitet ser man först sen när de är ute.

Men själva blåsorna ska växa till sig, 17 mm iaf sa de till mig.

Håller tummarna för ditt VUL imorrn, berätta gärna hur det går!

Nu har jag gjort VUL, såg väl helt okej ut. 3 stora och runt 10 som ska växa till sig. Ökad dos till 150 och nytt VUL på fredag. Bara hålla tummarna! Hur mår ni alla?
  • AnnZoo81
    Karins08 skrev 2017-01-17 12:44:44 följande:

Lite ont i magen ännu, kan inte gå så snabbt känner jag Men annars känner jag mig helt ok! Låg hela dagen i soffan, med en värmekudde på magen :) och idag är jag tillbaka på jobbet.

Hur mår du och har du fått veta hur dina ägg mår? :) (jag mailade kliniken, kunde inte hålla mig)

Jag har ordentligt ont i magen. Glad att jag inte ska jobba hade aldrig funkat idag. I övrigt mår jag bra.

Vi får bara veta om något oväntat inträffar då ringer dem. Annars är allt oki menar dem.

Vad fick du för svar angående dina ägg?
Svar på tråden IVF Januari 2017