• Milla8101

IVF Januari 2017

Hej

Är det någon mer som drar igång med Ivf nu i Januari, själv så börjar vi med medicinering imorgon. Tänkte vi kunde följas åt på vägen kanske.

Naturligtvis så åkte jag även på en rejäl förkylning nu på nyår lagom till start :(

Jag är 36 år och min sambo är 38 år, vi har en pojk på 5 år, som kom till på vanligt vis.

Även då var det svårt att bli gravid. Så nu tog vi tag i det, jag hade väldigt lågt Amh värde 0,3 låg det på. 4-5 folliklar på varje sida men ganska små. Ena äggledaren var typ sluten så på den siden var det kört för äggen att ta sig igenom. Inte konstigt att det har tagit tid, nu i efterhand så har vi undrat varför vi inte tog tag i det tidigare.

Men nu är vi igång, vi håller alla tummar vi kan för att det ska gå vägen, har ju inte så många försök tyvärr :(

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-08 20:15
    Vi som är med i denna tråd!

Camilla (jag) 36 år, korta protokollet, 4 jan, äggplock v. 2-3, ivf 1
    Ammela 31år, långa protokollet, 17 jan , äggplock v 7, ivf 1
    Anna 30 år, långa protokollet , 25 okt , äggplock v 5, ivf 1
    Sofia 27 år, korta protokollet, 14 jan, äggplock v 4, ivf 1

Jag fyller på eftersom.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-10 17:43
    Sara 25 år, korta protokollet, ca 25 jan, äggplock ? Ivf 1
    Candra 26 år, korta protokollet, ca 11/1
    Jenny 35 år, korta protokollet, 20/1 ivf 2 (syskonförsök)
    Emma 38 år, långa protokollet, 11/1 äggplock v. 4, ivf 1
    Sandra 27 år, x protokollet, äggplock v? , ivf 1
    Karin 35 år, korta protokollet, 4/1 ivf 1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-13 06:45
    Sandra 31 år, långa protokollet, äggplock ? Ivf 1
    AnnZoo 81, långa protokollet, äggplock v.3 ivf 1
    Ivfbullen 30 år korta protokollet, sprutstart 11/1, ivf 2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-15 17:21
    Sandra 25 år, korta protokollet, sprutstart 12/1, ca äggplock v 4,

• Svar på tråden IVF Januari 2017
  • Sonav
    Life02 skrev 2017-01-17 20:33:47 följande:

@Sonav: är du redo för den sprutan? Känner mig lite nervös för hur jag ska ta den. Måste göra det strax!

@Life02: Var lite nervöst, men det gick bra tycker jag. Kände av substansen mer än Gonalen, men det gick över relativt snabbt. Hur gick det för dig?
  • Emsoff
    Sandrahedin skrev 2017-01-18 00:34:40 följande:

Hej allesammans :) jag har precis startat en blogg om min ivf resa. Om ni är nyfikna så får ni gärna gå in och kika på den, och om någon annan också har en blogg om detta så går jag mer än gärna in och läser eran upplevelse :) nouw.com/bebisresan

Jag har också en blogg som jag skrivit sen senaste missfallet. Ska försöka damma av den. Det är bra för minnet! Det är ju ibland en lång och krokig resa till ett barn. Skönt att inte behöva minnas allt i huvudet.
  • Life02

Hej allesammans :) jag har precis startat en blogg om min ivf resa. Om ni är nyfikna så får ni gärna gå in och kika på den, och om någon annan också har en blogg om detta så går jag mer än gärna in och läser eran upplevelse :) nouw.com/bebisresan

Tack så spännande!!
  • Life02

thetrip2017.wordpress.com/blogg/

Har också en blogg. Ni får gärna läsa om våra upplevelser där. Skriver mest för att man ska komma ihåg vad man går genom. Men kanske kan det också hjälpa någon annan som ska gå genom det eller är mitt i det!!

• Life02

@sandrahedin vi är exakt i fas. Vi ska med å VUL idag. Spännande att dela sen vad de sa!! Lite nervöst är det.

• Sandrahedin
    Emsoff skrev 2017-01-18 07:06:26 följande:

Jag har också en blogg som jag skrivit sen senaste missfallet. Ska försöka damma av den. Det är bra för minnet! Det är ju ibland en lång och krokig resa till ett barn. Skönt att inte behöva minnas allt i huvudet.

Ja men det är ju det! Man vill ju komma ihåg allt! :) Kan du länka till din blogg sen? :)
  • Sandrahedin
    Life02 skrev 2017-01-18 08:12:09 följande:

@sandrahedin vi är exakt i fas. Vi ska med å VUL idag. Spännande att dela sen vad de sa!! Lite nervöst är det.

Men va! Gud så spännande, jag har tid kl 11 i Huddinge. Vart går du någonstans ? :)
  • Sandrahedin
    Life02 skrev 2017-01-18 07:53:36 följande:

thetrip2017.wordpress.com/blogg/

Har också en blogg. Ni får gärna läsa om våra upplevelser där. Skriver mest för att man ska komma ihåg vad man går genom. Men kanske kan det också hjälpa någon annan som ska gå genom det eller är mitt i det!!

Så roligt att få läsa en annans upplevelse av det hela! :)
  • Life02
    Sandrahedin skrev 2017-01-18 08:23:43 följande:
    Men va! Gud så spännande, jag har tid kl 11 i Huddinge. Vart går du någonstans ? :)
    RMC i Malmö. Tid 13.30
    Lycka till!!!!
    Är det första försöket?
  • ammela

Jag har också startat en blogg.
    Frotillblomma.blogg.se
Svar på tråden IVF Januari 2017