• Sandrahedin

IVF Januari 2017

Xantan85 skrev 2017-01-18 19:15:42 följande:

Vad kul det är att läsa om hur det går för er alla, jag håller tummarna som en tokig för er! 

Skoj med alla bloggar också, tack!  jag har ingen blogg, men jag skriver så ärligt och öppet jag kan på min instragramsida padda_blir_prinsessa heter jag där om ni vill följa mig!

VUL och blodprover för andra gången denna vecka i morgon! Nervös som fasen alltså!!! 

Jag har redan hittat ditt instagram konto och följer redan dig :D Super kul!

Varför tar man blodprover? Va på mitt första VUL idag och fick inte ta några blodprover..?
  • Sandrahedin
    Xantan85 skrev 2017-01-19 08:58:35 följande:

Sitter och väntar på att få ta blodprover nu.. hade bara tre äggblåsor över 1 cm, typ 15 st under 1 cm, kändes inte så bra att dom var så små.. ingen aning om vad som händer nu, men min doktor tror att jag får höja dosen ytterligare på gonal F!

Fasen va ledsen jag känner mig nu..

På blodproverna kollar dom hormonnivåerna tror jag.

Jag hade också bara tre som var över 1 cm och totalt 10 blåsor.. du har rätt många iallafall :) dom växer till sig ska du se! Okej, ska på VUL nr 2 imorgon får fråga då..
  • Sandrahedin
    Xantan85 skrev 2017-01-19 21:24:15 följande:

Fick svar att Falun att öka gonal F till 225 enheter och ett tredje VUL på måndag! Tydligen skulle jag inte alls ge upp! ????????????????

Känns så skönt att dom tror att det kan gå vägen!

Hur länge har Du tagit sprutorna? Jag var på mitt andra VUL besök idag och fick också höjt till 225 enheter.. men min läkare lät mig välja om jag ville göra det eller avbryta.. såklart jag ville pröva, men blev lite osäker på om det har gått för många dagar eftersom han pratade om att avbryta. Jag har tagit totalt 9 sprutor med dagens (fredag)

Ska också på mitt tredje VUL på måndag. Håller tummarna för oss att vi lyckas under helgen! :)
  • Sandrahedin
    Frökenankare skrev 2017-01-20 09:37:45 följande:

Jobbiga besked, dom har inte växt som önskat. Nu ännu en höjd dos och ett nytt VUL på måndag. Blir en jävligt lång helg..

Fick lika besked idag.. jag hade två som var i bra storlek, resten var mindre.. fick en höjd dos till 225 enheter. Ska tillbaka på mitt tredje VUL på måndag. Jag fick dock välja själv om jag ville avbryta eller fortsätta. Svårt att bestämma det när man gör sin första ivf.. men jag ville såklart prova nu när man är igång.

Hur många dagar har du tagit sprutorna?

Blir det också ditt tredje VUL på måndag?

Usch, mår illa av all väntan.

Hållet tummarna för oss nu under helgen :)
  • Sandrahedin
    Milla8101 skrev 2017-01-21 09:12:53 följande:

Jag gjorde också 3 st UL innan Äp mina växte sakta, jag körde med sprutor i 12 dagar totalt och det är inte ovanligt. Inför Äp så var den största 18 mm sen var dom allt ifrån 14-17 mm det räckte för plock iaf. Fick ut 6 st ägg, 5 befruktades och idag ska vi se hur det har gått och förmodligen få ett tillbaka. Så fortsätt ett tag till, det kan hända mycket. Visserligen hade jag 350 enh.

Jaha.. på min läkare lät det som att chansern inte var så stora om jag skulle fortsätta.. men om det inte är helt ovanligt att köra så många dagar så känns det lite lättare och mera hoppfullt! :) oj så många ändå. Stort lycka till idag! :) jag jag fortsätter och håller tummarna!

Okej, hur många enheter starta du med?
  • Sandrahedin

Hej allesammans :) var på mitt tredje VUL idag och fick tid för äggplock på onsdag :D dock så hade jag bara 3 ägg som var i rätt storlek.. minimum gränsen var 3 för att få göra äggplock. Är det någon av er som också har haft så några ägg vid plockningen? Hur har det gått för er isånnafall?

Det verkar som dom flesta får ut åtminstone det dubbla.

• Sandrahedin
    Karins08 skrev 2017-01-23 22:30:30 följande:

Jag hade 4 ägg i rätt storlek på fredag, på måndag hade jag 6 ägg!

Kör ni privat eller via landsting? För kör man via landsting och man ändå inte får ut några ägg räknades det inte, iaf inte här i Stockholm. Så jag testade

Åå okej, får hoppas dom andra har växt på sig lite då :)

Vi kör via landsting. Är på Karolinska Huddinge. Men det låter ju toppen! Ja man vill ju verkligen prova när man kommit så här långt. Så det är bara hålls tummarna :)

Hur långt har du kommit i processen nu?
  • Sandrahedin

[quote=77339929][quote-nick]Karins08 skrev 2017-01-24 08:13:04 följande:[/quote-nick]Vi kör också via landstinget fast hos ivfkliniken

Och ja, man vill ju prova! Kände mig så himla besviken när de inte hade växt som det skulle. Hela ivf behandlingen är ju så tålamodskrävande, och jag har nog inte så mycket sånt

Själv hade jag äggplock förra måndagen och fick ett tillbaka i onsdags.

Okej :) ja men såklart! Man har gått och peppat för det hör hur länge som helst, och skulle man behöva avbryta så försvinner ju rätt mycket hopp på en gång igen. Nä men det är samma här. Jag kommer troligtvis inte kunna hålla mig (om vi får en ägginsättning) att testa hemma innan det gått två veckor ;) har inte tålamod att vänta hela tiden :D

Men så roligt! När ska du testa ? :)

Stort lycka till nu att allt går bra!

• Sandrahedin
    Frökenankare skrev 2017-01-24 09:14:43 följande:

Hej! Jag var på mitt tredje VUL igår och hade endast 2 ägg i rätt storlek. Nu håller vi tummarna för att det är åtminstone något till ägg imorgon. Då blir det äggplock på fredag. Annars bryter vi. Känns jättetråkigt att dom är så få. Men hoppet är ju det sista som lämnar en. Hoppas det går bra för dig, det behövs ju bara ett för att det ska bli ;)

Men! Hur många dagar har du tagit sprutorna?

Ja men jag ska hålla alla mina tummar för dig att du får åtminstone ett ägg till! :) ja men det är en bra inställning! Hoppas hoppas hoppas!

Jo det är sant, spännande att se hur det går :)

Hoppas det rätta ägget finns där :)
  • Sandrahedin
    Karins08 skrev 2017-01-24 13:02:53 följande:

Jag får testa den 3:e februari och det känns ungefär som ett år dit rent tidsmässigt

Vet ej riktigt när man kan börja testa? För visst skulle jah vilja veta redan nu

Åå jag förstår det !!! ;) jag vet inte riktigt men jag har läst andra som har testat varje dag fram till testdagen. Då kanske dom började några dagar efter insättningen. Svårt! Kanske kan missvisa också, så blir man besviken sen om man har haft ett positivt test hemma och får ett negativt på testdagen... :(
  • Sandrahedin
    ammela skrev 2017-01-24 13:16:14 följande:

Tänkte samma som du, att det kommer bli svårt att vänta.

Men har läst att sprutan man ska ta innan äggplocket kan ge positivt resultat på graviditet så man måste vänta innan det gått ut kroppen. Nått ni andra hört också?

Men oj, det visste jag inte. Kanske är dumt att ta innan då. Så får man ett positivt test hemma och negativa besked på testdagen.. måste googlas :)
  • Sandrahedin

Hej allesammans :) idag har jag varit och plockat mina ägg. Jag fick ut fyra ägg , vilket var bra då jag bara hade tre ägg på senaste VUL besöket. Jag fick en tid för insättning direkt och det blir på fredag kl 13:15. Så spännande :D sedan får vi se på måndag om jag får något till frysen :)

En liten fundering.. min sambo gjorde sitt prov hemma och så tog vi med oss det och lämnade där när vi kom bara. Vi båda fick betala för detta besök, alltså 350:- för honom för att lämna en burk..?

Hur har ni fått göra? Tänkte att jag skulle fråga på fredag om det var rätt (hon i kassan idag var dessutom vikarie)

Men tänkte att jag kan kolla med er först :)

• Sandrahedin
    Humlan18 skrev 2017-01-25 23:10:08 följande:

Min sambo betalade 80kr för att lämna provet....

Hmm går ni via landsting eller privat?
  • Sandrahedin
    Milla8101 skrev 2017-01-26 00:11:28 följande:

[quote=77346035][quote-nick]Sandrahedin skrev 2017-01-25 22:11:37 följande:[/quote-nick]Hej allesammans :) idag har jag varit och plockat mina ägg. Jag fick ut fyra ägg , vilket var bra då jag bara hade tre ägg på senaste VUL besöket. Jag fick en tid för insättning direkt och det blir på fredag kl 13:15. Så spännande :D sedan får vi se på måndag om jag får något till frysen :)

En liten fundering.. min sambo gjorde sitt prov hemma och så tog vi med oss det och lämnade där när vi kom bara. Vi båda fick betala för detta besök, alltså 350:- för honom för att lämna en burk..?

Hur har ni fått göra? Tänkte att jag skulle fråga på fredag om det var rätt (hon i kassan idag var dessutom vikarie)

Men tänkte att jag kan kolla med er först :)

[/

Grattis till dina ägg! :)

Min sambo gjorde provet där men vi betala inget, det ingår väl i hela behandlingen. Vi har ju visserligen bruttolöneavdrag. Så allt skickas ju till jobbet.

Står det inte nånstans vad som ingår i priset, betalar ju rätt mycket redan så det är ju lite sniket att ta för ett spermieprov.

Ja men lite så jag känner.. okej vet inte hur det funkar det som ni gör , men vi går via landstinget och betalar 350:- per besök (som ett gynbesök) tills man får frikort..

kanske ska kolla med dom på fredag när jag åker dit.. :)
  • Sandrahedin
    Rebecco13 skrev 2017-01-26 08:12:43 följande:

Vad roligt! Håller tummarna ????

Min sambo ska göra provet hemma imorgon och lämna det när vi kommer dit. För oss kostar det inget utan ingår i priset. Så låter lite märkligt faktiskt.

Tack snälla :) Åå stort lycka till för er!!

Nä men det var så min sambo också gjorde. Han tog med det och bara lämna det där..

går ni via landsting eller privat ? Ja men jag tyckte det igår, får väl fråga när vi ska dit imorgon :)
  • Sandrahedin

Hallå! Igår var jag inne och fick tillbaka ett ägg :D dom plockade fyra ägg varav tre såg jätte fina ut. Dom skulle ringa nästa vecka och tala om ifall någon av dom andra två hamnar i frysen :) känns så overkligt nu! Att jag faktiskt har ett litet embryo i mig. Så nu är det bara hålla tummarna att den lilla stannar där :)

Svar på tråden IVF Januari 2017