• Xantan85

IVF Januari 2017

Emsoff skrev 2017-01-25 23:31:41 följande:

Xantan85 Jag frågade jättenoga om det där med att äta. Så du får äta lite grann. Men välj med omsorg ;)

Ja men då kanske jag har hört rätt! Vad skönt!!! Jag avskyr yoghurt och liknande så de här blir bra!!

Hoppas att era ägg är befruktade idag och att allt ser bra ut! Nu ska jag göra mig klar att åka! Känner mig inte lika rädd idag! Men magen spänner och gör ont, dessutom har jag gått upp 5 kg på en vecka så jag kan typ inte stänga brallan!!
  • Xantan85

Nu är mitt äggplock klart och det gick snabbt, men var väldigt smärtsamt!!! Jag har endometrios på höger sida och de gjorde allt värre tydligen, men jag härdade ut och nu är det klart! Ligger i sjuksängen och är så nyfiken på om dom fått fram några ägg!!!!!

Jag var asrädd innan men just nu känner jag mig som en superwoman!

• Xantan85
    Emsoff skrev 2017-01-26 15:51:03 följande:

Nu på väg hem till Stockholm igen. Bara 1 ägg av mina 2 hade delat på sig som det skulle. Så 1 är nu på ruvning. Det andra kasserades. 11 februari blir min testdag!

Gjorde för övrigt ett gravtest igår bara för att se om hormonerna gjorde utslag. Vilket de gjorde, mitt test innan ET visade positivt. Så det är väl anledningen till att man ska vänta så länge på att testa. Jag har även tidigare haft en såkallad biokemisk graviditet tidigare. Så de vill väl undvika att vi ska uppleva den känslomässiga bergodalbana.

Ååå va spännande att du ruvar nu!! Det ska gå vägen!!!
  • Xantan85

Nu fick jag svar från Falun, 6 av 11 ägg blev befruktade och återförs på tisdag! Är det någon som vet varför man väntar så länge med återhörande ibland?? Vi plockade igår!

• Xantan85
    Emsoff skrev 2017-01-27 13:05:21 följande:

Stort grattis! Att de odlar längre är för att kunna välja ut det som har bäst chans. Något av de 5 kanske inte hänger med hela vägen. Läste på instagram att du ska ta tre mediciner. Vilka är det? Och vad är de för?

Ja jag blev lite nervös igen! Jag ska ta vaginaltabletterna med östrogen sedan ska jag ta antibiotika för endometriosen, och en tablett som ska motverka eventuell överstimulering och en spruta om dagen som är blodförtunnande mot eventuella blodproppar!
  • Xantan85
    Rebecco13 skrev 2017-01-27 12:36:16 följande:

Grattis!! Gjorde mitt äggplock imorse. 11 ägg fick vi också :) om man har mer än 5 befruktade ägg väntar dem gärna med insättning till dag 5 då dem kan se hur dem "växer" och få fram guldägget :) Så det är ju jätte positivt! Grattis ännu en gång.

Ååå grattis till dina ägg!!!

Tack så hemskt mycket för ditt svar, nu känns det mycket bättre!!!
  • Xantan85

Nu är jag på väg till Falun för att återföra en 5 dagars! Så himla spännande, nyfiken på om de är några fler av våren 6 befruktade ägg som klarat sig så här långt!!!

• Xantan85
    Emsoff skrev 2017-01-31 12:31:48 följande:

Lycka till! Du kan väl berätta sen hur det gick. Vilken läkare har du förresten? Lite kul att vi gått till samma ställe.

Absolut kan jag det! Ja det är jätteskoj att följas åt!! Vi hade Staffan på äggplocket, vet inte om det är samma nu!!
  • Xantan85
    Emsoff skrev 2017-01-31 13:31:24 följande:

Då har vi samma läkare :) Lite odd! Haha!

Hahahaha ja faktiskt!! Hoppas han fixar positiva resultat för oss båda!!!
Svar på tråden IVF Januari 2017