• Xantan85

IVF Januari 2017

Emsoff skrev 2017-01-31 13:57:03 följande:

Håller med! Och no more missfall! På det femte smäller det för mig! Och du ska inte ens behöva lära dig ramsan <3

Gulle dig!! Vi hade två embryo kvar idag, båda fick högsta möjliga betyg så ett är insatt och ett till frys, alla var så positiva och sa att allt så bra ut som de kan, ett perfekt embryo som la sig högt upp vid slemhinnan som var 16 mm tjock!!! Jag känner mig lugn och helt överlycklig!
  • Xantan85
    Emsoff skrev 2017-01-31 16:19:53 följande:

Så härlig känsla! Stort grattis! Har du testdag den 13/2 då?

Ja precis! Känns som ett halvår till dess, men de går nog bra!
  • Xantan85

Oj vad mycket som har hänt i tråden!!! Stort grattis till era plus tjejer!!!

Och jag beklagar verkligen till er som behöver starta om igen...

Själv trippar jag runt på tårna här hemma och önskar att jag kunde testa snart! Vill så gärna veta...!! Kollar på bilden av embryot typ varje dag och de är så häftigt! Någon sa att de ser ut som att det håller på att kläckas på bilden, fast jag vet inte hur man ser det! Haha

Hur räknar man ruvardagarna? Räknas insättningsgarantin som 1 eller dagen efter?

Ha en fin dag alla!!

• Xantan85
    Milla8101 skrev 2017-02-05 08:37:32 följande:

Ja vad menas med att dom inte har lika känsliga? Är deras bättre?

Sjukhuset tester mäter från högre hcg halt! Det där är ett jätttepositivt svar!! Vilken ruvardag är du på?

Ååå va jag hoppas att de håller sig kvar för dig!!!
  • Xantan85
    Emsoff skrev 2017-02-04 22:37:13 följande:

Beror väl på hur ont det gör. Men att vara öm i magen är nog ingen fara.

Ja jag känner mig öm, och i natt har det kommit molvärk! Börjar närma mig BIM nu!
    ammela skrev 2017-02-04 23:50:44 följande:

När har du testdag? :) håller tummarna för er!

Jag har testdag 13/2 men kan kommer inte klarar av att hålla mig till dess, blir psykiskt tokig! Jag har BIM på tisdag eller onsdag! Du då???
  • Xantan85
    Emsoff skrev 2017-02-05 09:16:58 följande:

Jag brukar alltid få mens exakt 14 dagar efter ägglossning. Om ägglossning är uttag så är det på tisdag för mig. Har du kortare lutealfas än 14 dagar? Men hcg-halten har ju inget med BIM att göra. Utan hcg behöver nog minst cirka 14 dagar på sig för att komma upp i nivå som syns på testen.

Oj jag räknade fel, onsdag eller torsdag är BIM, jag har vanligt vis ganska kort cykel de värsta därför jag räknade på tisdag!
  • Xantan85
    Emsoff skrev 2017-02-05 09:16:58 följande:

Jag brukar alltid få mens exakt 14 dagar efter ägglossning. Om ägglossning är uttag så är det på tisdag för mig. Har du kortare lutealfas än 14 dagar? Men hcg-halten har ju inget med BIM att göra. Utan hcg behöver nog minst cirka 14 dagar på sig för att komma upp i nivå som syns på testen.

Men det är perfekt att du håller koll på mig för jag är nog den vidrigaste pannan i världen hahaha
  • Xantan85
    Emsoff skrev 2017-02-05 09:41:13 följande:

Haha! Jag kommer nog att vänta tills på lördag iaf. Känns bäst så. Iaf för mig. Och om det är neg så börjar jag förhoppningsvis att blöda lite innan dess.

Jag tycker det låter som en väldigt bra plan!! Jag håller alla tummar för dig fina du!!!

Vi har ju lite olika problematik, vi har försökt bli gravida i 11 år och fått plus på stickan en endaste gång, så jag vill verkligen veta om det kan fästa ens! Därför kommer jag inte kunna hålla mig länge.. att börja blöda utan att veta är hemskt för mig! Svårt att förklara!
Svar på tråden IVF Januari 2017