IVF 2017
Hej.
Tror vi skrev i någon av hösttrådarna.
Lyckades inte för oss i höstas så imorgon börjar jag med korta protokollet igen.
Hej.
Tror vi skrev i någon av hösttrådarna.
Lyckades inte för oss i höstas så imorgon börjar jag med korta protokollet igen.
Hej!
Vad tråkigt att höra att det inte fungerade för er heller. :( Är det ert andra försök med IVF?
Jag börjar ikväll med Puregon 200 mg ikväll och lägger till Orgalutran från och med söndag. Är det något liknande för dig?
Ja, precis samma för mig. Andra försöket och fick inte heller några ägg att frysa. Behandlingen gick fel och vid äggplock fanns det endast ett ägg kvar som inte redan lossnat.
Det vet inte riktigt. Tydligen händer det i cirka 1 % av fallen (om jag inte minns fel siffra). I pågående behandling kommer äggen därför att plockas ut en timme tidigare. Så det verkar vara mycket små marginaler.
Tack så mycket, det behövs!
Hoppas det samma för dej!
Åhh, jag antar att det är en del av det hela. Hopp - förtvivlan. Jag känner igen känslorna. Men det gör det ju inte lättare, att flera känner samma.
Man vill så gärna att det ska funka. Vi får verkligen hoppas att det är nu det kommer att vägen!
Hur länge har ni försökt och hur gamla är ni?
Jadu, hur mår du och hur går behandlingen?
Skönt att höra!
Fanns det många äggblåsor?
Har också haft lite svårt att få tag på läkemedlen, men det har gått. Jag bor i Stockholmsområdet och det finns ju massor av apotek, men inte många som har dem hemma verkar det som.
Jag mår bra! Var på ultraljud idag och ska på ett nytt på måndag. Inte bestämt dag för ägguttag än, men det lär bli i mitten på nästan vecka.
Åh vad spännande! Tror vi ligger lika till om inte du till och med har gått förbi. Vi ska på ultraljud på måndag och ägguttag blir tidigast på onsdag. Börjar kännas rätt mycket i magen nu.
Hoppas att du fick tag på den sista sprutan!
Jag har plock på tisdag men för stor risk för att överstimuleras så blir ingen återinsättnong.
Hur har ultraljudet gått Akira?
Hej! Det gick bra! 7 äggblåsor som var tillräckligt stora. De plockar ut äggen på onsdag. Mår inte så bra nu, rätt ont.
Hur känns det inför imorgon?
Hur gick det idag?
Själv är jag rätt nervös för imorgon.
Hej! Hur har det gått för dig?
För oss blev det inget denna gång. 7 ägg varav endast ett blev befruktat. Tyvärr har det inte delat sig som det ska. Så ingen återföring och ny behandling med start i mars. Vi är väldigt ledsna idag.
3 i frysen blev det så i slutet av februari gör vi en fet.
Akira Öken har ni fått nått datum för nästa försök?
Japp! Börjar med spray synerla (?) på onsdag. Lite bekymrad över eventuella biverkningar.
Hur har du det? När blir det återföring för dig?
Ja, det känns inte helt roligt. Man läser så mycket om hur jobbigt det är. Bara att hoppas på att min kropp reagerar på ett bra sätt.
Spännande, så om cirka två veckor då?