• Akira Öken

IVF 2017

Här kan vi samlas och dela tankar, stötta varandra och diskutera allt kring IVF. Häng gärna på!

Vi gjorde vår första behandling i slutet av 2016. Tyvärr lyckades den inte. Nu hoppas vi på bättre lycka under 2017!

• Svar på tråden IVF 2017
  • Jadu

Hej.

Tror vi skrev i någon av hösttrådarna.

Lyckades inte för oss i höstas så imorgon börjar jag med korta protokollet igen.

• Akira Öken
    Jadu skrev 2017-01-04 12:40:02 följande:

Hej.

Tror vi skrev i någon av hösttrådarna.

Lyckades inte för oss i höstas så imorgon börjar jag med korta protokollet igen.

Hej!

Vad tråkigt att höra att det inte fungerade för er heller. :( Är det ert andra försök med IVF?

Jag börjar ikväll med Puregon 200 mg ikväll och lägger till Orgalutran från och med söndag. Är det något liknande för dig?
  • Jadu
    Akira Öken skrev 2017-01-04 16:45:03 följande:

Hej!

Vad tråkigt att höra att det inte fungerade för er heller. :( Är det ert andra försök med IVF?

Jag börjar ikväll med Puregon 200 mg ikväll och lägger till Orgalutran från och med söndag. Är det något liknande för dig?

Ja det blir försök nr 2.

Hoppas innerligt att vi får något till frysen denna gång.

Jah ska köra på gonal f 150 e och på måndag kväll lägger jag till orgalutran.

Försök nr 2 för er med?
  • Akira Öken

Ja, precis samma för mig. Andra försöket och fick inte heller några ägg att frysa. Behandlingen gick fel och vid äggplock fanns det endast ett ägg kvar som inte redan lossnat.

• Jadu
    Akira Öken skrev 2017-01-05 01:18:37 följande:

Ja, precis samma för mig. Andra försöket och fick inte heller några ägg att frysa. Behandlingen gick fel och vid äggplock fanns det endast ett ägg kvar som inte redan lossnat.

Oj vet de varför det blev så?
  • Akira Öken
    Jadu skrev 2017-01-05 09:19:56 följande:

Oj vet de varför det blev så?

Det vet inte riktigt. Tydligen händer det i cirka 1 % av fallen (om jag inte minns fel siffra). I pågående behandling kommer äggen därför att plockas ut en timme tidigare. Så det verkar vara mycket små marginaler.
  • Jadu
    Akira Öken skrev 2017-01-05 23:54:24 följande:

Det vet inte riktigt. Tydligen händer det i cirka 1 % av fallen (om jag inte minns fel siffra). I pågående behandling kommer äggen därför att plockas ut en timme tidigare. Så det verkar vara mycket små marginaler.

Håller tummarna för många fina ägg denna omgång!
  • Akira Öken
    Jadu skrev 2017-01-06 16:13:45 följande:

Håller tummarna för många fina ägg denna omgång!

Tack så mycket, det behövs!

Hoppas det samma för dej!
  • Jadu
    Akira Öken skrev 2017-01-06 18:18:16 följande:

Tack så mycket, det behövs!

Hoppas det samma för dej!

Tack.

Har nu börjar oroa mig att det inte ska gå vägen denna gång heller.. eftersom vi inte gick några till frysen så känns det som det börjar närma sig slutet med att inte detta år vägen...

Suck alla dessa känslor och tankar..
  • Akira Öken
    Jadu skrev 2017-01-07 21:50:14 följande:
    Tack.

Har nu börjar oroa mig att det inte ska gå vägen denna gång heller.. eftersom vi inte gick några till frysen så känns det som det börjar närma sig slutet med att inte detta år vägen...

Suck alla dessa känslor och tankar..
    Åhh, jag antar att det är en del av det hela. Hopp - förtvivlan. Jag känner igen känslorna. Men det gör det ju inte lättare, att flera känner samma. 

Man vill så gärna att det ska funka. Vi får verkligen hoppas att det är nu det kommer att vägen!

Hur länge har ni försökt och hur gamla är ni?
Svar på tråden IVF 2017