• Akira Öken

IVF 2017

Här kan vi samlas och dela tankar, stötta varandra och diskutera allt kring IVF. Häng gärna på!

Vi gjorde vår första behandling i slutet av 2016. Tyvärr lyckades den inte. Nu hoppas vi på bättre lycka under 2017!

• Svar på tråden IVF 2017
  • Lilien123

Hej.

Jag gjorde andra gången i december o denna gången lyckades. är gravid i 5 veckor.

Läkaren brukar säga efter ägg insättningen får man leva ett vanligt liv, gå till jobbet osv.

Och så gjorde jag i min första protokol, men blev inte något.

Andra gången gjorde jag inte som min läkare sa.

Jag tog ledigt i 12 dagar. Fram till 10:e dagen log jag hemma o tog det lugnt, kollade på komedi eller kärleksfilmer, gick upp bara för att gå på toa och för att äta mat. Min man fick laga mat eller så beställde vi hem. Man får inte alls anstränga sig eller känna oro för att allt påverkar embrion.

Det var många tjejer som rekommenderade att ligga som har gått genom det många ggr.

Tänkte att det kanske kan hjälpa någon. Hoppas att alla får höra ett positivt svar!!

• Jadu
    Akira Öken skrev 2017-01-08 00:50:14 följande:

Åhh, jag antar att det är en del av det hela. Hopp - förtvivlan. Jag känner igen känslorna. Men det gör det ju inte lättare, att flera känner samma. 

Man vill så gärna att det ska funka. Vi får verkligen hoppas att det är nu det kommer att vägen!

Hur länge har ni försökt och hur gamla är ni?

Ibland känns det som man vill för mkt så därför funkar de inte.. men går inte riktigt att sluta tänka på det heller..

Vi har försökt i 2 år och det är manlig faktor som gör att de inte funkar. Jag är 29 o han 35.

Ni då?
  • Akira Öken
    Lilien123 skrev 2017-01-08 01:02:36 följande:

Hej.

Jag gjorde andra gången i december o denna gången lyckades. är gravid i 5 veckor.

Läkaren brukar säga efter ägg insättningen får man leva ett vanligt liv, gå till jobbet osv.

Och så gjorde jag i min första protokol, men blev inte något.

Andra gången gjorde jag inte som min läkare sa.

Jag tog ledigt i 12 dagar. Fram till 10:e dagen log jag hemma o tog det lugnt, kollade på komedi eller kärleksfilmer, gick upp bara för att gå på toa och för att äta mat. Min man fick laga mat eller så beställde vi hem. Man får inte alls anstränga sig eller känna oro för att allt påverkar embrion.

Det var många tjejer som rekommenderade att ligga som har gått genom det många ggr.

Tänkte att det kanske kan hjälpa någon. Hoppas att alla får höra ett positivt svar!!

Stort grattis till graviditeten och att du hittade ett sätt som funderade för dig! Hur mår du i din graviditet?

Tack för pepp!
  • Akira Öken
    Jadu skrev 2017-01-08 09:54:49 följande:
    Ibland känns det som man vill för mkt så därför funkar de inte.. men går inte riktigt att sluta tänka på det heller..

Vi har försökt i 2 år och det är manlig faktor som gör att de inte funkar. Jag är 29 o han 35.

Ni då?
    Vi har försökt sedan sommaren 2015. Manlig faktor här med. Andra försöket, korta protokollet. Jag är 35 och han 38.
  • Lilien123
    Akira Öken skrev 2017-01-08 15:45:27 följande:

Stort grattis till graviditeten och att du hittade ett sätt som funderade för dig! Hur mår du i din graviditet?

Tack för pepp!

Tack så mycket.

Jag hade faktiskt ont som mensvärk fram till igår.

Idag värken kommer och går och det är normalt säger läkaren.

Förutom värken känner jag inget. Inget illamående ingenting som tur.
  • Akira Öken
    Lilien123 skrev 2017-01-08 16:04:32 följande:

Tack så mycket.

Jag hade faktiskt ont som mensvärk fram till igår.

Idag värken kommer och går och det är normalt säger läkaren.

Förutom värken känner jag inget. Inget illamående ingenting som tur.

Hoppas att du fortsätter må bra och att värken försvinner!
  • Jadu
    Akira Öken skrev 2017-01-12 02:34:05 följande:

Jadu, hur mår du och hur går behandlingen?

Oförskämt bra, lite extra trött bara.

Var på vul igår och ska göra nytt på söndag. De sänkte även min dos lite för sist så var jag på gränsen till överstimulerad.

Dock va de lite stress igår, orgalutran är restad men fick tag i 3 sprutor annars hade detta försök gått åt skogen.

Hur går det för dig? Allt bra?
  • Akira Öken
    Jadu skrev 2017-01-12 10:25:55 följande:
    Oförskämt bra, lite extra trött bara.

Var på vul igår och ska göra nytt på söndag. De sänkte även min dos lite för sist så var jag på gränsen till överstimulerad.

Dock va de lite stress igår, orgalutran är restad men fick tag i 3 sprutor annars hade detta försök gått åt skogen.

Hur går det för dig? Allt bra?
    Skönt att höra!
    Fanns det många äggblåsor?

Har också haft lite svårt att få tag på läkemedlen, men det har gått. Jag bor i Stockholmsområdet och det finns ju massor av apotek, men inte många som har dem hemma verkar det som.

Jag mår bra! Var på ultraljud idag och ska på ett nytt på måndag. Inte bestämt dag för ägguttag än, men det lär bli i mitten på nästan vecka. 
  • Jadu
    Akira Öken skrev 2017-01-12 21:58:00 följande:

Skönt att höra!

Fanns det många äggblåsor?

Har också haft lite svårt att få tag på läkemedlen, men det har gått. Jag bor i Stockholmsområdet och det finns ju massor av apotek, men inte många som har dem hemma verkar det som.

Jag mår bra! Var på ultraljud idag och ska på ett nytt på måndag. Inte bestämt dag för ägguttag än, men det lär bli i mitten på nästan vecka. 

Han sa inte hur många det var men vad jag kommer ihåg så vart det väl ca 8 och så en del små på vadera sida. Tror jag får plocket på tisdag eftersom nästa ultraljud är på söndag och de större blåsorna va mellan 14-17 mm.

I första försöket fick dem ut 16 blåsor så ska bli spännande vad som blir denna gång.

Det fanns sprutor på 2 apotek i hela göteborg, på det första var det reserverat för en annan och så fanns de 3 st på det apoteket som jag hämtade de sista 3. Så nu väntar jag på att sahlgrenska ska ringa idag för det saknas en dos för imorgon.
Svar på tråden IVF 2017