IVF 2017
Här kan vi samlas och dela tankar, stötta varandra och diskutera allt kring IVF. Häng gärna på!
Vi gjorde vår första behandling i slutet av 2016. Tyvärr lyckades den inte. Nu hoppas vi på bättre lycka under 2017!
Här kan vi samlas och dela tankar, stötta varandra och diskutera allt kring IVF. Häng gärna på!
Vi gjorde vår första behandling i slutet av 2016. Tyvärr lyckades den inte. Nu hoppas vi på bättre lycka under 2017!
Hej.
Jag gjorde andra gången i december o denna gången lyckades. är gravid i 5 veckor.
Läkaren brukar säga efter ägg insättningen får man leva ett vanligt liv, gå till jobbet osv.
Och så gjorde jag i min första protokol, men blev inte något.
Andra gången gjorde jag inte som min läkare sa.
Jag tog ledigt i 12 dagar. Fram till 10:e dagen log jag hemma o tog det lugnt, kollade på komedi eller kärleksfilmer, gick upp bara för att gå på toa och för att äta mat. Min man fick laga mat eller så beställde vi hem. Man får inte alls anstränga sig eller känna oro för att allt påverkar embrion.
Det var många tjejer som rekommenderade att ligga som har gått genom det många ggr.
Tänkte att det kanske kan hjälpa någon. Hoppas att alla får höra ett positivt svar!!
Åhh, jag antar att det är en del av det hela. Hopp - förtvivlan. Jag känner igen känslorna. Men det gör det ju inte lättare, att flera känner samma.
Man vill så gärna att det ska funka. Vi får verkligen hoppas att det är nu det kommer att vägen!
Hur länge har ni försökt och hur gamla är ni?
Hej.
Jag gjorde andra gången i december o denna gången lyckades. är gravid i 5 veckor.
Läkaren brukar säga efter ägg insättningen får man leva ett vanligt liv, gå till jobbet osv.
Och så gjorde jag i min första protokol, men blev inte något.
Andra gången gjorde jag inte som min läkare sa.
Jag tog ledigt i 12 dagar. Fram till 10:e dagen log jag hemma o tog det lugnt, kollade på komedi eller kärleksfilmer, gick upp bara för att gå på toa och för att äta mat. Min man fick laga mat eller så beställde vi hem. Man får inte alls anstränga sig eller känna oro för att allt påverkar embrion.
Det var många tjejer som rekommenderade att ligga som har gått genom det många ggr.
Tänkte att det kanske kan hjälpa någon. Hoppas att alla får höra ett positivt svar!!
Stort grattis till graviditeten och att du hittade ett sätt som funderade för dig! Hur mår du i din graviditet?
Tack för pepp!
Tack så mycket.
Jag hade faktiskt ont som mensvärk fram till igår.
Idag värken kommer och går och det är normalt säger läkaren.
Förutom värken känner jag inget. Inget illamående ingenting som tur.
Jadu, hur mår du och hur går behandlingen?
Jadu, hur mår du och hur går behandlingen?
Skönt att höra!
Fanns det många äggblåsor?
Har också haft lite svårt att få tag på läkemedlen, men det har gått. Jag bor i Stockholmsområdet och det finns ju massor av apotek, men inte många som har dem hemma verkar det som.
Jag mår bra! Var på ultraljud idag och ska på ett nytt på måndag. Inte bestämt dag för ägguttag än, men det lär bli i mitten på nästan vecka.